X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 55 van de 60 EersteEerste ... 5455354555657 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.081 tot 1.100 van de 1200
  1. #1081

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    De ingang van het hotel heeft weer wat details erbij gekregen:



    Met dank aan Schlussbremse @ Phantafriends.

    En wat mij betreft denk ik niet dat dit het laatste is. Vooral die twee dwarsbalken zien eruit alsof er nog iets aan bevestigd moet worden. Daarnaast blijven nog steeds enkele delen van het geraamte zichtbaar, waarvan ik wel verwacht dat er nog iets komt.

  2. #1082

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh


    Bron: TOTNHFan @ Phantafriends.

    Er worden nog steeds elementen toegevoegd. Blijkbaar is er al een tijdje geen TüV meer gezien. Wel vinden er nog dagelijks testritten plaats.

  3. #1083

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ergens blijf ik hopen dat ze nog een attractie hebben weten te proppen in dat gebied.

    een rustig tochtje langs de bovenkant van het gebied zou geniaal zijn.

  4. #1084

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik hoop ook nog stiekem op een extra attractie naast de coaster, het hotel, het restaurant, het voedselverkooppuntje en de souvenirshop. Dat is wellicht wat te gulzig van mij.
    In een ideale wereld zie ik die luchtballonnen functioneren als echte gondels boven het gebied. De wereld is echter verre van ideaal en de kans dat dit object wat anders wordt dan een al dan niet statisch decorstuk lijkt me dan ook bijzonder klein.

  5. #1085

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Enige attractie die ik fysiek nog zie passen is het type ballonvaart zoals ze die in Tropical Islands hebben.. maar dat is qua capaciteit dan weer een ramp en het verkopen als betaalattractie past niet echt bij de visie van het park.

    Ik heb het idee dat het gebied voor een groot deel gericht is op avond entertainment/events. Wellicht als soort uitgaansgebied voor de hotelgasten, maar dat er nog wel een achtbaan in past en dat gasten er ook overdag gebruik van kunnen maken vanuit het park.

    Of dat in de praktijk ook zo is, zal nog wel gaan blijken.. maar voor een park als PHL zou het op zich niet verkeerd zijn als het park en resort iets meer in elkaar verweven zitten dan wat we "normaal" gewend zijn.

  6. #1086

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Had het enig ander park geweest had ik je onmiddellijk gelijk gegeven voor de extra attractie. Maar als het park wilt blijven groeien moeten ze meer volk kunnen verplaatsen. en dan zijn er maar een paar opties. Meer capaciteit voorzien op nieuw attracties (wat ze toch wel doen), meer attracties of meer entertainment.

    Aan de buitenranden van dit gebeid licht Berlijn met zijn kantoorgebouw. Ik vraag me werkelijk af of hier niet wat kantoren gaan verdwijnen om plek te maken voor iets anders. Administratie kan vanuit een gewoon kantoorgebouw buiten het park. Dit lijkt me niet zo raar als je bedenkt dat naast de huidige kantoren een achtbaan gaat razen. De laatste keer dat ik checkte waren gillende mensen niet goed voor mijn concentratie. Dan zou je die gebouwen kunnen omvormen tot iets nieuws zoals meer entertainment.

    Het park heeft volgens mij dringend nood aan een nieuwe zaal om overdag gewone parkshow te zijn (niet negatief bedoeld) een s'avods Fantissma. De inclusie in een volwaardig thema gebied zou hier een meerwaarde kunnen zijn. Maar als ze het gebied als uitgaansgelegenheid willen gebruiken gaan ze hier in mijn ogen nog iets meer moeten hebben dan een achtbaan, leuke restaurants en een show. Neem me niet verkeerd maar de meeste mensen hebben het wel gehad na twee ritten op dezelfde baan hoe goed dan ook en zullen iets anders te doen zoeken. De buren zijn dan ook geen plus om een achtbaan tot in de vroeg uurtjes te laten rijden.

    Dit zijn een blijven natuurlijk speculaties en ik hoop werkelijk dat PH het maximum uit dit gebied haalt. het thema industrie laat toe om dicht op elkaar e bouwen zonder dat het uit de toon valt.

  7. #1087

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Capaciteit is één ding.. herhalingswaarde is echter ook belangrijk. De filosofie van PHL is attracties neer zetten met buitengewoon hoge herhalingswaarde om zo - ondanks klein oppervlakte - toch interessant te kunnen blijven. (bron: Gesprek met eigenaar).

    Betreffende de kantoorgebouwen ben ik het met je eens. Dat wil zeggen: De meeste kantoren zitten inmiddels al in Hotel Matamba. (de oude kantoren zijn omgebouwd naar onder andere Hotel Tartüff) De gebouwen wat nog tussen Berlin en Rookburgh liggen zijn vooral werkplaatsen. Sommigen daarvan zijn nodig om goed onderhoud aan attracties te kunnen plegen. Maar zo zit er ook een naaiatelier, dat naar mijn idee gerust ook iets verder van het park af had kunnen zijn (immers een gesloten attractie wil je ZSM heropenen, maar kapotte kleding zal een bezoeker niet direct wakker van liggen).

    Hoe veel er daadwerkelijk voor wat gebruikt wordt is me onbekend. Ik weet ongeveer waar het naaiatelier zich bevind en ik weet de kantine van de medewerkers te vinden. Beiden zitten wel in een gebouw dat ik nog wel zie verdwijnen (tussen RB en Berlin direct langs de straat), maar of er verder veel weg kan zonder dat het ten kostte gaat van snel onderhoud.. ik weet het niet. Zou alleszins mooi zijn als ze een manier vinden om ook dit nog beter in het park in te werken.

    Qua uitgaansgebied is een achtbaan alleen uiteraard niet voldoende. Maar vergeet niet dat hotelgasten toegang hebben tot een bar en een restaurant. Dat restaurant is overdag ook voor gewone bezoekers toegankelijk. Daarnaast komt er in elk geval nog een Chocolatier. Ik zie verder op luchtfoto's nog een gebouw dat op een observatorium lijkt. Daarnaast zou een nieuw foto-atelier (waar mensen zich kunnen verkleden in steampunk stijl en foto's maken - zoals vroeger in het westerndorpje was) ook nog wel passen in het gebied. Trek dat dan samen met Alt Berlin - waar zich een 2e restaurant, een fatsoenlijk showtheater en een bioscoop bevinden - en je hebt aardig wat vertier voor avondgasten.

    Wel helemaal eens over een multifunctioneel theater dat Fantissima en parkshow kan bevatten. Dat zie ik echter niet direct in Rookburgh komen. Al zou het misschien kunnen passen als ze de verwaltung en de oude hoofdingang slopen. Ik zou eerder verwachten op de plek van het Silverado Theater, zodat er een vrijwel directe aansluiting is op Ling Bao en Matamba.

  8. #1088

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Er zijn daar inmiddels een hoop luchtbruggen en verhoogde plateaus gespot door de speurneuzen in ons vakgebied die er een bijzonder funky wachtrij voor de achtbaan menen in te ontwaren. Mijn oog had die ook al gespot, maar ik hoopte nog dat die rij eventueel voor een andere attractie kon gebruikt worden.

    Naast de lege rondel in fantasy-gebied is er ook nog een trap naar de oude toegang van race for atlantis. Dat voelt allemaal iets te monumentaal om als doodlopend eindje of simpele doorgang te eindigen.

    Ergens zie ik een fantissima-showgebouw ook nog wel ontstaan op de vlakte tussen rookburgh en Wuze Town. Volgens de overleveringen wordt dat perceel toch aan het park verkocht zodra de oude dame die er al sinds mensenheugenis woont definitief de geest geeft...

  9. #1089

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik begin me toch af te vragen of we dit jaar hem nog aan open zien het duurt nu toch wel heel lang. Ergens hoop ik toch nog van wel.

  10. #1090

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicooke Bekijk Berichten
    Ik begin me toch af te vragen of we dit jaar hem nog aan open zien het duurt nu toch wel heel lang. Ergens hoop ik toch nog van wel.
    Wacht maar, ik ga de pronostiek nog winnen eens zien wat 2021 in petto heeft om de opening weer uit te stellen. Na een pandemie misschien tijd voor aliens ofzo?!

  11. #1091

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Wacht maar, ik ga de pronostiek nog winnen eens zien wat 2021 in petto heeft om de opening weer uit te stellen. Na een pandemie misschien tijd voor aliens ofzo?!
    de kerbals are comming :P neenee, ziet er idd uit dat het volgend jaar zal zijn. Alhoewel ik wel denk dat het de bedoeling was om dit jaar te openen

  12. #1092

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    de kerbals are comming :P neenee, ziet er idd uit dat het volgend jaar zal zijn. Alhoewel ik wel denk dat het de bedoeling was om dit jaar te openen
    Dit denk ik ook, dit nu openen zou een gigantisch aantal bezoekers naar je park halen, wat eigenlijk niet te verantwoorden is. Het wordt hier in de buurt allesinds een mooi jaar! Plopsa / Walibi / PHL.

  13. #1093

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vampire Bekijk Berichten
    Dit denk ik ook, dit nu openen zou een gigantisch aantal bezoekers naar je park halen, wat eigenlijk niet te verantwoorden is. Het wordt hier in de buurt allesinds een mooi jaar! Plopsa / Walibi / PHL.
    Hoezo? Bezoekers zijn nog steeds verplicht te reserveren, dus PHL bepaalt zelf hoe veel er binnen mogen. Met meer oppervlakte erbij mogen ze meer bezoekers binnen laten en kunnen ze dus ook weer meer omzet draaien. Natuurlijk bestaat het risico dat reserveringen ver vooruit vol komen te zitten, maar ze kunnen dat al een beetje spreiden door het ding te openen zonder enige vorm van communicatie als een soort soft-opening om dan voor volgend seizoen pas groots reclame ermee te gaan maken.

    Naast de lege rondel in fantasy-gebied is er ook nog een trap naar de oude toegang van race for atlantis. Dat voelt allemaal iets te monumentaal om als doodlopend eindje of simpele doorgang te eindigen.
    Voor de voormalige doorgang naar Atlantis toe loopt track. Dus die lijkt niet meer gebruikt te worden. Ik weet niet 100% zeker welke trap je bedoelt, maar volgens mij is het een trap die ter hoogte van de nooduitgangen van MaC zit en daar op aan sluit. Ik zou dus verwachten dat de nood-trappen gedeeld worden tussen FLY en MaC.

    Ergens zie ik een fantissima-showgebouw ook nog wel ontstaan op de vlakte tussen rookburgh en Wuze Town. Volgens de overleveringen wordt dat perceel toch aan het park verkocht zodra de oude dame die er al sinds mensenheugenis woont definitief de geest geeft...
    Volgens mij is dat meer een "urban legend" dan realiteit. Het hele terrein rondom het huis is in elk geval al in handen van PHL. Op GMaps kun je goed zien dat daar opslag is. Het huis zelf lijkt doorgaans onbewoond en er staan vaak auto's van PHL zelf op de oprit. Met of zonder huis past hier wel een Fantissima theater (al is het natuurlijk mooier om het huis te slopen).

  14. #1094

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik weet niet 100% zeker welke trap je bedoelt, maar volgens mij is het een trap die ter hoogte van de nooduitgangen van MaC zit en daar op aan sluit. Ik zou dus verwachten dat de nood-trappen gedeeld worden tussen FLY en MaC.
    Rideonblog nam begin 2019 een foto van de plaats. De trap bevindt zich links van die toegangsdeuren tussen die plaats waar we een kleinschalige kleuterattractie verwachten en die lustige papegaai. Ik mag hopen dat de nooddeuren van Maus au chocolat niet uitkomen op deze gebarricadeerde portalen die ook nog eens met een bouwhek zijn afgezet. Dat zou wellicht wat afbreuk doen aan de functie ervan.

    Dat in de toekomst die steeg tussen Rookburgh en Maus door beide attracties als evacuatieweg wordt gebruikt kan ik me wel voorstellen. Dan moeten bezoekers niet per se afgevoerd worden langs de backstage achter de Rookburgh-poort aan de Kaiserplatz. Maar zelfs dan lijkt daar nog een extra portaaltje voor voorzien aan de rechterkant van de verhoging waar ook die grote rood omkaderde portalen op uitgeven. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat beiden daarvoor uiteindelijk zullen gebruikt worden.

    Naam:     phantasialand rookburgh.png
Bekeken:  1285
Groote:   4,02 MB

  15. #1095

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    ahh.. Ik dacht dat je een trap aan de Rookburgh Kant bedoelde..

    Nee, inderdaad: Die ruimte is en blijft benaderbaar - zou ook zonde zijn als dat niet zo was, gezien PHL elke vierkante meter nodig heeft - maar in tegenstellingen tot de verwachtingen van enkele jaren geleden, zal hier geen doorgang naar RB komen.

    Al met al denk ik dus wel dat we in Wuze Town in de toekomst ook twee nieuwigheden mogen verwachten. Wellicht dat de kindershow beter op deze plaats past dan boven in het Wupi & Wözl-Land.. We zullen ons moeten laten verrassen denk ik.

  16. #1096

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Tja...

    Naam:     wall1.jpg
Bekeken:  944
Groote:   161,9 KB

    Naam:     wall2.jpg
Bekeken:  859
Groote:   128,8 KB

  17. #1097

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    gebuisd?

  18. #1098

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik mag hopen dat die buizen nog een coat krijgen? In elk geval ben ik, indien het een harmonieus geheel vormt, blij dat er extra details toegevoegd worden aan de momenteel zeer “kale” roestige gevel. Buiten dat blijft het nog steeds een zeer vreemd beeld bij een park als Phantasialand ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  19. #1099

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik vind het niet slecht. Nu waren er daar beneden die planten al (die ik nog steeds vreemder vind staan dan de buizen).. Ik hoop daarom wel dat ze die buizen ook wat hoger komen te zitten. Juist waar die buizen nu ophouden is het kale gedeelte.

    Een coating lijkt me niet nodig (volgens mij is die er al). Ze moeten immers wel wat afsteken tegen de wand en dit past wel bij het Steampunk Thema.

    Edit: Overigens niet heel gek dat ze die pijpen nu pas aan brengen. De gevel zijn stalen platen die met spul bewerkt zijn zodat ze snel roesten. En roesten doen ze dan vrij heftig. Je wil echter niet dat die pijpen mee gaan roesten. Ik kan me voorstellen dat me daarom zo lang mogelijk gewacht heeft om die pijpen er op te plaatsen.

    Naast het hotel is ook een hek ontstaan, waardoor er links nog een kleine binnenplaats is.. waar dan weer een poort is met toegang tot het ondergrondse gedeelte van Rookburgh (brandweertoerit/nooduitgangen/ophalen of leveren van FLY treinen).

    Op die kleine binnenplaats staat een busje van een bedrijf dat beletteringen doet. Ook worden er momenteel nog een paar dingen de bouwplaats op gehesen. Al met al lijkt men bezig te zijn met een soort eindspurt.. Tenminste: Belettering en dergelijke lijkt me wel iets wat je als laatste aan brengt.. niet?? Of is het gewoon ijdele hoop van mijn kant?
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 19-08-20 om 11:45.

  20. #1100

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Eerlijk gezecht lijkt het me meer dat ze een banner aan de zijgevels gaan plaatsen dan nog meer buizen. Ik meen drie lampen te onderscheiden tussen de buizen in die naar boven schijnen. dan komt de vraag wat zouden ze verlichten waarop een banner mij het meest logische lijkt.

    Voor de belettering zou ik mijn hoop nog niet te hoog tillen. Ja dit is meestal een van de laatste werken en nee je kan een gedeelte hebben afgewerkt tot het punt dat je aan de fijnere afwerking begint. Meestal is belettering een van de eerste dingen die je doet bij een fijne afwerking. net voor de meubels, decoratie naar binnen gaan. Belettering is in mijn ervaring een vrij tijdrovend werkje (met handhaving van een hoge standaard)

    Op je idee van een theater moet ik zegen klinkt leuk maar het 'podium' voor de twee deuren zou dan te hoog zijn (meer dan een rechtstaande volwassene) als nooduitgang voor Maus kan het ook niet in gebruik zijn (toch niet op dit moment) aangezien een nooduitgang ten alle tijden volt te gebruiken moet zijn. Het is echter wel een intrigerend ding dat daar staat en ze hebben er duidelijk iets van plannen me anders laat je geen doorgangen open.

    Zou een mini trackt ride door die openingen kunnen?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •