X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 232
  1. #21

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    NOG een pretpark met een zwembad? Het is precies in de mode overal in België.

    Het is voor mij nog altijd geen reden om naar die zoo (want dat is het eigenlijk, zonder deftige attracties) te gaan.
    waarom blijf je eigenlijk reageren als het toch altijd maar dezelfde negatieve toon is? aleja, is er eigenlijk iets dat goed genoeg is voor jou?

    Nu mijn mening, dit kan goed uitdraaien. Een zoo is toch altijd meer jaarrond open en met zo een zwembad zie ik er wel kans in dat op termijn er terug wat meer openingsweekends buiten het seizoen ook kunnen komen. Ze hebben, ondanks plopsaqua, een groot gebied van waaruit ze het volk kunnen lokken als ze dit goed aanpakken, zowel belgië als frankrijk.

  2. #22

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    Ze hebben, ondanks plopsaqua, een groot gebied van waaruit ze het volk kunnen lokken als ze dit goed aanpakken, zowel belgië als frankrijk.
    PDP heeft een (eigenlijk zelfs twee) tramhaltes, verbonden met de gehele Belgische kust en een treinstation, direct verbonden met Kortrijk en Gent. Bellewaerde met het o.v. is waardeloos, of je moet in de regio Ieper / Kortrijk wonen. Veel verblijf-toeristen zijn daar niet, en die voor WO I zijn toch een ander publiek en blijven geen week in de Westhoek.

    Met het o.v. vanuit Oostende naar Bellewaerde (70 km) duurt 2,5 à 3 uur. Misschien is het opportuun om 's zomers of op feestdagen busdiensten in te leggen die verder reiken dan Ieper station (Brugge, Oostende, Kortrijk of zelfs Rijsel). Als ze tenminste meer bezoekers willen. Of redeneren ze "o.v.-bezoekers betalen toch geen parking"?

  3. #23

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    PDP heeft een (eigenlijk zelfs twee) tramhaltes, verbonden met de gehele Belgische kust en een treinstation
    Een in elke richting? :'D

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Misschien is het opportuun om 's zomers of op feestdagen busdiensten in te leggen die verder reiken dan Ieper station (Brugge, Oostende, Kortrijk of zelfs Rijsel). Als ze tenminste meer bezoekers willen. Of redeneren ze "o.v.-bezoekers betalen toch geen parking"?
    Volgens mij kost dat stukken van mensen om De Lijn ritten te laten rijden op vraag van jou. Recent werd een lijn Hasselt-Genk speciaal ontworpen en ingelegd voor studenten (Campushopper) nog afgeschaft omdat het de stad teveel geld kostte om deze door hun aangevraagde lijn te financieren.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #24

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    PDP heeft echt 2 tramhaltes: de halte 'Plopsaland' en de halte 'De Panne Station'. Die laatste ligt 200 m verder en is terminus. Je moet er dus niet op de tram wachten (die wacht op jou) en hebt meer kans op een zitplaats.

    Ik bedoel daarom niet persé een bus van De Lijn naar Bellewaerde en al zeker niet de klok rond. Twee ochtendritten heen en twee avondritten terug moeten volstaan. De dichtstbijzijnde kustgemeente bij de N8 is Koksijde. Dat ligt wel wat dicht bij PDP, een busdienst vanuit Nieuwpoort is daarom misschien een betere optie, bovendien al iets dichter bij hotspots Middelkerke en Oostende. Dan kan iedereen aan de kust met maar één overstap naar Bellewaerde of zelfs Ieper centrum. Ik snap niet dat ook de stad Ieper of de provincie daar niet in investeert, 100 jaar na WO 1. Je kan er wellicht nog groene subsidies voor vangen ook.

  5. #25

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    PDP heeft echt 2 tramhaltes: de halte 'Plopsaland' en de halte 'De Panne Station'. Die laatste ligt 200 m verder en is terminus. Je moet er dus niet op de tram wachten (die wacht op jou) en hebt meer kans op een zitplaats.
    Dat kan ik niet als een halte van Plopsaland rekenen, dan kan je net zo goed die in de andere richting meetellen (ik weet het, die ligt veel verder weg).
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  6. #26

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    De halte 'Station' is wel een handigere halte op je terugreis, dat heb ik toch hierboven verduidelijkt (en in mijn autoloos verleden proefondervindelijk eh ... ondervonden). Maar da's geen discussie waard, Y.

  7. #27

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    rechtstreekse verbinding met kortrijk? waar haalde da idee? overstappen ja... maar zo is alles met alles verbonden...

  8. #28

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    rechtstreekse verbinding met kortrijk? waar haalde da idee? overstappen ja... maar zo is alles met alles verbonden...
    't Is dat je 't zo neerbuigend vraagt, X.: Omdat Kortrijk station rechtstreeks per trein verbonden is met Lille-Flandres, alwaar ik anno 1998-1999 aan de USTL Economische Geografie studeerde.

