X

Privacy Statement (GDPR)

Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team

Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Universal-park UK

Universal-park UK

De geruchten gaan al lang de ronde, maar nu is het dus bevestigd door de Britse premier: er wordt een nieuw Universalpark gebouwd in Bedford. De bouw zou starten in 2026, het park zou moeten openen in 2031.

Meer info in dit artikel op VRT NWS.

Er is ook een eerste concept:

Ik had Universal persoonlijk liever opnieuw in PortAventura zien landen, maar dit is alleszins ook heuglijk nieuws! Uiteraard kan er nog veel gebeuren tussen nu en de eerste steenlegging, maar toch ben ik positief dat dit project echt wel eens zou kunnen doorgaan.
    Laatst gewijzigd door siroccofreakske; 10-04-25 om 09:52.

Re: Universal-park UK

Fantastisch nieuws natuurlijk, een echt Universal park zo kortbij! Al had het inderdaad misschien makkelijker bereikbaar geweest voor meer Europeanen indien het op het vaste land was, zeker na Brexit, het nieuwe ETA reisdocument enz...

Laat ons er wel van uit gaan dat deze concept art nog wel wat wijzigingen zal ondergaan voor we het eindresultaat gaan zien. Maar dit ziet er alvast heel tof uit. Het Minion-gedeelte (rechts van de vijver) doet me meteen denken aan het gelijkaardige gebied in Beijing. Ook de gekende stunt-show Waterworld lijkt aanwezig te zijn, met links daarvan precies een Jurassic Wold gebied met coaster en een gigantische hal voor een darkride.

Re: Universal-park UK

Er kan zeker nog wel wat gewijzigd worden, maar als je kijkt naar de eerste concept art van EPIC Universe, verschilt die ook niet heel veel van het uiteindelijke resultaat. Zes jaar tot opening is ook niet zo lang, dus ik kan me wel voorstellen dat het verschil ook hier niet heel groot zal zijn.

Opvallend is trouwens wel dat net in de UK er geen Harry Potter zone zou zijn. Blijkbaar zou Universal in de UK de rechten niet hebben verworven van Warner Bros. De geruchten gaan dat er wel een andere grote IP in het park zou verschijnen, Lord of the Rings wordt onder andere genoemd, maar dat zijn uiteraard slechts geruchten.

Verder ben ik ook blij om te zien dat er op de concept art al 2 grote achtbanen staan. Hoewel alles nog kan wijzigen, geeft dat toch al wel een idee.

Forum Rechten