X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 100

Onderwerp: Het laagste nieuws

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Het laagste nieuws

    Nu dat ik dit forumtopic weer voorbij zie komen moest ik plots denken aan de Baron-hetsse van enkele dagen geleden. Looopings plaats een Twitterberichtje. (het was zelfs voor hun geen artikel waard) maar HLN neemt het bericht over en niet veel later bereikt het zelfs de online pagina's van De Standaard. Zie hier.
    Als journalisten dan nog eens zinnen verzinnen als "Het karretje bleef steken op het hoogste punt van de achtbaan, vlak voor de afdaling." Dan zou je bijna denken dat het karretje vastzat op het droppunt zelf. De foto's maakten duidelijk dat het gewoon ging om het vlakke gedeelte na de lifthill. Kortom gewoon een storm in een glas water en een mug die een olifant werd. Iets dat wel dagelijks ergens in Europa gebeurt. Maar journalisten hebben blijkbaar niet veel nodig om iets te schrijven en mensen hebben blijkbaar niet veel nodig om achtbanen als onveilig te beschouwen bleek uit bepaalde Facebookreacties.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  2. #2

    Re: Het laagste nieuws

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Nu dat ik dit forumtopic weer voorbij zie komen moest ik plots denken aan de Baron-hetsse van enkele dagen geleden. Looopings plaats een Twitterberichtje. (het was zelfs voor hun geen artikel waard) maar HLN neemt het bericht over en niet veel later bereikt het zelfs de online pagina's van De Standaard. Zie hier.
    Als journalisten dan nog eens zinnen verzinnen als "Het karretje bleef steken op het hoogste punt van de achtbaan, vlak voor de afdaling." Dan zou je bijna denken dat het karretje vastzat op het droppunt zelf. De foto's maakten duidelijk dat het gewoon ging om het vlakke gedeelte na de lifthill. Kortom gewoon een storm in een glas water en een mug die een olifant werd. Iets dat wel dagelijks ergens in Europa gebeurt. Maar journalisten hebben blijkbaar niet veel nodig om iets te schrijven en mensen hebben blijkbaar niet veel nodig om achtbanen als onveilig te beschouwen bleek uit bepaalde Facebookreacties.
    Wat zij ik? Dagelijks? Dagelijks! Vandaag is Plopsaland blijkbaar aan de beurt. Dit keer gebracht door de VRT. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04...in-plopsaland/
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  3. #3

    Re: Het laagste nieuws

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    [...] en mensen hebben blijkbaar niet veel nodig om achtbanen als onveilig te beschouwen bleek uit bepaalde Facebookreacties.
    Dat ligt er meer aan dat de kranten het helemaal opblazen. Door wat de krant schrijft denken de mensen dat het een ernstig probleem was. Ik had het artikel van Nieuwsblad zien passeren op Facebook met bijschrift "Dit wil je niet meemaken " met een foto erbij van het karretje bovenaan de val, volledig verticaal. Niet moeilijk dat mensen achtbanen onveilig gaan vinden dan als ze zo'n leugens verspreiden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Wat zei ik? Dagelijks? Dagelijks! Vandaag is Plopsaland blijkbaar aan de beurt. Dit keer gebracht door de VRT. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04...in-plopsaland/
    In dat artikel lees ik niks dat onwaar is, de trein viel stil, men is geëvacueerd en alles verliep rustig. Een hemelsbreed verschil met wat HLN en Nieuwsblad gisteren over de Baron brachten. Maar inderdaad wel goed om aan te tonen da het dagelijks gebeurt en eerder banaal is.

  4. #4

    Re: Het laagste nieuws

    Het ergste vind ik eigenlijk het eerste woord van de ondertitel.

    'De' Yukon Striker is ...

    Sinds wanneer krijgt een eigennaam een lidwoord aan het begin van een zin? Dat de journalist zoiets schrijft en de redacteur dit niet opmerkt (dit is kennis uit het basisonderwijs), dat slaat voor mij alles. Heel het niveau van het artikel, en de krant, zakt voor mij tot onder nul door dergelijke grammaticale fouten. We spreken toch ook niet over 'De' Bobbejaanland, niet?