  9. #29

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Even terug on topic. In het persbericht ambieert men het "meest compelete waterpark voor de hele familie" te willen worden. Wat verwachten jullie hieronder?

    Ik hoop alvast dat het geen veredeld subtropisch zwembad wordt (zoals deze nu in alle grote steden verschijnen), maar ook de nodige thrill biedt voor de papa's en de grote broers of zussen die al wat meer actie willen. Indien het een veredeld subtropisch zwembad wordt, vrees ik dat de bezoekcijfers zullen tegenvallen omdat dit gewoon te duur wordt om even te bezoeken.

    Ik verwacht wel dat het een mooi waterpark zal worden met veel natuur als thema, zoals de Aqua Mundo's van Center Parcs, maar qua invulling ben ik vooral ook benieuwd wat jullie ervan denken.

  10. #30

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    't Is dat je 't zo neerbuigend vraagt, X.: Omdat Kortrijk station rechtstreeks per trein verbonden is met Lille-Flandres, alwaar ik anno 1998-1999 aan de USTL Economische Geografie studeerde.
    Neerbuigend was het alleszinds ni bedoeld ;-) maar als treinbestuurder reizigers gestationeerd te kortrijk verraste het me wel :P

  11. #31
    borisvdd
    Guest

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    waarom blijf je eigenlijk reageren als het toch altijd maar dezelfde negatieve toon is? aleja, is er eigenlijk iets dat goed genoeg is voor jou?
    Ik denk dat je erg selectief leest dan.

  12. #32

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    "meest complete waterpark voor de hele familie"
    lijkt me vooral lege marketingpraat. De toekomst zal moeten uitwijzen wat ze effectief willen doen. 99% kans natuurlijk dat ze een subtropisch/jungle/ander dieren- of natuurgerelateerd thema zulen kiezen voor hun park. Bellewaerde bied weinig maar toch wel iéts van thrill, ik hoop dat dat in het waterpark gelijkaardig zal zijn. De doelgroep voor het zwembad blijft zeer waarschijnlijk gelijk aan dat van het park, dus gezinnen met jonge kinderen. De attracties zullen wel navenant zijn. Maar als zelfs Plopsa een skydrop plaatst, hoop ik in Bellewaerde minstens en liever meer van dat!

  13. #33

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Simon42 Bekijk Berichten
    De doelgroep voor het zwembad blijft zeer waarschijnlijk gelijk aan dat van het park, dus gezinnen met jonge kinderen. De attracties zullen wel navenant zijn. Maar als zelfs Plopsa een skydrop plaatst, hoop ik in Bellewaerde minstens en liever meer van dat!
    Vooral op dat laatste doel ik dus

  14. #34

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Zijn de voorbereidende werken van start gegaan?


    Bron: https://www.facebook.com/ParkfanExplorer

  15. #35

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Ik heb maandag inderdaad ook gelet op de eerste voorbereidingswerken. Waarschijnlijk zal men binnen een maand ten vroegste aan de vertikale constructie kunnen beginnen.

  16. #36

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik heb maandag inderdaad ook gelet op de eerste voorbereidingswerken. Waarschijnlijk zal men binnen een maand ten vroegste aan de vertikale constructie kunnen beginnen.
    Maandag waren ze de hele dag inderdaad op parking A bezig op het afgezette stuk met een graafmachine en een nog andere machine ook. Ik was ook al verbaasd dat ze hier bezig waren. Al leek het me meer op het terrein gewoon afschrapen. Misschien een grove manier voor het onkruid weg te doen.

  17. #37

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Wow, zaterdag was hier nog niets van te zien! Parking A was geopend voor publiek, parking C niet. Toen we in de wachtrij van Dawson Duel stonden, konden we zo ook naar parking B kijken, waar na de middag ook wat auto's op geparkeerd stonden. Hier stonden wel wat nadarhekkens en linten aangebracht, maar die leken me eerder om parkinglijnen aan te duiden.

  18. #38

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Men in inderdaad begonnen met de grondwerken. Zoals iedereen weet was Ieper en omgeving een groot slagveld tijdens de oorlog. Daarom moet er eerst archeologisch onderzoek gedaan worden in de grond. Dus kijken of er geen bommen meer liggen,tanks, lijken... en de grond moet ook gecontroleerd worden als het stabiel genoeg is. Dit neemt de nodige tijd in beslag, dus daarom dat men nu al begonnen is met die werken.

  19. #39

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Gewoon even de puntjes op de i: parking B ligt aan de overkant van de Menenstraat (achter de huizen) en wordt al jaren niet meer gebruikt.

  20. #40

    Re: [Bellewaerde Aquapark] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pierre Bekijk Berichten
    Gewoon even de puntjes op de i: parking B ligt aan de overkant van de Menenstraat (achter de huizen) en wordt al jaren niet meer gebruikt.
    Als ik me niet vergis is dit gewoon de personeelsparking geworden? ...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •