X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [TR] Familypark Neusiedlersee 7 april 2023

    WAARSCHUWING: Dit verslag kan sporen van venijnig zelfbeklag bevatten.

    Waarde lezer,

    Het was geenszins mijn bedoeling om heinneringen aan dit Oostenrijks park anderhalve maand te laten vervagen alvorens er een tripverslag over te publiceren. Het lag ook geenszins binnen mijn verwachtingen dat het verslag over een ander Oostenrijks park net als dit TR en dat TR nullerlei reacties telt and still counting …. Blijkbaar geldt op dit forum ‘Eigen parken eerst’, getuige de hoera-reactie op een recent TR-etje van een park om de (West)hoek. En de curieuzeneuzen die zich destijds in dit topic hebben ge-out, lijken twee jaar later op gebeid van kennisname opeens allemaal 100% bevredigd.

    Misschien ligt het wel aan de aard van mijn verslagen, met een overdaad aan randinfo over wat we daags tevoren en nadien gedaan hebben en hoe we ter plaatse zijn geraakt. Eerlijk: ik deed dat nooit uit eigen stoef, het was louter informatief en inspirerend bedoeld. Dat we op die bewuste Goede Vrijdag vanuit Wien Hbf met een directe bus naar Sankt Margarethen im Burgenland reden, laat ik nu dus beter achterwege. Idem wat de reistijd (2 uur enkele rit zonder file over ca 65 km) en de kostprijs (€ 13 / volw. en € 7 kind … enkele rit) betreft. Gelukkig bedroeg onze gezamenlijke toegangsprijs tot Familypark € 40 minder dan de totale transportkost, met dank aan onze abo’s van een niet nader te noemen partnerpark.



    Target nummer 1 klonk me bekend in de oren. Stellarium is de naam van een gratis app waarmee je een pc-scherm omtovert in een hyper-interactief, tweedimensionaal planetarium. Hier is het een Nebula-Z met een aanvaardbaar kwartier wachttijd gelet op het tijdstip en de ligging vlakbij de parkingang. Iets minder aanvaardbaar is dat de helft van de zittingen niet toegankelijk waren. Dat operationele beleid werd ook gevoerd bij ons bisnummer kort voor sluitingstijd.



    Geen target maar wel slim gezien: deze semi-overdekte eendjes-attractie in open lucht. Ook in Disneyland sta / zit je bijna nooit in de regen in de buiten-attracties.



    In een prachtige setting, wel een target voor ons en 200% toegankelijk – slim gezien die twee torentjes naast elkaar – is deze Almjodler.



    Voor topcoasters moet je niet in dit – spoiler zonder knoppen – übercharmant park zijn. Bij uitbreiding vind je in heel Oostenrijk niks van het niveau Anubis of daarboven. Maar met volle goesting trokken wij op rattenjacht.



    Rattenmühle is een Gerstlauer bob van zoveel in een dozijn, maar die worden door ons alle twaalf even leuk bevonden. Eerst tien en meteen daarna een kleine twintig minuten wachten zag ik als een bewijs van ons niet zo slechte aanvalsplan.





    Leuk station ook …



    … dat bij het verlaten uitgeeft op een weelderige waterspeeltuin. Wegens andere interesses en een gevoelstemperatuur van amper boven het vriespunt, hielden we het hier op fotograferen.



    Die frisse temperatuur vormde geen beletsel om – vermoedelijk – al van bij parkopening de nieuwerwetse flume Biberburg open te stellen. De meeste bezoekers deden de naam van het park alle eer aan en vonden het voor hun jonge kroost veel te koud. Daarom viel ons een dubbele rit met zittenblijven te beurt.



    Wij zijn Beliebers van deze pracht en praal.







    De middeloge lift zou een week later een troostprijs zijn voor de gesloten DiVertical in Mirabilandia.



    Een interactieve wc, mijn dag kon niet meer stuk!

    Gockeljagd is geen spek naar onze adrenalinebek maar toch te mooi om er zo maar aan voorbij te gaan.



    Ziegengaudi is een grote klim-speeltuin …



    … met aanpalende (!) glijbaanattractie Krähennest.



    Waldexpress is helaas geen treintje rond het park. Maar het station uitwendig …



    … en nog meer inwendig mag zeker gezien worden.



    En ook en route valt vanalles te zien / beleven.





    Sumpfburg is nog een hoogte-speeltuin met als extraatje de kans om besprenkeld te worden.



    Moeten er nog (water)speeltuinen zijn?





    Goed verscholen achter de waterval van deze Neptunus Wasserwelt is er de doorwandel-attractie Drachenhöhle.



    Wederom slim gezien: onder deze natte Tempelrutsche huist een hopelijk droog ballenbad.





    Dierlijke animatronics met muzikale aanleg zijn blijkbaar een traditie in deze contreien.



    Mooier dan de Centraalstatie in A’pen bestaat niet, maar het station van Götterblitz mag er ook wezen.







    De goddelijke achtbaan zelf vist een beetje in dezelfde familiale vijver als het ratten-geval, maar dat kon onze kwantende pret niet drukken. Voor deze Mack was het heel de namiddag max. een beurt of twee wachten.









    Een gelijkaardige attractie als onderstaande is meestal onze opener in Tripsdrill. Römerturm is zo mogelijk nog mooier, origineler en plezanter door het lichte schommel-effect. Oordeel anders zelf.





    En dan moest het allermooiste nog komen. Na topspins en breakdance-dingen heb ik het ook niet zo voor vliegtuigen-ondersteboven. De mooiste ter wereld biedt uitzicht op het meer Neusiedlersee en een stukje buitenland – gokje: Slowakije maar het kan ook Orbanistan zijn – en luistert naar de lange naam Leonardos Flugmaschine.







    Poging 1: 0 spins bij mij, poging 2: 27 stuks. Leon scoorde in een beurt of zes en in navolging van zijn niet meegereisde grote broer stukken beter. Ook een goede score voor de pizzeria vlakbij en een thematisch passend toilet.





    Zonder te inverteren draaiden we nog wat cirkels op de Fliegende Fischen.



    Het lokale schommelschip heet hier Seedrache.



    Hercules is hier het equivalent van Huracanito in Belantis.



    Voor Krokobahn was Leon gelukkig niet te groot. Het leverde dit fijne kiekje op.



    Tussen de vele re-rides bewandelden we het avonturenparcours Römerfallen.





    Ook elders volgden re-rides. Nabij de beverattractie voeren we mee op de toxische tugboat Wirbelsturm



    Behalve geniale machines en vissen kunnen in dit park blijkbaar ook appels vliegen … Apfelflug bevindt zich nabij de ratten-coaster.





    De monorail Drachenbahn had helaas panne nog voor wij ons hier aanboden, in de ochtend zagen we ‘m wel rondjes rijden.



    Niet getreurd: dankzij de € 1 –plicht was het niks aanschuiven op de botervlieg-met-kapsones Adlerflug.





    Ook op Turmgucker kwamen we aan onze trekken.



    Idem voor deze fraai ingewerkte Verrückte Vogelscheuche.



    We kwamen nog enkele Noord-Brabantse bekenden tegen …





    … en keerden over-voldaan terug naar Wenen. Halverwege ruilden we de bus in voor de trein. Voor wie het interesseert, dit leverde ons een reistijdswinst op van nauwelijks 10 minuten.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 15-05-23 om 22:01.

  2. #2

    Re: [TR] Familypark Neusiedlersee 7 april 2023

    Mooie foto's van een voor mij onbekend parkje dat wel heel mooi gedecoreerd is.

    Wat je opmerking in het begin betreft: ik ben er van overtuigd dat iedereen op dit forum je reports met ongelooflijk veel plezier leest. Maar het is een beetje raar om enkel een bedankje te posten als 'reactie'.
    Misschien zou er - social media gewijs - gewoon een duimpje of een Like'je kunnen toegevoegd worden, zodat iemand kan aantonen dat hij / zij het tripreport heel leuk vond zonder per sé iets te willen toevoegen?

  3. #3

    Re: [TR] Familypark Neusiedlersee 7 april 2023

    Ik hunker niet naar dankjes of 'laaikjes' . Maar je zou toch inhoudelijke vragen mogen verwachten, of uitingen van herkenning, of zelfs een andere ervaring / overtuiging. Dooie boel, anders.

    Idd één van de mooiste en consistent gethemede parken die ik al bezocht. Maar... dat vond ik na een first visit van Bonbon-Land in 2015 ook. Acht jaar en twee bezoeken later denk ik daar totaal anders over. Familypark is - denk ik- in handen van Cie des Alpes. Die zijn toch meer dan Par. Reu. bezig met dure, kwaliteitsvolle opwaardering. De vrees voor snel verval hier lijkt me ongegrond.

    Ik denk ook dat beleidslui continu de afweging maken tussen enerzijds de harmonische rust van het park met heel veel... familie-attracties en anderzijds uitbreiding in het thrill-segment. Met dat laatste trek je meer een Wal-Hol-publiek aan. Een nieuwe markt dus maar wel een uitdaging om het familiale karakter te bewaren. Tripsdrill is voor mij het absolute schoolvoorbeeld van succesvol combineren van beide doelen.

    Merci voor de reactie.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 15-05-23 om 13:36.

  4. #4

    Re: [TR] Familypark Neusiedlersee 7 april 2023

    Bedankt voor dit tr-verslag.

    Niets van aantrekken, Forum is ,denk ik, een uitstervend ras. Er werd vroeger meer gepost dan nu...

    Blijf maar posten.

    Niet echt een toppark, Alle? Hoe ben jij dit park tegengekomen?

  5. #5

    Re: [TR] Familypark Neusiedlersee 7 april 2023

    Op de voordelenlijst van Tripsdrill abo's tegengekomen. Inhoudelijk ben ik daar 'onvoorbereid' toegekomen omdat de logistiek van onze multitrip met alle voorbereidingstijd ging lopen. Daags na Fantasiana kwam Fam. Pa. veel professioneler over.

    Merci voor de reactie.

  6. #6

    Re: [TR] Familypark Neusiedlersee 7 april 2023

    Wederom met de glimlach gelezen !

  7. #7

    Re: [TR] Familypark Neusiedlersee 7 april 2023

    Family Park Neusiedlersee is a remarkable destination that paper io continues to captivate visitors with its enchanting charm and diverse offerings. The event held on April 7, 2023, undoubtedly left a lasting impression on attendees, creating wonderful memories for families and individuals alike.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •