Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
Dat was niet mijn bedoeling om zoveel response te hebben...

Ik wou gewoon weten ofdat het beste pretpark van Europa iets te betekenen heeft, mocht het in Amerika liggen? Orlando of SF of een ander groot park. Op het totaal pakket dan wel ( dus alles niet alleen de attracties.

Ignace heeft me daar een duidelijk antwoord op geven(van de parken die hij al gedaan heeft. En Tom heeft gezegd dat jij het niet kunt vergelijken... Met SF of Orlando Dat EP meer familiegericht is?
Als je het zo stelt:

Amerika is heel erg Thrill gericht. Een park als EP werkt daar alleen als kiddy park, dus zeker niet op het formaat dat EP nu heeft. EP heeft ook veel darkrides, iets dat (helaas) in USA ook niet werkt, tenzij je er een IP aan kunt hangen (Disney, Universal) of als het interactief is (en zelfs dan met moeite zonder IP). Het gemis aan IP's maakt dat EP in USA nooit zo groot had kunnen worden of al lang failliet was geweest.

Dat zegt echter niets over het niveau of het goed/slecht zijn van het park, maar meer over de cultuur zoals die in Amerika is. Er zijn behoorlijk veel parken in Europa die in Amerika nooit zouden hebben gewerkt.

Dat is op zich ook niet iets slechts. Het cultuurverschil maakt dat het de moeite is om naar daar te gaan en andersom. Dit geeft de charmes aan zo een trip.