X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    Photobucket: Het Flamingoland onder de foto-upload-sites

    Zoals veel leden ongetwijfeld al gemerkt hebben, zijn er sinds vandaag een heleboel foto's op het forum die niet meer lijken te werken. De site waarmee veel leden, waaronder ikzelf, hun foto's op het forum uploaden - photobucket - is helaas met zijn gratis diensten gestopt. De foto's staan nog wel veilig op de site, maar ze ergens anders plaatsen (zoals op dit forum) is helaas niet meer mogelijk met een gratis account.

    Voor degenen die een nieuwe manier zoeken: imgur is nog steeds gratis en net zo makkelijk. Allen daar een account aanmaken en (al dan niet je oude) foto's (her)posten!

  2. #2

    Re: Photobucket: Het Flamingoland onder de foto-upload-sites

    Ik gebruik postimage, tot nu toe gaat dat ook goed.

  3. #3

    Re: Photobucket: Het Flamingoland onder de foto-upload-sites

    Tinypic is ook een goede site.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: Photobucket: Het Flamingoland onder de foto-upload-sites

    Tinypic vraagt om de twee foto's een robot-herkenning. En het 'message board' formaat vind ik er te klein.
    Imgur vind ik gebruiksvriendelijker. Als je dan in een forumpost de weblocatie plakt en de letter 'l' (letter L) typt voor .jpg, is je foto 'large'. Dat is doorgaans iets kleiner dan het (te) grote formaat waarmee je de foto hebt genomen op je toestel, maar wel groot genoeg. Te grote foto's in de posts (o.a. bij opening Dawson Duel) kostten de lezer onnodige tijd en bites.

  5. #5

    Re: Photobucket: Het Flamingoland onder de foto-upload-sites

    Ik merk dat en aantal van m'n TR's (+/- 1 jaar oud) nu grotendeels fotoloos verschijnen Zonder foto's - waar de meeste tijd van een TR-maken inzit - verliezen die TR's heel veel van hun leescomfort / informatieve waarde / sfeer. Niet dat ik het als werkjes met grote historische waarde beschouw ...

    De foto's waren geüpload via het imgur. Ik las dat de foto's er online blijven zolang ze 1 x per 6 maanden worden bekeken. Vraag is of het bekijken van foto's op een forum door imgur wordt geregistreerd. En bovendien, ik ga nu niet uit zelfbehoud al m'n TR's om de x maanden herlezen.

    Oudere, heropgeviste TR's met tinypic tonen (soms) wel nog de foto's.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 31-08-18 om 21:33. Reden: EDIT: was een tijdelijke storing bij Imgur, voorlopig nog geen foto's vanaf midden 2017 gewist :)

  6. #6

    Re: Photobucket: Het Flamingoland onder de foto-upload-sites

    http://nl.tinypic.com/

    Tinypic wordt op 9 september gesloten. Uploaden is onmogelijk en wat erger is: oude foto-links verdwijnen langzaam (zie oude TR''s). Mogelijk zijn ze eerstdaags allemaal verbannen naar het Land der Vergessenen.

    Imgur doet het voorlopig nog naar behoren. Maar die zullen toch ook wel eens grote kuis moeten houden, vrees ik.

    BTW ik vind dat extern uploaden van foto's en de link in een forum-post plakken een heel gedoe. Ik veronderstel dat dit met geheugen- of server-ruimte e.d. te maken heeft en dat pp.be maar een beperkte capaciteit heeft. Geen verwijt natuurlijk, hier worden we tenminste niet lastig gevallen met pop-ups of andere commerciële ambetantigheden. Leve de kleinschaligheid.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •