X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1

    [TR] Hellendoorn 25-26 juli 2017

    https://www.youtube.com/watch?v=kavsqB6Bs8Q Hellendoorn hadden we nog nooit eerder bezocht, waarmee ik het bestaan van dit TR wil rechtvaardigen. Hoog waren onze verwachtingen niet: het aftandse van Duinrell en Slagharen en het infantiele van Toverland. De bestierders van dit Overijsselse park zouden wat mij betreft bovenstaande link moeten beluisteren door een hoofdtelefoon met DOORNEN, omdat ze voor hun najaars evenement geen gebruik maken van de eerste drie of vijf letters van de parknaam.

    Het valt natuurlijk te betwijfelen of er veel kindertjes verwelkomd willen worden door de parkmascottes Beëlzebub en Lilith. Maar misschien wel door een strak-in-het-pak zittende lucifer, die vurig zingt over de kermis in de hel. Ik ruik zelfs mogelijkheden tot sponsoring door een Nederlands merk van diepvriessnacks. Te vergezocht … wat dacht je dan van Baba Boemba de beer? Wij ontweken ‘em op die druilerige dinsdagochtend net voorbij de parkpoort, doodsbenauwd voor de nabij staande betaalfotograaf.



    Mooi dat het park bijna alle attracties openhield, ondanks het weer en de extreme kalmte. We deden ze daarom in de volgorde van aantreffen, te beginnen bij deze Monorail.



    Tijdens dit eensporig ritje bleek dat ze niet zuinig waren geweest met klimtorentjes en glijbanen: puik!



    De fluim Wild Waterval ziet er in werkelijkheid iets minder fris uit dan op het parkplan, een niet voorgevouwen A4’tje. Voor leken en waaghalzen was het soms onvoldoende duidelijk op welk punt er na de vaart moest worden uitgestapt. Een groepje prille tieners gebruikte zelfs een reserveboomstam om het station te verlaten. We zouden nog meer onveiligheden te zien krijgen.



    “Vind je ’m ook zo mooi?” “Wil je voor mij een edelsteen plukken?” De oprechte trots van de enthousiasmerende operatrice smolt als sneeuw voor de zon toen de 7-jarige Leon antwoordde “Die komt uit Spanje en wij gaan binnenkort naar dat park.” Soit, we mochten met amper andere klanten rondjes draaien op het pronkstuk: de tweedehandse halve disk’o Drakennest. De decoratie eromheen mag zeker gezien worden, alleen jammer dat ze het onderstel niet weggewerkt / gethematiseerd hebben zoals in De Panne of Plailly.



    Geen idee hoe vaak we de oude Vekoma Tornado bereden hebben. Het zal kenners niet verbazen dat dit bij Leon herinneringen opriep aan z’n looping-ontgroening in Tusenfryd, twee jaar geleden.



    Postkolonialisme in pretparkland. Ik betwijfel of een Belgisch park z’n rapid naar een destijds opstandige Congolese mijnprovincie zou durven noemen. Hier heet het waterding Kalimantan, afgaande op de theming een Indonesisch eiland, bekend voor z’n betonontginning



    Gedroomde soundtrack: https://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=INBYkzgJQwY



    Merk op dat een deel van de wachtrij gevaarlijk dicht langs het waterparcours loopt. En waar je in en uit de raft stapt, bestaat de transportband nog steeds uit onbedekte latten met daartussen gapende openingen. Heeft dit park wel een veiligheidsbeleid?



    Onze volgende halte was de kiddie Donderstenen.



    Dè (verborgen) topper volgens ingewijden is de Rioolrat. No surprise dat de wachtrij van deze binnencoaster me deed denken aan Fort Funs Devil’s Mine. En net als in Hochsauerland (zie http://board.pretparken.be/content.p...Fun-01-11-2016) moest ik ook hier bijna m’n verzekering aanspreken. Levensgevaarlijk, die steile trap en de gladde kronkelpaden in halve duisternis.



    Dit toezichtloos draaihek was ongetwijfeld meermaals een bron van verwondingen. Het laat maar een bepaald aantal mensen door voor het gedurende enkele minuten blokkeert. Dit zorgt ervoor dat je nooit in grote groep het ondergrondse betreedt. Het komt de beleving zeker ten goede en daardoor wordt drukte in het station vermeden. Goed bedoeld maar weinig doordacht, dus. Natuurlijk bisten we dit unicum meteen, waardoor mijn jongens ‘em ook eens front konden berijden.

    De aangenaamste verrassing moest nog volgen, onder een spookachtig bouwwerk. Het gebouw zelf wordt sinds het opdoeken van de voorshow helaas enkel nog gebruikt tijdens het belachelijk genaamde evenement ‘Heksendoorn’.



    De permanente attractie luistert naar een al even afschuwelijke naam: Discovery Club uit het princelijk jaar 1999. Ook hier hetzelfde type tourniquet, al laat deze maar vier mensen per beurt door. Na een trappengang mag je met vier plaatsnemen, rug aan rug en in kruisvorm.

    De archeologische kamers waar je doorheen rijdt, zijn gelet op hun ouderdom above average qua kwaliteit en kwantiteit. Er zijn wel twee schoonheidsfoutjes: 1° de karretjes spinnen te willekeurig, waardoor bepaalde inzittenden bevoordeeld zijn wegens langduriger zicht op targets en 2° de targets maken een onnozel geluid (toeter, springveer, …) als ze worden geraakt. Dat de overvloedige decorstukken zelf niet bewegen, ervoer ik niet als een gebrek. Deze donkerrit vroeg om een herhaling, een regenbui dwong ons er zelfs toe.



    De score kun je helaas pas achteraf zien, de vergelijking met El Paso Special ligt dus voor de hand.



    Drie attracties nabij het Slidepark – aan lelijke namen geen gebrek – openden pas later. Florian ging zonder ons in de topspin Montezuma’s Revenge





    … en we gingen gedrieën in de enterprise Tarantula Magica, een knipoog naar het Andalusisch donorpark?



    Omdat het waterglijbaandeel die dag niet zou openen, bezigden we ons hier met twee verweven attractietjes:



    Dino-Sky-Pedalo, waar de start zelfbediening is middels een rode alarmknop



    … en de rondvaart Jungle Monster.

    Via een rap bisnummertje op de rapid kwamen we aan in een voor ons nieuwe zone.



    Kan iemand me zeggen of deze Latijns-Amerikaanse ornamenten meegeleverd werden bij de transfer van de disk’o? Ze staan in elk geval haaks op het zo al vergezochte piratenthema van de droogzwierder Piraat Enterhaak.

    Onze jongste schreeuwde moord en brand bij het betreden van een magnetisch huis, dus hier ging ik voor het zingen de kerk uit. Dubbele troost werd geboden door het schommelschip Galjoen



    … en Baba’s Bungee met papa’s geld (€ 3)

    We bisten, tristen en multisten nog één en ander. Ondanks het feit dat onze totale wachttijd eerder in seconden dan in minuten was uit te drukken, verlieten we een beetje onvoldaan het park.

    Wie de titel met voldoende aandacht heeft gelezen en en/of de lucht op de tourniquetfoto scherp heeft bekeken, weet dat er een tweede bezoekdag volgde. Hoofdredenen waren onze abo's, de zon en de verhoopte opening van het waterpark. Zoek de 300 verschillen tussen onderstaande en bovenstaande foto’s.







    Bij de bezitterige draken was het zo druk dat we de attractie skipten. We deden op het droge niet veel meer dan de gele Vekoma, de Rioolrat, de shooter, de rapid en de zwiermolen.

    Om 13:00 zou Slidepark Aquaventura opengaan. Beter gezegd: de kassa’s aan het waterpark openen om 13:00. Wij en andere slimmeriken die voor amper € 3 p.p. al eerder aan de hoofdingang een kaartje kochten, moesten in een andere rij ook nog wat geduld uitoefenen.

    Enkele praktische zaken:

    - Vanaf 09:00 kan je telefonisch informeren of Aquaventura diezelfde dag al dan niet zal openen. Dit deden we niet, we rekenden op het KNMI en gezond verstand.

    - Aan de hoofdingang van het park worden relatief grote kluizen verhuurd à € 7. Men deelde ons daar mee dat er in het waterpark zelf enkel kleine kluisjes waren. Wij besloten daarom om ons in de toiletten om te kleden en overbodig gerief (rugzak, regenjas, …) in de auto op te bergen.

    - Een slimme / gelukkige zet bleek achteraf in het waterpark, waar maar 10 (binnen-) + 4 (buiten-) kleedhokjes ter beschikking staan.

    - We huurden er een minuscuul kluisje (€ 10 betalen en € 7 terug), te klein voor twee gevulde heupbeugels maar wel net voldoende voor de inhoud van die heupbeugels.

    - De rest (schoenen, handdoeken, kledij) lieten we zoals iedereen onbewaakt achter.

    Een dag later zouden we in Slagharens Aqua Mexicana ervaren hoe je dit met een hogere toegangsprijs beter aanpakt: voldoende omkleedruimte, een ruime kluis à € 0,50 en gratis zit- en ligstoelen.

    Soit, mooi weer en niet te veel volk tussen 13:00 en 14:00. Onze jongens mochten op alle glijbanen en zo geschiedde. Op de gele Wacky Wave mag je zowel met een enkele als met een dubbele band. Niemand van ons drieën moest hierdoor nodeloos aan de kant blijven. Minpuntje: dit is enkel een halfpipe, niet eens met een opvangbad.



    Op bovenstaande paars-roze Xtreme mag je enkel met een dubbele band, al mag je er wel als individu in.



    Ook op de blauwe Dark Devil mag je enkel met een dubbele band. Gevolg: op het platform stapelden de ongebruikte enkele banden zich in een mum van tijd op. De andere slides zijn bandloos. Onze jongste schrok er niet voor om van de steile Green Fall meermaals af te glijden.



    Voor de kleintjes is wel één en ander, maar nergens echt een zwembad. Mogelijk dat ze daarom niet openen bij minder geschikt weer.



    Terug op het droge bleef het glijden nog even doorgaan. De Super Glijbaan was daags voordien om atmosferische redenen begrijpelijk gesloten.



    In m'n eentje betrad ik het eerder gemiste Casa Magnetica. In dit scheve huis stroomt en rolt vanalles schijnbaar tegen de zwaartekracht in. Er is elk uur maar één voorstelling, die ca. 8 minuten duurt en wordt gegeven door een erg jong personeelslid in park-outfit. Goed gedaan van die gast, al zou het park dit toch wat theatraler mogen aanpakken.

    We eindigden de dag om 16:00 met de High Dive Stunthow. Natuurlijk grotendeels hetzelfde als in Bellewaerde, met toch een drietal verschillen:

    1° Een Maya-verhaal

    2° Eerst wat trampolinestunts



    3° Geen narratieve taalswitch naar het Frans (of logischer in deze regio: naar het Duits). Hierdoor ervoer ik het geheel als meer samenhangend.



    Op enkele zomerse woensdagen is het park extra lang geopend. Mooi voor de vele bezoekers die dag, maar wij waren nu echt wel uitgekeken.

    Conclusie: een sfeerarme dag en een overdrukke dag maakten er samen een zeer geslaagde tweedaagse van. Al denk ik niet dat Hellendoorn ons gauw gaat terugzien.

    Dank voor het lezen en tot eind augustus (TR’s over o.a. het donorpark Isla Magica).
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 01-08-17 om 19:48.

