X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 81 tot 91 van de 91
  1. #81

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Ja oke maar de coaster heeft hier toch nog wel wat snelheid en het is geen plaats waar een trein stil kan staan, dus nog steeds “mid-track”... De reden van dit punt is mij ook een raadsel, zeker gezien het nergens anders in de baan lijkt voor te komen.

  2. #82

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Inderdaad, het is nog een stukje voor de remmen. Ik bedoelde maar dat het eveneens op het einde van de baan is, voor de remmen, zoals ook zichtbaar op de foto. Het opvangen van beweging van de baan bij het in de remmen slaan van de trein lijkt mij op deze locatie ook niet veel uit te halen.
    En warmer dan pakweg bij ons kan het in Montreal ook niet worden, zodat het nodig is ter compensatie van het uitzetten van het staal... Vriezen daarentegen kan het wel meer doen. Misschien moeten we het dan toch in de richting van temperatuur zoeken?

  3. #83

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Daar dacht ik inderdaad ook al aan, maar dan lijkt het mij toch net een iets te specifiek punt in de baan te zijn, en het komt nergens anders op de baan voor ... Interessant om eens even bij stil te staan, dit, maar geen idee wat de juiste uitleg is!

  4. #84

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Nieuw voor 2021:

    Naam:     support.jpg
Bekeken:  459
Groote:   138,5 KB

  5. #85

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Is dat Vampire? Zijn dat serieus nieuwe supports?

  6. #86

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Is dat Vampire? Zijn dat serieus nieuwe supports?
    Nee, Condor (Walibi Holland). Door de nieuwe treinen die iets breder zijn dan de oude, hebben ze sommige supports moeten aanpassen. Of het nieuwe supports zijn, of de oude met "een stuk eruit gesneden" weet ik niet. Wel zijn ze verwijderd en teruggeplaatst geweest.
    Laatst gewijzigd door Rein; 25-01-21 om 15:45.

  7. #87

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Nu ik het weet, zie ik inderdaad duidelijk dat het El Condor is. Ik dacht even dat Vampire z'n oude kleurenschema terug had.

    Persoonlijk vind ik het wel wat bizar om treinen te maken die te breed zijn voor supports op een baan die je zelf gezet hebt. Dat maakt het toch al een stuk ingrijpender om de nieuwe treinen te gaan gebruiken, zou ik denken?

  8. #88

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Misschien heeft het iets te maken met het feit dat Condor nog echt het prototype is van de SLC. Misschien dat in de toekomst als er op andere SLC’s nieuwe treinen komen dat deze wijzigingen van de supports niet nodig zijn en dat Condor door zijn eigenheid de uitzondering is... Anders is het idd wel erg vreemd dat er geen rekening mee gehouden werd. Al is het aanpassen van zulke support ook niet de grootste kost, het blijft toch extra werk!

  9. #89

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    De supports werden verwijderd en aanpast zoals te zien in dit filmpje. Bij sommige zijn stukken weggesneden, anderen werden breder gemaakt.


  10. #90

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ggolt Bekijk Berichten
    Misschien heeft het iets te maken met het feit dat Condor nog echt het prototype is van de SLC. Misschien dat in de toekomst als er op andere SLC’s nieuwe treinen komen dat deze wijzigingen van de supports niet nodig zijn en dat Condor door zijn eigenheid de uitzondering is... Anders is het idd wel erg vreemd dat er geen rekening mee gehouden werd. Al is het aanpassen van zulke support ook niet de grootste kost, het blijft toch extra werk!
    Dat lijkt me wel. Bij andere SLC's waar de nieuwe treinen op staan zijn de Supports niet aangepast.

    Overigens zou je er nog versteld van staan hoe veel verschillen er nog zitten tussen het Prototype en de mass-made SLC's. Die verschillen in layout maken uiteraard ook verschil voor de supports.

  11. #91

    Re: Serieus Opmerkelijke Supports (SOS)

    Weer iets bijgeleerd!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •