Octopus in WB heb ik vroeger al gedaan en ik herinner mij hem nu niet bepaald zo erg... Al sla ik hem de laatste jaren altijd over, net zoals de meeste ronddraaiende dingen, omdat ik daar niet meer zo goed tegen kan. Octopus herinner ik mij dan wel weer als één van de vele "draaidingen" waarin ik het minste last heb. Volgend jaar misschien nog maar eens doen

Ontopic: na het beugelincident bij Merlin's Magic Castle in WH heb ik er een nieuwe bij: de beugels van Python! Die zijn nét iets te breed om met je hand tot naast je benen te kunnen geraken en weer terug. Ik had mijn rechterhand op mijn broekzak met mijn fototoestel om deze te beschermen tegen klappen tegen de zijkant van de trein, maar in de eerste looping trok ik door de g-krachten met mijn linkerhand mijn beugel ietsje meer dicht waardoor mijn arm onder de beugel zat en daar niet meer wegkon. En het werd redelijk pijnlijk want die klappen waartegen ik mijn fototoestel probeerde te beschermen kreeg ik nu op mijn hand. Ik wou dus mijn arm ietsje van houding veranderen, maar dat ging niet meer. Vandaag merkte ik dat ik nog steeds een pijnlijke plek heb op de bovenkant van mijn rechterhand, ik vermoed dat dat nog steeds daarvan is. Maar ach, alles voor de hobby hé