De kerk heeft in Duitsland nog een dikke vinger in de pap qua beleidsvoering. En dat betekent dat PHL slechts een beperkt aantal zondagen (weken dus) open mag zijn (anders waren ze WSL al jaarrond geopend). Dus ik begrijp wel waarom ze per 1-11 sluiten.

Dit is trouwens ook één van de zeldzame keren dat ze later dan 1-4 openen.

Over het uitblijven van de 1x2 actie kan ik moeilijk wat zeggen. Ik heb het vaak genoeg druk gezien in het park, maar niet zó druk dat het er ongezellig of storend door werd.

Qua bezoekersaantallen zal het ongetwijfeld wel zijn effect hebben, maar laten we eerlijk zijn: Dat is niet heel belangrijk. Veel belangrijker is een stukje omzet en ik vrees dat ze het op dat vlak dubbel gaan voelen.

Aan de ene kant komen minder mensen naar het park, maar van de andere kant zullen die mensen normaliter ook minder uitgeven aan F&B.

Het is in het verleden al vaak bewezen dat mensen die met korting komen, graag meer uitgeven aan F&B. In PHL kon je vaak genoeg enorm lange rijen bij bepaalde stands zien, zelfs als het niet overdreven druk was. Dus de tactiek dat ze de korting toch wel terug krijgen via F&B innamen leek goed te werken.

Maargoed. Ze zullen ongetwijfeld hun redenen hebben om dit te proberen. Er kunnen via vroegboekkorting nog steeds genoeg mensen met korting komen. En ik kan me voorstellen dat het "afwachten" van mensen op de acties wellicht ook niet altijd even positief uit viel.

Afgelopen jaar heeft men in de zomer den 1x2 actie gehad. Waarschijnlijk om dat bezoekersgetallen voor die periode ook wat op te krikken. Dus op zich zou het me ook niet verbazen als ze dat deze zomer weer doen.