X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 62
  1. #41

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Als jij kijkt naar erding (waterpark in zwarte woud)... 1.5 miljoen bezoekers... het kan ook anders werken e. Rulantica kan een boost geven aan EP want je kunt zeggen van ja niet alle pretparkfans zijn waterratten... Maar het kan ook anders e niet alle waterratten zijn pretparkfans. Maar dat zullen we maar weten in 2021 e

    Tof om te lezen.

    Een vraagje zit PHL ook aan zijn platform? 0.3 is niet veel. en het park verdient meer bezoekers vind ik...
    Ja, maar die anderhalf miljoen van een waterpark mag je eigenlijk niet bij het pretpark rekenen (al zijn er resorts waar ze dat wel doen/enkel de beozekersaantallen in zijn geheel publiceren).. En als je een watterrat bent, maar geen pretparkfan: Waarom zou je EP dan bezoeken na je bezoek aan Rulantica? Je hebt er natuurlijk altijd die wellicht eens gaan kijken, maar denk niet dat het heel veel doet.


    Wat betreft PHL: Ik denk ook niet dat daar nog veel rek in zit. Net als bij EP is het ook daar al behoorlijk druk buiten het seizoen. Met rookburgh vergroot voor het eerst sinds lang het oppvervlak van het park, dus dat kan wel helpen, maar ik denk niet dat het buitengewoon veel is (zal van de inrichting af hangen). Het probleem van PHL is dat ze enorm groeien in kwaliteit (wat zeker zijn vruchten af werpt), maar dat in kwantiteit wat minder doen. Uiteindelijk zetten ze wel meer terug dan ze afbreken, maar dat gaat traag en zijn vaak relatief kleine dingen (denk aan Tikal, Raik en volgend jaar een vermoedelijke kiddy-ride in Wuze Town).

  2. #42

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Als iemand de cijfers heeft van 2019, plz shoot

  3. #43

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Als iemand de cijfers heeft van 2019, plz shoot
    Ik denk dat het rapport pas eind mei beschikbaar zal zijn, net zoals voorgaande jaren.
    Laatst gewijzigd door Rein; 22-04-20 om 14:23.

  4. #44

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Ik denk dat die pas eind mei beschikbaar zal zijn, net zoals voorgaande jaren.
    Ik heb het achteraf ook gemerkt.

    Volgend jaar zal het een drama zijn denk ik( kwa cijfers)

  5. #45

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Met mogelijks een heel andere top 10! Stel dat de echt grote langer gesloten moeten blijven, dan kunnen enkele semi grote misschien wel eens in dit lijstje verschijnen. Maar zal natuurlijk ook afhangen van regionale maatregelen.

  6. #46

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Als iemand de cijfers heeft van 2019, plz shoot
    Zonet verschenen:
    http://www.teaconnect.org/images/fil...224_585154.pdf

  7. #47

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Altijd leuke lectuur, al boeien mij vooral de cijfertjes. Zo heb weer wat bijgeleerd ...

    Over de waterparken:
    - Erding (bij München en dus geen zwarte Woud) mondiaal n° 4 en > Tropical Islands.
    - Iets in Praag ook mondiaal top 20 en ook > Tropical Islands
    - Wuhan heeft ook een groot waterpark, mij niet gezien!

    Over musea:
    - Geen Prado Madrid meer in de top 20

    Over Pretparken:
    - Warner Madrid blijft oprukken
    - PHL afgerond 2 mln bezoekers vind ik niet verbluffend, gelet op het attractie- en show-aanbod, de ruime kalender-opening en de ligging nabij Keulen, Ruhr, Frankfurt en BeNe.
    - Lego Dui haalt Heide Park in, net in het jaar dat Colossos heropende
    - Tivoli G. - 5,5%
    - Gröna uit de top 20
    - Geen foto van Untamed of Fury, wel van trampolines in Fut. en een oude B&M in Warner

    Niks over panoramische torens. Jammer dat deze rubriek (na één jaar) geschrapt is.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 16-07-20 om 13:36.

  8. #48

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Bizar weinig verschil in de top 4 van Europa

    Ik vind het vooral positief om te zien dat Parque Warner blijft groeien. Dat is toch een park waarvoor we 10 jaar geleden schrik hadden voor het voortbestaan, dat is nu helemaal niet meer van toepassing (denk ik). De stijging van 7% voor Parc Asterix vind ik ook wel verrassend eigenlijk. De dalingen voor Tivoli Gardens (-5,5%) en Liseberg (-3,4%) zijn dan weer jammer.

    Verder binnen Europa weinig spectaculaire stijgingen of dalingen, denk ik.

  9. #49

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    - PHL afgerond 2 mln bezoekers vind ik niet verbluffend, gelet op het attractie- en show-aanbod, de ruime kalender-opening en de ligging nabij Keulen, Ruhr, Frankfurt en BeNe.
    Als ik me goed herinner geen groot verschil ten opzichte van anders. Het probleem blijft toch vooral het formaat van het park. Je ziet dat de enorme verbeteringen in infrastructuur en een betere verdeling van bezoekers via de 2 voor 1 actie geholpen heeft om meer bezoekers op een jaar tijd het park in te krijgen (voor de grote verbouwingen zat het park rond de anderhalf miljoen dacht ik). Je merkt ook wel dat de wachtrijen - ook voor oude attracties - enkel langer worden, in plaats van korter (denk bijvoorbeeld aan de meandering die er bij Colorado is bij gekomen).

    Met Rookburgh komt er wel weer wat ruimte bij, maar of dat veel invloed gaat hebben betwijfel ik. Dit park heeft écht zijn uitbreiding nodig.

    En voor de mensen die klagen over de inkomsprijs van PHL: Ik den dat deze cijfers in combinatie met het niveau wat ze bieden toch wel enig perspectief geeft waarom die prijzen zo zijn.



    Wat betreft Tropical Islands.. ik denk toch dat mensen graag veel glijbanen in een waterpark zien. Ik ken genoeg mensen die teleurgesteld waren in TI, terwijl ze toch steeds duidelijk zijn dat ze eigenlijk een "Korte vakantie naar een tropisch eiland" bieden. Met rust, stranden en palmen en zich nooit gericht hebben op het spektakel zoals Therme Erding dat doet. Desalniettemin zie ik wel dat TI er flink aan werkt om meer actie te bieden, waardoor het wellicht in de toekomst aantrekkelijker wordt.

    De ligging van het park helpt wellicht ook niet heel erg.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 16-07-20 om 14:36.

  10. #50

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    Bedankt

  11. #51

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    En voor de mensen die klagen over de inkomsprijs van PHL: Ik den dat deze cijfers in combinatie met het niveau wat ze bieden toch wel enig perspectief geeft waarom die prijzen zo zijn.
    Maar wat zien we nu in tijden van volle pot betalen en niet gratis kunnen terugkomen: het is opvallend rustig in Phantasialand in vergelijking met andere Duitse parken. Lijkt er toch op dat men niet bereid is volle pot te betalen.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  12. #52

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Maar wat zien we nu in tijden van volle pot betalen en niet gratis kunnen terugkomen: het is opvallend rustig in Phantasialand in vergelijking met andere Duitse parken. Lijkt er toch op dat men niet bereid is volle pot te betalen.
    De hoeveelheid mensen die een park mag binnen laten is rechtstreeks gekoppeld aan het oppervlakte.

  13. #53

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Wat de waterparadijzen betreft, i.h.b. in Dui. Ik vermoed sterk dat een aanzienlijk deel van de bezoekers komt voor het thermale aanbod. Dat merk je natuurlijk zelden op een zaterdag of zondag of in de vakantieperiodes. Hoewel ... begin juli was ik bij Miramar op een vrijdagnamiddag, na maanden lockdown. De parking stond tamelijk vol, maar voor de glijbanen moesten we bijna nooit aanschuiven.

    Duitsers hebben een sterke bad-kuur-traditie. Denk alleen al aan de stad Aken, what's in a name (aqua)? En Erding prijst z.z. qua naam aan als thermaal oord. Op sommige weekdagen houden die baden een FKK avond.

    Dit kan mee verklaren waarom TI volgens mij bijlange niet tot de Duitse top 10 behoort qua aanbod waterglijbanen.

  14. #54

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Wat de waterparadijzen betreft, i.h.b. in Dui. Ik vermoed sterk dat een aanzienlijk deel van de bezoekers komt voor het thermale aanbod. Dat merk je natuurlijk zelden op een zaterdag of zondag of in de vakantieperiodes. Hoewel ... begin juli was ik bij Miramar op een vrijdagnamiddag, na maanden lockdown. De parking stond tamelijk vol, maar voor de glijbanen moesten we bijna nooit aanschuiven.

    Duitsers hebben een sterke bad-kuur-traditie. Denk alleen al aan de stad Aken, what's in a name (aqua)? En Erding prijst z.z. qua naam aan als thermaal oord. Op sommige weekdagen houden die baden een FKK avond.

    Dit kan mee verklaren waarom TI volgens mij bijlange niet tot de Duitse top 10 behoort qua aanbod waterglijbanen.
    Niet echt.. want TI heeft een behoorlijk mooi en uitgebreid Spa aanbod. De spa neemt een aardig grote zone van het hele park in beslag.

    De 2 parken die boven TI staan hebben vooral een groter aanbod aan glijbanen.

    Ook in Duitsland valt toch wel op dat het vooral de oudere bezoekers zijn die voor de spa komen. Wellicht dat de toevoeging van glijbanen er juist voor zorgt dat een familie meer in zijn geheel komt, of meer jeugd.. Vergeet echter ook niet dat je eigen bezoek zeer sterk slechts een momentopname is (tenzij je er echt geregeld komt) en een parking wellicht ook voor andere doeleinden gebruikt is.

    De rest van de wereldwijde/EMEA top 20 moet het ook niet echt van zijn Spa aanbod hebben.

  15. #55

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Rapport 2020 vind ik zwaar rammelen. De (Europese) top 20 die wordt gepubliceerd, is die van 2019. Natuurlijk is het verschil in terugval interessant, maar dat is een echte top 20 imo minstens evenzeer. Welke parken buiten Efte en Heide hebben ook de schade kunnen ’beperken’ en zijn zo de top 20 in geslopen?
    Ik gok op o.a. Energylandia. Misschien ’profiteerden’ ook andere parken in NL van de minder draconische restricties van overheidswege. Jammer dat dit niet werd belicht in het rapport.

    Bij de top 20 waterparken zwieren ze Europa op één hoopje met het Midden-Oosten. Er is nog niet veel veranderd aan het wereldbeeld van de Yankees ...

    https://aecom.com/wp-content/uploads...Index-2020.pdf

  16. #56

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Het is natuurlijk een lastig jaar voor dit soort rapporten. Ik kan op zich wel begrijpen dat ze het op deze manier doen, al begrijp ik jouw mening ook wel dat de 'echte' top 20 ook wel boeiend geweest zou zijn.

    Al bij al vind ik de terugval vaak kleiner dan verwacht. Veel parken zitten toch rond de -50%. Ik had verwacht dat het vaak -80% of meer geweest zou zijn.

    Ik ben wel benieuwd hoe ze dat volgend jaar (en bij uitbreiding vooral het jaar daarna) gaan doen. Hopelijk is het in 2022 terug accuraat om te vergelijken met 2019, maar dat zullen ze wellicht niet doen.

  17. #57

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    het rapport van 2021:

    https://aecom.com/wp-content/uploads...Index-2021.pdf

    Ze hebben er nu 2021 --) 2020 en 2019 erbij gezet. Het herstelt zich maar ik ben benieuwd naar 2022

  18. #58

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Wa ne (gesponsorde?) zever! Twee foto’s op verschillende pagina’s van Tivoli Gardens? F...ing Nest en een gebakwinkeltje in den Eft. worden vermeld, ter illustratie een foto ... uit het Sprookjesbos. Maar geen kl... tekst of foto van Kondaa en vooral RTH, die conform de uitspraak van de stoute ceo - volgens vele (ook buitenlandse) coasterfans in de Europese top 3 staat. Ook geen letter over de overstroming die Wal Bel (en in mindere mate Coo) teisterden.

    @Belgische pretparken: inversteer in Engelstalige (online) PR. Dat de darkride van Liseberg - leuk ding - met tekst en beeld aan bod komt in het rapport, is mogelijk te relateren aan de volledig tweetalige website van het park.

    Maar zelfs bij Engelstalige info durven de rapport-Yankees de bal behoorlijk mis te slaan. Wat te denken van deze bewering (pag. 52):
    "The UK’s parks are largely domestic focused, located away from major airports and tourist hubs."
    Ik tel drie grote parken binnen 10 mijl van Heathrow en 25 mijl van Londen City. Nu kan je kniesoren wat dichtbij en veraf is. Alton ligt misschien niet veel verder van Nottingham, Birmingham, Sheffield, Leeds, York e.a. Maar het ligt in the midle of nowhere en voldoet wel aan bovenstaande beschrijving. Maar ga dat niet dan veralgemenen als je je rapport als iets serieus wil presenteren. Ik zie afstand in deze context als iets mentaal-praktisch m.a.w. met focus op flexiebele reistijden, inclusief met het o.v. Uit eigen ervaring https://board.pretparken.be/showthre...-25-26-05-2017 viel het traject Heathrow - Thorpe - Londen stad reuze mee.

  19. #59

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    het rapport van 2022:

    https://aecom.com/wp-content/uploads...Index-2022.pdf

    Het herstel zet zich verder door en sommige parken zijn beter dan voor 2019.

  20. #60

    Re: Global Attractions Attendance rapport

    Interessant leesvoer alweer! Het eerste wat me opvalt is dat Europa Park volgens 'World Wide' 6 miljoen bezoekers had en volgens 'EMEA' 5,4 miljoen bezoekers. Mogelijk verschillen de aantallen door het al dan niet meetellen van Rulantica? Of één van beide is gewoon fout.

    Opvallend dat EP, Efteling en Disney's Studios weer zo dicht bij elkaar zitten. Een jaar of 10 geleden was dat nog absoluut ondenkbaar.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •