X

Privacy Statement (GDPR)

Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team

Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Sluiting Kingda Ka

Sluiting Kingda Ka

Even dit forum wat nieuw leven inblazen,

Kingda Ka word dus gesloten terwijl Six Flags volop bezig was met het renoveren van de attractie. Blijkbaar heeft de samenwerking met Ceder Fair toch wel wat negatieve gevolgen. Samen met Kignda Ka gaat ook nog Green Lantern, een B&M weg.
    Beide coasters zijn al van hun site gehaald, dus het gaat wel degelijk door. Hopelijk gaan de nieuwe treinen en gerenoveerde treinen naar andere gelijkaardige coasters zodat die nog wat langer kunnen doorgaan.

Kingda Ka zou vervangen worden door een "multi record breaking multi launch coaster". Iets in de stijl van Velocicoaster vermoeden de meesten, maar om record breaking te zijn, dan moeten ze dat gigantisch ding in Qiddiya gaan kloppen en dat zie ik nu ook niet direct gebeuren, dus zie ik een ander soort record, iets als de snelste in de V.S. of de hoogste in de V.S. en dan kan veel natuurlijk.
    Voor die coaster moet Green Lantern dus ook plaats maken. De nieuwe coaster zou voor 2026 zijn.

Re: Sluiting Kingda Ka

Jammer dat een iconische attractie als Kingda Ka verdwijnt. Nu ben ik eens te meer benieuwd wat er met Formula Rossa gaat gebeuren, want het zou toch jammer zijn als alle banen met hydraulische lanceringen zouden verdwijnen.

Waar ik ook benieuwd naar ben is wie de nieuwe coaster zal bouwen. Met Intamin zie ik CF/SF niet meer samenwerken. Met de nieuwe coaster voor Canada's Wonderland in gedachten, denk ik dat Premier de grootste kanshebber is.

De records van SF Qiddiya zullen inderdaad niet overtroffen worden. Ze zullen wel voor records binnen de US gaan, vermoed ik.

Ze verspillen geen tijd, de afbraak van Green Lantern is al begonnen:

Naam:     gl.jpg
Bekeken:  54
Groote:   138,5 KB

Qiddiya records breken lijkt mij ook uitgesloten. Wat flauw is voor het persbericht dat men uitstuurde. Daarin was er tevens geen sprake van een sluiting van Zumanjaro, wat in eerste instantie nog wat hoop bracht op een ombouw van Kingda Ka zoals Top Thrill Dragster. Maar dat bleek ijdele hoop, de baan en droptorens verdwijnen. Triest dat men dit zo aangepakt heeft.

Naam:     pers.jpg
Bekeken:  54
Groote:   267,6 KB

@siroccofreakske: Als het effectief Premier gaat zijn voor de nieuwe baan hoop ik dat ze hun nieuwe trein opnieuw ontwerpen. Zelfs deze voor Canada's Wonderland hebben de kenmerkende scheenbeenbeugels

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door euh Bekijk Berichten
    ...Hopelijk gaan de nieuwe treinen en gerenoveerde treinen naar andere gelijkaardige coasters zodat die nog wat langer kunnen doorgaan.
    Welke coaster had nieuwe treinen? En indien dat Kingda Ka betreft: zouden die treinen passen op TT2? Voor zo ver ik het geknoei in Cedar Point heb opgevolgd, was dat toch vooral een treinen-issue.

Blijkbaar zijn er geen nieuwe treinen, maar enkel compleet gerenoveerd. Sorry voor deze fout. Maar in moesten er al nieuwe treinen geweest zijn, dan gaan die zeker niet op TT2 passen. De treinen van Kingda KA zijn hydraulische lancering treinen en TT2 is nu magnetisch en werken dus anders. Mogelijk gaan de Kingda Ka treinen nu naar Torphe Park, of andere resterende hydraulisch gelanceerde coasters om zo de levensduur van die attracties te verlengen.

Forum Rechten