Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Phantasialand is ondertussen iets minder stiekem aan het huishouden in Afrika. Daar willen ze blijkbaar wel over praten. Ik geloof dat dit het derde seizoen is dat er aan die rotsen gesleuteld wordt. Zouden ze nu rond zijn?
Nee, verre van, maar de meest in het oog springende gedeeltes zijn nu wel gedaan denk ik. Ik verwacht dat het stationsgebouw de volgende stap gaat zijn.

Wat hebben ze al gedaan?
Rotson rondom lifthillgebouw.
Rotsen rondom de wachtrij.
Rotsen rondom de waterval (langs de wachtrij).
(een deel van de) rotsen van het grote pad dat paralel aan de Zero-G-Roll Loopt.
En nu dus de rotsen rondom de Zero-G-Roll
(vul gerust aan mocht ik ergens iets vergeten zijn).

Blijft dus nog genoeg over om te doen, maar gaandeweg zal dat ook wel komen. Die rotsen bouwen is niet goedkoop en ik vind het opmerkelijk dat na 10 jaar tijd ze al vervangen worden. Ik denk niet dat ik enig park ken dat dit zo vroeg doet. Meestal gaan rotspartijen mee totdat zo'n heel gebied gesloopt wordt, of er een belangrijke verbouwing is (zoals bijv. recentelijk EP ook een klein stukje van zijn rotsen rondom de Alpenexpress vervangen heeft nadat er onderdelen van de Alpenexpress vervangen waren).


In elk geval wel interessant om zo een video eens te zien. Leuk om te weten dat het voor Universal ook steeds weer een uitdaging is om natuurgetrouwe rotsen te maken, zeker als ze eerst bestaand werk moeten slopen.

Het viel me in éen van de shots op dat er een zwart gat achter in de beck zit. Zou daar een soort fotopunt komen? (zoals bij de dooskop in Adventureland van DLRP). Het zou best een cool zicht op BM geven in elk geval. Voor de wintertraum was echter al een deel van de rotsen vervangen en de grote poort was toen verwijderd, dus ik weet niet of er nog een ingang is om er te komen (er zit wel een deurtje, maar dat lijkt me wat klein).