Zondag 22/12 zijn we naar Walibi geweest om het winter event te kunnen zien, maar vooral om hier en daar een night-ride mee te pikken.
Super veel foto's heb ik niet, maar het zal toch een impressie geven. Ik zal ze allemaal onder elkaar posen, want van een aantal attracties heb ik geen foto's. Ik vergeet altijd te trekken als ik me amuseerIk was ook mijn statief vergeten, dus de nachtfoto's zijn nogal wazig uitgevallen. Sorry daarvoor!
Eerst en vooral, de eerste indruk.
Toen we binnen kwamen zagen we direct veel verlichting en kerstmis aankleding. Al bij al een goede eerst indruk, Een bijna lege parking gaf natuurlijk ook direct een goed gevoel, want dat betekende dat het kalm ging worden. Niet goed voor Walibi, maar goed voor ons. We hebben alles minstens 2-3 keer kunnen doen en dan bedoel ik echt alles. Geen enkele attractie hebben we moeten skippen en dat gebeurd bijna nooit in Walibi. Vorige keer in de zomer hebben we 8 attracties in de dag kunnen doen, vorige week zaten we aan 7 in het eerste uur... Er waren een paar attracties gesloten; Vampire(niet erg), Flash Back en Radja River. Pulsar was met het koude en natte weer vreemd genoeg wel open, en die hebben we dan ook niet gedaan.
Alle attracties draaiden op volle capaciteit en alle treinen waren ingelegd, enkel Kondaa draaide op 1 trein.
Volgens de verschillende weersberichten zou het heel de dag regenen, 2-3° worden, veel wind en af en toe hagelen. Geen pretpark weer dus. Maar de tickets waren gekocht, dus we gingen goed ingepakt toch naar Wavre. Daar aangekomen scheen de zon. Het was koud, maar de zon scheen en er was geen wind, dus wij waren al tevreden. In de loop van de dag af en toe een kleine bui van een 5tal minuutjes en 2 keer stof hagel van 5 minuten. In totaal een uurtje regen denk ik en 10 minuten hagel. Voor de rest lichte bewolking en veel zon. Ons hoor je dus absoluut niet klagen! Goed weer en weinig volk!
Eerste atractie was Weerwolf. Ik was daar met mijn vriendin en mijn petekind en aangezien hij nog nooit op de weerwolf was geweest stond die hoog op zijn verlanglijstje. Dus eerst naar daar terwijl de zon scheen dachten we. We namen achteraan plaats voor wat ik dacht een rammelbak ritje, maar al bij al viel hij onopgewarmd goed mee. Troy doet tegenwoordig meer pijn... De rit in de namiddag vooraan was al veel ruwer en de night-ride terug achteraan was al helemaal niet meer leuk, maar het nacht element maakte veel goed.
Op naar de 2de attractie van de dag en dat was Kondaa. Wat een beest blijft dat toch. We konden met geluk op de allerlaatste rijen plaatsnemen en zelf onopgewarmd is dat een airtime monster. Vreemd genoeg was Kondaa de enige attractie waar we onze plaatsen toegewezen kregen terwijl er toch echt bijna niemand in het park was. Alle andere attracties mochten we een trein overslaan als we vooraan of achteraan wilden zitten, bij Kondaa mocht dit niet, en dat lag enkel aan de operatrice. Toen diezelfde vrouw aan een andere attractie stand was het weer van dat. Bij alle andere operators konden we kiezen, maar bij haar moesten we zitten waar ze zei dat we moesten zitten. Ze was ook niet echt vriendelijk... Mss haar tijd van de maand... Ik moet wel zeggen dat enkel zij onvriendelijk was. De operatrice van bijvoorbeeld Calamity Mine was dan weer ongelofelijk vriendelijk!! Los van dit hebben we hem vooraan, achteraan en in het midden kunnen doen. Dan tijdens de 2 night-rides nog een vooraan en achteraan door puur geluk. Eens opgewarmd word die enkel beter. Ik moet ook toegeven dat ik me normaal gezien altijd achteraan zet op een rollercoaster, maar Kondaa is zeker even goed vooraan! Wat een airtime op die eerste 2 heuvels. Seconden uit je stoel... Heerlijk!
Goed, op naar de volgende attractie. Het begon licht te regenen en we zagen een verschrikkelijk donker grijze wolk komen, dus op naar Tutankhamon. Er was geen wachtrij en we konden dus gewoon opstappen op wat toch nog steeds een van de mooiste darkrides van België blijft. Mijn petekind was ook onder de indruk en kon de attractie zeker waarderen.
Volgende die we tegen kwamen was Tiki Waka. Volgens ons een leuke attractie, maar hoe ze nu draait, niet echt optimaal voor Walibi. Ze draaide met alle 5 treinen en toch liep de wachttijd op tot 35-40minuten. Dat terwijl alle andere attracties 5minuten waren of gewoon opstappen. Calamity Mine, ook een familie baan kregen ze de 2 treinen niet vol, ok, dat is een capaciteitsmonster in vergelijking met Tiki Waka, maar toch. Enkel Kondaa liep op tot 15 minuten, maar dat was ook de enige die maar met 1 trein reed. Hopelijk kan de nieuwe attractie wat van de druk wegnemen van Tiki Waka, maar aangezien die net naast/onder Tiki Waka ligt vrees ik ervoor dat iedereen die de ene doet de andere ook direct zal doen en het enkel maar drukker zal worden in die hoek. Daardoor bleef Tiki Waka dan ook bij 1 rit overdag en 1 night-ride.
Volgende was Psyke Underground. Wat moet ik daarvan zeggen... Is goed en blijft goed. Goede lancering en heerlijke looping. Enkel de rem voor de laatste spike maakt het net wat minder. Wat de decoratie betreft, hij was volledig ingepakt en daar kunnen we nu dus niet veel over zeggen. Hopelijk ziet hij er beter uit dan wat er altijd is geweest. Ook dringend tijd om die stalen Six Flags wachtrij aan te pakken. Hopelijk maken ze er iets mooi van, want hij verdient het. 3 ritten na elkaar en erna nog meerdere keren herhaald tijdens de dag. Een topper van het park!
Na het eten wat we zelf mee hadden (walibi is me net iets te duur om te eten) gingen we naar Calamity Mine. Alle effecten werkten weer(waterval en splash), hij reed soepeler dan deze zomer, draaide met 2 treinen en de operators waren de vriendelijkste van het park, ze lachten, hadden goede interactie met de kinderen en ouders en wensten ons verder een goed verblijf in het park en een goed eindejaar!
Wie hier stond verdient een extraatje van het park! Goede familie coaster die ik nog steeds een van de betere van het park vind.
Na 2 ritten op Calamity Mine gingen we dan maar naar Dalton Terror. Voor mij de eerste keer op die toren, ik ben namelijk niet zo'n fan van grote hoogtes. Dalton terror werd door het park als de grootste kerstboom van het park werd omschreven. Iets wat toen nog niet zichtbaar was. Ik moet zeggen, niet echt mijn ding, maar de drop is indrukwekkend en het zicht met alle kerstlichtjes de moeite!
Volgende was Buzzsaw. Ik ben daar niet in geweest omdat mijn maag nooit akkoord is met dat soort attracties. Mijn vriendin en petekind hebben hem wel gedaan. Vreemd genoeg draaide hij niet op een vast programma. De ene keer ging hij maar 1 keer overkop, de volgende keer 3 keer,... Toen zij hem deden ging het er nogal heftig aan toe, maar ik hoorde niemand klagen.
Toen was het tijd om ons naar de voorkant van het park te begeven.
Onderweg kwamen we nog een glijbaan tegen die ze voor het winter event hadden gezet en die was verassend leuk. Je kon kiezen uit banden en sledes. Ik en mijn petekind kozen de band. Leuk ding voor de hele familie en met gezellige kraampjes errond met van alles om te sneukelen rook het er lekker! We hebben ons daar dan toch eens te goed gedaan aan een raclette-burger en die smaakte verassend goed. Zeker geen typisch pretpark eten! Ook de warme chocomelk was lekker! De schaatsbaan die gratis was hebben we niet gedaan omdat we dat alle drie niet wilden doen. Ook de shows hebben we niet gedaan wegens geen interesse...
Na de glijbaan kwamen we een steampunk molen tegen waarvan ik het bestaan niet wist. Het regende lichtjes en er was geen volk in de wachtrij, dus gingen mijn petekind en ik maar aan boord. Wat een verassend leuke molen voor heel het gezin! Een hendel waarmee je zelf de slinger beweging kan bepalen, en knop voor stoom en een knop voor een stoomfluit. Meters die oplichten in de wagen,... Heel mooi aangekleed, kortom, een goede toevoeging voor het park die wel een originele flatride kon gebruiken.
Volgende was Cobra. Niet veel van te zeggen. Lelijk Six Flags ding dat iets beter rijd dan Boomerang in Bellewaerde. Er zitten wel 2 serieuze kloppen in de cobraroll die uw hoofd tegen de beugel knallen. Voor de rest is het een boomerang hé, veel g-krachten maar niets speciaals...
Popcorn Revenge was voor ons allen nieuw. Het was op die moment goed aan het regenen toen we binnen gingen en we moesten dan ook een 10-15 minuten wachten. Niets onoverkomelijk natuurlijk. Mijn petekind die 12 jaar word in april vond dit heel leuk. Schieten op popcorn is blijkbaar plezanter dan ik zelf dacht. Mooie attractie ook. Goed aangekleed, veel te zien en grappige posters in de wachtrij. Nog een mooie darkride!
Als we buiten kwamen was het gestopt met regenen en gingen we richting Fun Pilot. Voor ons allen een coaster die we nooit zouden doen, maar er stond geen volk en hij zag er goed uit, dus waarom niet. Verassend leuk baantje voor de kleinsten onder ons. 2 toertjes, een perfecte moderne keverbaan!
Volgende was het Palijs van de Geest. Een leuke maar verouderde mad house. De tanden van de aap in de preshow klapperen nogal, er zit een lelijke kraak in de molen zelf aan de kant van de preshow, alsof er tanden doorslaan of afbreken, maar al bij al toch nog steeds een leuke mad house met een zeker charme (ook door het verouderde gevoel).
Dan gingen we terug richting Psyke Underground on die nog een paar keer te doen tot het donker werd. Als je er dan toch bent en er staat geen volk...
De avond begon te vallen en de laatste show naast Tiki Waka was bezig en daardoor was het tijdelijk kalm. De moment dus om een eerste night-ride te doen. Na ons stroomde de wachtrij alweer vol...
Na Tiki Waka volgde de Octopus. Leuke molen, maar niets speciaals. Ik heb de indruk dat die vroeger sneller draaide, maar dat kan aan mij liggen...
Toen was het volledig donker en was het tijd voor 2 night-rides op Kondaa, 1 keer in het midden en 1 keer naar de achterkant. Wat een baan, en wat een speciaal gevoel om die in de winter te kunnen doen!
Volgende was 2 keer Calamity Mine in het donker, en dat was mss wel de leukste night-ride omdat die door zijn tunnels en rotsen acht donker is. Zeer verassend om lichte airtime te hebben in complete duisternis. Zeer leuke ervaring om die te kunnen doen.
Dan volgde Dalton Terror nog eens in kerstboom modus en ik moet zeggen, het zag er goed uit! Vanop DT kon je echt zien dat iedere boom in het park versierd was en dat Walibi echt wel moeite had gedaan om alles mooi aan te kleden. Het was een echt kerst park geworden.
Als laatste nog eens Weerwolf want we hadden nog 10 minuten over en de wachttijd was 5 minuten, dus waarom niet...
Het deed pijn... niet zien wat komt in weerwolf is niet het beste idee... Maar hij zag er goed uit.
En dan was het tijd om richting uitgang te gaan na een zeer goed gevulde dag. Walibi heeft echt moete gedaan met extra winterattracties, mooie decoraties en lekkere toevoegingen qua eten! Een evenement dat voor herhaling vatbaar is en zeker meer bezoekers verdient(al zat het weer er zeker voor iets tussen) !