Wat mij stoorde aan de wachtrij van Star Trek Enterprise:
je wordt inderdaad met 2 groepen van zo'n 20 man binnen gelaten in een zogezegde lift.
Daar krijg je wat uitleg.
daarna komen die 2 groepen samen in de 2de voorshow, met m.i. weinig toegevoegde waarde (benieuwd hoe lang dat tapijt zal meegaan als daar elke dag een paar duizend man over loopt).
Vervolgens word je doorgelaten, maar kom je gewoon terug in een behoorlijk chaotische wachtrij: het is niet zo dat er op dat ogenblik bv maar 4 wachtenden per poortje staan. Wij en de kinderen werden dan ook helemaal weggedrumd, zodat we uiteindelijk maar beslisten om verschillende treinen te nemen.

Over de rit zelf kan ik vooral zeggen dat het achterwaarts katapulteren niet mijn favoriete houding was. Voor de rest best een fijne rit.
Toen wij er waren (op een drukke julidag) bleek de wachtrij nog mee te vallen, zo'n 40 minuten, terwijl we bv bij Bandit en Bermuda toch ruim een uur stonden.

Verder ben ik ook niet zo'n voorstander van het binnenlaten in groepjes in de attracties. Ik vind het persoonlijk aangenamer om langzaam door te schuiven dan om vijf minuten stil te staan, dan weer een eind verder te kunnen stappen, dan weer vijf minuten stil te staan, enzovoort.