Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Dan heeft het ook geen nut om die dieren daar al te houden in mijn ogen. Maar soit, zoals ik al zei zou ik dit park, en andere SeaWorlds, niet laten liggen als ik er ben. Kijk uit naar de volgende tripreports. Over SFFT heb ik goede commentaren gehoord
Bekijk het ook van de kant van SeaWorld. Ok, vroeger waren deze shows inderdaad puur voor amusement bedoeld, maar nu veel minder, is het meer bedoeld als educatief gedeelte om de bezoekers bij te brengen hoe belangrijk de zee en de oceaan is en hoe de dieren daarin overleven. Daarnaast hebben zij in SeaWorld nu ook een collectie dieren die niet meer in het wild kan overleven. Kijk maar naar de hele operatie + bassin dat ze gemaakt hebben voor die orca uit FreeWilly (blijft een bizarre naam, maar soit), en het terugzetten in de natuur is niet volledig geslaagd.
Dan kunnen ze voor mij beter zoiets doen (educatieve shows) waarbij de mensen effectief horen hoe dergelijke dieren leven én ze ook nog eens in het echt zien, zonder die dieren aan hun lot over te laten in de natuur. Dat is een win-win situatie, zowel voor de natuur (mensen leren wat bij en een aantal zal hopelijk inzien dat de natuur belangrijk is) als voor de dieren (ze kunnen verder leven in de meest optimale omstandigheden voor hen, in het wild zijn ze direct dood)

On-topic:

Mooi TR, al lijkt het me eerder een beter versie van Bellewaerde met minder attracties, klopt dit? Is de theming dan zoveel minder tegenover de naamgenoten in San Diego of Florida? Of is dat enkel bij Journey to Atlantis?