Ik had het geluk aanwezig te zijn op de preview en ben eigenlijk verrast dat er hier nog zo weinig over geschreven is... Ook ik ben zeer positief over het nieuwe waterpark. Het is niet enorm groot en als je volle pot betaalt naar mijn idee ook een beetje te duur, maar wat er binnen staat is wel goed.

De meesten zullen het al wel weten, er is geen ?cht zwembad. Persoonlijk stoorde mij dat veel minder dan ik aanvankelijk verwacht had. Als je wat in het water wil hangen, zijn de toffe lazy river en de jacuzzi's ook een prima optie. Verder is er voor kinderen en families ook behoorlijk wat te doen: een gigantische water play house, enkele familieglijbanen, een klimmuur, een kinderbad...

Tenslotte de twee grote glijbanen, Splash Clash is gewoon een toffe racer voor de hele familie en Aquaventure vind ik echt een heel leuke glijbaan. De glijbaantoren zelf ziet er inderdaad nog een beetje kaal uit, maar op zich vind ik het al mooi dat ze een enorm brede toren hebben, waardoor een geen krap en benauwd gevoel is zoals in Plopsaqua. Ook de transportband die de banden naar boven brengt is een grote meerwaarde.

Tenslotte nog even een paar puntjes die mij opvielen: Zeer goede akoestiek, veel daglicht, vriendelijk personeel. Persoonlijk mis ik nog een wildwaterbaan en een buitenbad, maar het is duidelijk dat men rekening gehouden heeft met toekomstige uitbreidingen.