Bellewaerde voelt inderdaad bij mij ook aan als een oud park. Van mij mag de River Splash wel vervangen worden. Die ziet er naar mijn gevoel niet meer uit (vergis ik me of werkt de waterval van de drop ook niet meer?) en is eigenlijk redelijk saai. De vervanger mag van mij opnieuw een log flume zijn, maar dan met een iets interessanter parcours waarbij je onderweg ook iets te zien hebt behalve die lelijke rotsen. Een indoorstukje met een draaitafel of iets dergelijks lijken mij ook interessante toevoegingen. Op die manier krijg je een park met echt sterke waterattracties, want ook Bengal Rapid River (in een opgeknapte staat liefst) en Niagara zijn echt wel mooie attracties.

Verder, als ze dan toch bezig zijn, mag van mij de Keverbaan ook zeker verdwijnen. Ik heb niets met deze achtbaan en ik heb de indruk dat de baan ook een beetje 'op' is. Met deze twee attracties kan dan ook ineens het hele Far West themagebied verdwijnen uit het park en vervangen worden door een iets interessantere en minder cliché zone. Wat er op de plaats van de Keverbaan moet komen weet ik niet. Als je het me een paar jaar geleden had gevraagd, zou ik zeggen: iets zoals Huracan. Maar nu is deze baan er jammer genoeg al en heeft ze de verkeerde attractie vervangen.

Opvallend inderdaad dat alle oude attracties in elkaars buurt liggen. Al zal Jungle Mission wel niet snel verdwijnen natuurlijk. Naar mijn gevoel is dit nog steeds een van de weinige geslaagde veranderingen in Bellewaerde de afgelopen tien jaar.

Heel snel zie ik dit allemaal niet gebeuren. Met de aankondiging van het nieuwe zwembad voor 2019 vrees ik dat we pas vanaf 2021 iets nieuws mogen verwachten in het park zelf. Hopelijk geven ze mij ongelijk.