  5. #5

    Re: Het laagste nieuws

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Het ergste vind ik eigenlijk het eerste woord van de ondertitel.

    'De' Yukon Striker is ...

    Sinds wanneer krijgt een eigennaam een lidwoord aan het begin van een zin? Dat de journalist zoiets schrijft en de redacteur dit niet opmerkt (dit is kennis uit het basisonderwijs), dat slaat voor mij alles. Heel het niveau van het artikel, en de krant, zakt voor mij tot onder nul door dergelijke grammaticale fouten. We spreken toch ook niet over 'De' Bobbejaanland, niet?
    Een attractie is wel veel tastbaarder dan een park in zijn geheel, waardoor je een attractienaam al snel laat voorafgaan door een lidwoord. Iedereen zegt toch de Typhoon, de Boomstammetjes, de Cobra, de Baron, ... Je voorbeeld van Bobbejaanland is dus niet echt vergelijkbaar vind ik, al is de Efteling de uitzondering op de regel. Ik struikel er bijgevolg niet over, omdat het gebruik heel vaak voor komt (vooral gesproken dan). (Geschreven) taal evolueert dan ook geleidelijk aan.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  6. #6

    Re: Het laagste nieuws

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Een attractie is wel veel tastbaarder dan een park in zijn geheel, waardoor je een attractienaam al snel laat voorafgaan door een lidwoord. Iedereen zegt toch de Typhoon, de Boomstammetjes, de Cobra, de Baron, ... Je voorbeeld van Bobbejaanland is dus niet echt vergelijkbaar vind ik, al is de Efteling de uitzondering op de regel. Ik struikel er bijgevolg niet over, omdat het gebruik heel vaak voor komt (vooral gesproken dan). (Geschreven) taal evolueert dan ook geleidelijk aan.
    Bij de normale bezoekers komt dit misschien meer voor (al lijkt me dat eerder streekgebonden en ook afhankelijk van de taal van de attractienaam, bv. eerder 'de' Baron dan 'de' Typhoon), maar daar draait het ook niet om voor mij.

    Dit is, zeker bij schrijftaal, een overduidelijke grammaticale fout. En dat een redactie van een krant dit dan over het hoofd ziet is gewoonweg schrijnend en spijtig genoeg exemplarisch voor het niveau van de krant en het niveau van geloofwaardigheid naar mijn mening.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 08-05-19 om 13:46.

  7. #7

    Re: Het laagste nieuws

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Het ergste vind ik eigenlijk het eerste woord van de ondertitel.

    'De' Yukon Striker is ...

    Sinds wanneer krijgt een eigennaam een lidwoord aan het begin van een zin? Dat de journalist zoiets schrijft en de redacteur dit niet opmerkt (dit is kennis uit het basisonderwijs), dat slaat voor mij alles. Heel het niveau van het artikel, en de krant, zakt voor mij tot onder nul door dergelijke grammaticale fouten. We spreken toch ook niet over 'De' Bobbejaanland, niet?
    Wellicht iets te veel in Plopsa geweest..


    "Typhoon" is de eigen naam, waar mensen in spreektaal (en met de evolutie dus straks ook in schrijf taal) het lidwoord "De" voor zet.. hoe gaat dat dan met plopsa werken? Daar is "De Eendjes" de eigennaam van de attractie.. Gaan we het dan "De De Eendjes" noemen?

  8. #8

    Re: Het laagste nieuws

    Meer on topic: in HNB hadden ze het n.a.v. een juridische uitspraak betreffende een ongeval in Nieuwpoort met het Parijse reuzenrad over 'het grootste reuzenrad van Europa'. London Eye en de draai- dingen in Mirabilandia en Liseberg lijken me groter. Wellicht bedoelen ze grootste 'transporteerbaar' reuzenrad.

    In het (gratis) webartikel staat de fout van de grootste niet (meer) vermeld https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190508_04385294 Er is trouwens een corrigeer-functie boven het web-artikel.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •