Bedankt voor de reacties allemaal! Hoe vonden jullie mijn De Slimste Mens Ter Wereld Aankondiging? Na zo lang wachten wou ik niet droogweg zeggen dat ik hem gedaan had. Die storing had ik trouwens vooraf ingecalculeerd (vraag maar aan Xarbero). Ik wist gewoon dat er nog iets zou gebeuren

Ergens is het wel een opluchting om te lezen dat zeker niet iedereen Taron als de ultieme achtbaan beschouwt. Want ik ervaar toch wel wat sociale druk om hem per definitie supergoed te vinden. Al besef ik dat sociale druk ook altijd in je eigen hoofd zit. Eigenlijk wil ik hem graag eens meerdere keren achter elkaar doen, zelfs als ik daarvoor een volledige dag nodig heb omdat de wachtrij lang is (een soort ERT dus). Moest ik op eigen houtje in PHL geraken dan zou ik dat misschien echt doen ... maar nu is het in de praktijk moeilijk te realiseren vrees ik. Ik ga niemand zo gek krijgen om daaraan mee te werken.

@Simon: Ik heb me zeker geamuseerd dus mijn opinie over PHL is toch al wat positiever geworden. Maar voor mij zal het altijd een park met twee gezichten blijven.

@Rickie97: Over het algemeen ben ik geen voorstander van extreem laaiend enthousiaste recensies (of het nu een boek, film, concert of achtbaan is). Vaak creëert men er onrealistisch hoge verwachtingen mee.

@Earlyspencer: Ik vind Taron zeker hoog genoeg, ook al staat hij eigenlijk in een put. Tijdens een achtbaanrit heb je vaak de neiging om alleen naar de track voor je te kijken. Maar toen ik wat verder keek, kon ik aan de horizon goed het bosrijke gebied rondom Phantasialand zien. En nog een grappig detail, tijdens de tweede lancering begon mijn zitje zowaar mee te trillen, hadden jullie dat ook? Afdakjes in de wachtrij zijn zeker een goed idee. Een projectieshow op de grote wand naast de zigzagrij zou ik ook wel leuk vinden, maar dan is natuurlijk moeilijk te combineren met die afdakjes.

Tot slot wil ik Xarbero nog eens bedanken, niet alleen voor het organiseren van de trip maar ook omdat hij altijd begripvol gereageerd heeft (bijvoorbeeld toen ik Taron wou bissen en het niet direct lukte om zijn telefoonnummer in mijn GSM te krijgen). Ik heb hem zijn Raik-grapjes allang vergeven. Dus als je dit topic leest Xarbero, ik waardeer je heel erg als persoon en hoop ooit nog eens met jouw groep mee te kunnen.

Voila, dat wou ik toch eens gezegd hebben

Ontopic: Er zijn nog wel enkele attracties die ik ooit eens wil doen, maar ik heb besloten om ze over meerdere jaren te spreiden. Altijd leuk om iets nieuws in het vooruitzicht te kunnen houden.
*Anubis
*Tiki Waka, al zit daar niet zo veel druk achter omdat hij vlot bereikbaar is
*Fenix, de nieuwe achtbaan van Bobbejaanland, RMC Walibi Holland en de Hyper van Walibi BE
*Fly, en deze keer ga ik het echt wel anders aanpakken