  2. #2

    Re: [TR] Hellendoorn 25-26 juli 2017

    Bedankt voor je TR. Zelf ben ik er op 20 juli geweest met de kinderen: regen in de ochtend, maar droog bij aankomst en in de namiddag opende het waterpark zelfs, maar toen was het ook een heel rustige dag. Wat me wel opviel is dat alle attracties (behalve de drie bovengenoemde) de hele dag open waren.
    Ik sluit me helemaal aan bij je bevindingen, alleen waren onze meisjes helemaal niet onder de indruk van de Rioolrat. Of net wel, maar dan in de negatieve zin: de weg ernaartoe wat te donker / nat / eng, met zelfs nog een donkere buis naar de uitgang.
    Jammer, want de rit zelf was best ok.
    Persoonlijk vond ik het 'Jungle Monster' nog de leukste attractie. (wie verzint die namen daar eigenlijk?)

    Mijn conclusie: ach, we zijn er eens geweest, maar blij dat ik nergens hoefde aan te schuiven.

  3. #3

    Re: [TR] Hellendoorn 25-26 juli 2017

    Rioolrat en Jungle Monster vind ik toch wel bescheiden toppertjes voor zo'n regionaal parkje!

    Bedankt voor het TR. Als ik me niet vergis stonden die beelden bij Piraat Enterhaak in 2012, met de opening van de Enterprise, nog bij die laatste attractie. Ik denk dat ze daar zijn moeten wijken om plaats te maken voor het Slidepark, maar kan me vergissen .

  4. #4

    Re: [TR] Hellendoorn 25-26 juli 2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Rioolrat en Jungle Monster vind ik toch wel bescheiden toppertjes voor zo'n regionaal parkje!

    Bedankt voor het TR. Als ik me niet vergis stonden die beelden bij Piraat Enterhaak in 2012, met de opening van de Enterprise, nog bij die laatste attractie. Ik denk dat ze daar zijn moeten wijken om plaats te maken voor het Slidepark, maar kan me vergissen .
    Je vergist niet helemaal, Enterprise stond het eerste jaar op de plek waar het Slidepark nu staat en is verschoven, de beelden en het goudzoeken zijn dan ook verhuist naar zweefmolen.

  5. #5

    Re: [TR] Hellendoorn 25-26 juli 2017

    Leuk sfeerversalg, maar over wat jij allemaal onveilig noemt en het veiligheidsbeleid in twijfel trekt vind ik toch fel overdreven. Mochten er nu wekelijks of zo ongevallen, tot daar aan toe, maar dat lijkt me allemaal best mee te vallen.

  6. #6

    Re: [TR] Hellendoorn 25-26 juli 2017

    Ik wou nog schrijven dat die Zuid-Amerikaanse beelden beter bij de topspin (of de Enterprise) hadden gestaan, indien ze vers verkregen waren uit Spanje, quod non.

    Sommige simpelen van geest zullen als tijdverdrijf in de rapid-wachtrij wel eens een handje toesteken. Gelukkig leidt dat niet telkens tot een ongeval, maar je moet het als park niet uitlokken of nog beter: onmogelijk maken. Een verbodsbord zonder toezicht vind ik niet afdoende.

    En het zal ook wel al zijn voorgevallen dat een verscheurde groep een poging tot hergroepering ondernam door over de tourniquet te kruipen of met twee in één draaibeweging probeerde binnen te glippen.

  7. #7

    Re: [TR] Hellendoorn 25-26 juli 2017

    En het zal ook wel al zijn voorgevallen dat een verscheurde groep een poging tot hergroepering ondernam door over de tourniquet te kruipen of met twee in één draaibeweging probeerde binnen te glippen.[/QUOTE]

    Inderdaad: toen wij er waren, liepen er enkele groepen jongeren rond, die effectief met z'n twee door de tourniquet van rioolrat kropen. Ook een vader gezien die lichtelijk in paniek sloeg toen zijn kleinere kinderen wel door het poortje konden en het bij hem op rood sprong.

    Ik kan je opmerking ivm veiligheid dus zeker begrijpen.
    In de looping werden trouwens de beugels amper of niet gecontroleerd: de operator liep even langs de rij om achteraan op de knop te duwen, maar er was geen manuele controle van de beugels. Ik vermoed dat dit geen kwaad kan, maar het is wel de eerste keer in mijn pretpark carrière dat ik dit opmerkte?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •