Nadat 2022 een enorm teleurstellend pretparkjaar voor mij was - slechts 10 parkbezoeken tegenover 25 bezoeken in 2021 - wou ik de draad toch weer oppakken in 2023. Dat is vrij goed gelukt, ik ben op 17 parkbezoeken gestrand afgelopen jaar. Vooral het voorjaar was goed, maar liefst 11 parkbezoeken in de eerste helft van het jaar, daarna begon ik toch weer af te zwakken. Werkpuntje voor 2024 dus

Ook qua aantal nieuwe achtbanen een ferme stijging, in 2023 kon ik 19 nieuwe achtbanen op de counter zetten tegenover 6 nieuwe achtbanen in 2022.

Mijn parkbezoeken zijn vrij lokaal gebleven, met meerdere bezoeken aan Plopsaland De Panne, Walibi Belgium en Bobbejaanland. Ook Parc Asterix werd tweemaals bezocht, doch moet ik Toutatis nog op de counter kunnen zetten. De enige pretparktrip die ik afgelopen jaar deed was een verlengd weekendje Noorwegen, waar ik enorm van genoten heb. Enorm onder de indruk van de Noorse natuurpracht en positief verrast door Tusenfryd (van PR parken blijven mijn verwachtingen op voorhand erg laag). Enigszins teleurgesteld door de snelheid van de Noren in hun horeca, iets dat vervloekt leek op deze trip. Maar het beste was natuurlijk met vrienden op pad zijn

2024 zal ook geen verbetering zijn qua meerdaagse pretparktripjes, al hoop ik misschien her en der een verlengd weekendje erop uit te trekken. Zoals die trip naar Noorwegen, een 2 a 3 tal dagen kunnen voldoende zijn om plezier te beleven. Mijn ogen zijn eerder op 2025 gericht om dan nog eens richting Amerika te trekken. Ik wil er ook geen doekjes rond winden. Na in 2020/2021 veel te zijn afgevallen ben ik weer enorm bijgekomen zodat walk of shames meer de norm beginnen te worden... Dat haalt het plezier uit mijn hobby en is ook de grootste reden waarom ik zo getemperd ben laatste tijd. Aan mij om weer de dieet riem aan te trekken en terug af te vallen, zoals ik eerder heb gedaan. Weer achtbanen kunnen doen is de beste motivatie daarvoor.