X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 12 van de 12

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #5

    Re: Wat verwacht je van 2024?

    Mogelijk voor het eerst in decennia wordt 2024 een jaar zonder Efteling, al kijk ik echt wel uit naar Danse Macabre. Nog meer traditionele bestemingen die ik eerder uitzonderlijk zal skippen in 2024: Berlijn na vijf jaar op rij en Heide Park na zes jaar op rij. En ondanks opnieuw een BJL-abo mogelijk geen Movie Park dit jaar, dat moet van minstens 2013 geleden zijn.

    Ondertussen heb ik met Wildlands Emmen en Phantasialand al anderhalf pretpark gescoord. Volgende week komt daar maar één park bij. Tibidabo is nog gesloten maar ambetanter: last-minute info ruim na de reservering van een resort-overnachting en inclusief toegang tot twee (!) parken, leert me dat Ferrari Land niet zal open houden. PortAventura heeft me deze keer meervoudig bij m’n cojones gegrepen. Ook pas na die reservatie kwam ik te weten dat hun hotel Gold River enkel met een gemotoriseerd voertuig te betreden is. "Kom dan per taxi,” luidde de persoonlijk aan mij gerichte repliek. P.Av. vond zichzelf enkele jaren terug mega-groen omdat ze hun plastic rietjes met veel poeha vervingen door papieren rommel die ik doorgaans bij een nog halfvolle beker al kapot gesabbeld heb. En er wacht me nog meer onheil aan de Catalaanse goudkust: bijna alle hotels ginds - buiten het zomerseizoen doorgaans een garantie op goedkope overnachting met zwembad en all-you-can-fret-formule - zijn gesloten in de carnavalsperiode. ”Gelukkig” heb ik een auto gehuurd en ga ik me wat cultureel verrijken in Tarragona en Barcelona.

    Usual pretpark-suspects op geringe woon-pret-afstand in het voorjaar zijn naast BJL gratis bezoekjes aan Toverland (eigen verjaardag) en Plopsa DP (met lerarenkaart). Walibi Belgium en Bellewaerde zijn om dezelfde reden gratis te bezoeken maar dat zal wellicht voor in het najaar zijn. Rond Pasen zal ik m’n Noorse schoonouders gidsen doorheen Vlaanderens veldslag-velden en Normandië. Die Franse bestemming faciliteert een first visit aan Parc Festyland. Op de terugweg pik ik wellicht Parc Astérix gratis mee.

    De hoger vermelde parken en steden die ik in 2024 niet zal bezoeken, hebben veel - zo niet alles - te maken met m’n tweede abo, dat ik al begin september 2023 met onmiddellijke geldigheid heb aangeschaft maar dat ik nog op generlei wijze heb benut. Straffer: ik zal maar 10 dagen gebruik maken van m’n anderhalf jaar lopend Cedar Fair abo met All Parks add-on. In chronologische volgorde wordt m’n allereerste trip buiten Europa prettig gekruid met één- of tweedaagse bezoekjes aan Canada’s Wonderland, Waldameer Park, Cedar Point, King’s Island, Carowinds, King’s Dominion, Dorney Park en Coney Island. Wellicht onvergeeflijk in de ogen van ervaringsdeskundigen laat ik lekkernijen als Dollywood en Hersheypark maar enkele tientallen mijlen links of rechts van de route liggen. Tijdsdruk, een meereizende vrouw die niet zo tuk is op pretparken, het buitensporig budget (autohuur ca. € 2.000) en vooral het non-picknick-beleid in the land-of-the-helemaal-not-so-free behoeden me voor een overdosering pretparken aldaar. Naar downtown Toronto, Niagara, Washington DC en NYC kijk ik minstens even hard uit.

    Een BJL-abo dient om uitgewrongen te worden. Dus rond de overgang van juli naar augustus ben ik voor de derde zomer op rij in Madrid te vinden. Met twee dierentuinen, even de stedelijke agglomeratie uit voor cultuur-historisch Segovia en natuurlijk Parque de Atracciones en Parque Warner zal ik het ginds opnieuw even druk hebben als de overuren kloppende zomerzon. Na nauwelijks één dag tussentijdse rust volgt een vierdaagse kemping-trip. Hellendoorn is de minst zekere, Slagharen, Wildlands Emmen en Walibi Holland liggen zo goed als vast.

    Met onze aansluitende Balti-Scandi-trip zullen we geen ecologische prijs in de wacht slepen. En het is te hopen dag die Russische h&€renzoon geen bevel geeft tot het bestoken van oostelijke NAVO-landen. Wij vliegen medio augustus naar Helsinki. In Finland beperken we de kinetische pret tot Linnanmäki waarmee 2024 toch een absoluut topjaar moet worden qua nooit eerder bezochte parken. Een zootje en een boottripje moeten daar voor extra plezier zorgen. Via een vlucht naar en een overnachting in Riga vliegen we verder naar Oslo. Tusenfryd en Bø Sommarland kunnen we gratis bezoeken, al is die kosteloosheid wel relatief met een huurwagen à € 600/week.

    Voor het najaar is nog niks gepland. In Futuroscope en Bagatelle mag ik ook gratis binnen, maar of dat puzzelmatig past is onzeker. Liseberg en Slagharen op de respectievelijke heen- en terugrit naar / van Noorwegen rond de Kerst, behoren ook tot de mogelijkheden.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 07-02-24 om 20:57.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •