Ook hier vind ik het vooral interessant om te zien hoe het park geëvolueerd is in vergelijking met de eigenaarsgeschiedenis.
BWP was eigendom van:
tot 1990: familie Floorizone
1990 - 1999: Walibi Group
1999 - 2004: Premier Parks (Six Flags)
2004 - 2006: Star Parks
vanaf 2006: Compagnie des Alpes

Leg daar de tijdslijn van de attracties naast en het valt op dat bepaalde groepen meer investeerden dan andere. Wat ook wel opvalt (en blijkbaar minder goed gekend is hier) is dat het park sinds de erkenning van dierentuin in 2008 zich voornamelijk gefocust heeft op het uitbreiden en renoveren van de verblijven zodat ze die erkenning kunnen blijven behouden. De laatste 10 jaar is er enorm veel veranderd op vlak van wetgeving en publieke opinie rond dierentuinen en als je als park wil blijven profileren als dieren/attractiepark dan moet je ook investeren. Kijk maar naar de zoo van Antwerpen , zij hebben ook ontzettend veel veranderd om die erkenning/vergunning te blijven houden.

In de toekomst hoop ik echt dat BWP investeert in zowel dierenverblijven als attracties, waarbij de laatste echt uitgewerkt zijn in een goed thema, al dan niet samenhangend met de dierenverblijven. Qua attracties moeten ze echt niet speciaal doen, gewoon een goede achtbaan en goede darkride is meer dan genoeg. Het hoeft echt geen wereldprimeur zijn, of iets uniek. Al vrees ik voor dat laatste, met Pulsar, Dawson Duel, Lost Gravity en Pegase Express heeft CdA bewezen dat ze niet vies zijn van een unieke (voor Europa alleszins) ride.