X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 52 van de 60 EersteEerste ... 2425051525354 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.021 tot 1.040 van de 1200
  1. #1021

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik vergeet de dag-limiet niet, die gaat in combinatie met de opening van RB nog veel meer onder druk komen te staan. Er gaan dus nog meer mensen gefrustreerd zijn omdat ze geen dagticket kunnen bekomen, niet in het minst heel wat trouwe abonnees. En gek genoeg maar ze bestaan: bezoekers die niet perse voor RB zouden komen maar voor b.v. de (kerst)shows, gaan ook minder kans maken op een dag-ticket door de toegenomen interesse.

    De positieve media-aandacht die het park geniet bij de opening van RB dreigt dan deels te worden ondergesneeuwd door uitingen van ongenoegen op soc. med. En misschien nog belangrijker: die aandacht kan het park dan niet verzilveren, want het mag geen extra bezoekers aantrekken zolang soc. dist. wordt opgelegd. Ik durf te denken dat elke grote nieuwe attractie - what's in a name - toch als doel heeft (extra) volk te lokken.

    Het grote probleem - eigenlijk voor iedereen, ook buiten de pretparkwereld - is dat er niet meteen een eindpunt voor de soc. dist.-maatregel in zicht is. Mocht je nu al weten dat we vanaf Pasen 2021 terug overal en masse heen kunnen gaan, dan lijkt uitstel van RB tot dan volledig te rechtvaardigen. Maar als je denkt dat minstens een groot deel van 2021 er gaat uit zien als 2020, lijkt verder uitstel op verloren tijd. Het feit dat bezoekers al in 2017 gemonteerde tracks van FLY konden waarnemen, snijdt ook aan twee kanten: A. "Fans wachten al meer dan drie jaar, wat is dan een (half) jaartje extra?" of B. "Nog langer wachten - vergelijk maar eens met Baron, Symbolica en zelfs Taron - kan toch echt niet."

    En stel über-positief dat soc. dist. al deze nazomer volledig wordt opgeheven. Dan ga je een enorme rush op de pretparken krijgen. PHL zal daardoor misschien opnieuw met dag-reservaties moeten werken of erger: bezoekers onverrichter zake terug sturen. Dat is al eerder en in onverdachte tijden het geval geweest in o.a. Efteling, Pairi Daiza en Wal.Hol. Dan trekt PHL dus al massa volk zonder de operationele kosten van RB. Opnieuw dilemma: RB openen om volk te spreiden of RB uitstellen? Ik zou het niet weten.

  2. #1022

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik denk dat geen enkele reden hen weerhoudt om Rookburgh dit jaar te openen.

    De social distance zal nog lang blijven rekening houdend met dat er nog enkele gemuteerde corona-golven mogelijk zijn tot het "vaccin dat ons van dit luchtwegen-monster moet redden".

    Echter denk ik dat ons oude leven nooit helemaal zal terugkomen, onder andere omdat men al andere virussen voorspelt die de komende jaren zullen opduiken.

    Tenzij we een je-m'en-foutisme mentaliteit 'mogen' hanteren, zie ik beperkte capaciteit en social distance de nieuwe standaard blijven.

    Voor alle pro's die je vindt om Rookburgh beter te openen in 2021 zijn er contra's die weergeven dat uitstellen geen zin meer heeft. Laten we afwachten en zien hoe Phantasialand zelf erover denkt.

    Maar toch denk ik dat we met ons allen hier op het forum terug zullen discussiëren ergens deze zomer over hoe mooi (of lelijk) Rookburgh geworden is en hoe goed (of slecht) F.L.Y. is.

  3. #1023

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Echter denk ik dat ons oude leven nooit helemaal zal terugkomen, onder andere omdat men al andere virussen voorspelt die de komende jaren zullen opduiken. Tenzij we een je-m'en-foutisme mentaliteit 'mogen' hanteren, zie ik beperkte capaciteit en social distance de nieuwe standaard blijven.
    Ja, eens in de 50 à 100 jaar komt er zo'n nieuw virus. Tegen dan zal FLY wel open zijn .

    Ik krijg het stilaan van die doemberichten. Eerst zouden we de rest van het jaar in België moeten blijven en moesten we allemaal lijkt het wel verplicht naar de zee. En nu plots kunnen we na (vermoedelijk 15 juni) toch naar het buitenland. Net zoals iedereen op tv loopt te verkondigen dat all-you-can-eat buffetten nooit meer zullen terugkomen. Allemaal sensatie. De piek van corona is voorbij, dus ook de piek in bezoekersaantallen en kijkcijfers van de media, dus men moet wat doen zeker?

    Ik zie FLY gewoon openen wanneer het technisch kan. Het zal een roemloze opening zijn, maar dat zal zo zijn met alle nieuwe attracties voor 2020, niet alleen in Phantasialand. Ik heb niet de indruk dat het een grote stormloop is naar de pretparken (op de eerste boekingsuren na) wegens toch wat schrik van de bevolking uit. En ik hoop erop. De eerste Duitse hotels voor de zomervakantie zijn al geboekt en terwijl iedereen met zijn strandpas in de rij staat te wachten in Oostende hoop ik komende zomer in een rustig PHL te lopen om FLY te kunnen doen.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 26-05-20 om 08:47.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  4. #1024

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    In mijn ogen is het beter voor de parken om hun grootte nieuwigheden pas later op te doen. Op dit moment kunnen ze niet 'profiteren' van een stormloop door een kleiner aantal toegestane bezoekers. Voor een opening in mineur is dit een te grote investeering. Je wilt de pers en een grote intense op de sociaal media. Niet iedereen is zo parkzot als wij. Ok de GP heeft gezien er is iets bezig maar meestal gaat het niet verder dat. op die te activeren moet je er me om de oren kloppen. (marketing luxe product)

    Als de matregelen worden opgehoffen kan je een stormloop verwachten. Vol is vol voor een park dus als je al kan verwachten dat je vol gaat zijn is dit niet handig om nog meer te lokken.

    Ten slotte brengt gebruik sleet met zich me. Ze gaan hoe dan ook een onderhoud moeten uitvoeren maar volgens mi zal dit veel beperkter zijn mocht de baan niet draaien. Een baan heeft ook een max levensduur die voornamelijk bepaald word door gebruik.

  5. #1025

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik denk dat slijtage redelijk verwaarloosbaar is. Immers de gedeeltes die slijten vanwege weersinvloeden, slijten gewoon door. Of je het ding nu gebruikt of niet. De overige slijtage is afhankelijk van hoe intensief het gebruikt wordt. Rustigere dagen = minder ritjes, dus ook minder slijtage. En juist met minder volk in het park kun je het ding mooi in rijden en kinderziektes eruit filteren, zonder dat daar meteen grote massa's de dupe van zijn.

    Qua marketing heb je inderdaad een goed punt. Maar de vraag blijft natuurlijk een beetje hoe lang de maatregelen nog aanhouden. Parken mogen nu nog zeer beperkt bezoekers ontvangen, maar afhankelijk van hoe goed dit gaat zal dit steeds verder opgekrikt worden. Kans dat tegen eind juni (wanneer PHL normaliter hun nieuwigheden opent) er al een pak meer bezoekers toegelaten worden dan nu.

  6. #1026

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Of misschien opteert Phl gewoon voor een so-called 'soft opening seizoen'? In die zin dat, eens de werken zijn afgerond, de zone opengaat maar meer in kader van een soft opening dan als het ware 'officieel' open. Zo kunnen ze enerzijds heel de fanfare aan openingsceremonie naar volgend seizoen verplaatsten (in de hoop dat de situatie weer volledig stabiel is uiteraard) en het volgende seizoen marketingegwijs groot uitpakken met hun baan. Anderzijds kan dit jaar de gehele zone getest en getweaked worden op die manier. Kijkende naar de 'world first' elementen in FLY (zoals ook de vernieuwde manier van instappen/uitstappen), vermoed ik dat er wel wat kinderziektes op de loer liggen. Kortom, in een rustige periode is het net de ideale moment om alles op punt te stellen mét een testpubliek.

  7. #1027

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Of misschien opteert Phl gewoon voor een so-called 'soft opening seizoen'? In die zin dat, eens de werken zijn afgerond, de zone opengaat maar meer in kader van een soft opening dan als het ware 'officieel' open. Zo kunnen ze enerzijds heel de fanfare aan openingsceremonie naar volgend seizoen verplaatsten (in de hoop dat de situatie weer volledig stabiel is uiteraard) en het volgende seizoen marketingegwijs groot uitpakken met hun baan. Anderzijds kan dit jaar de gehele zone getest en getweaked worden op die manier. Kijkende naar de 'world first' elementen in FLY (zoals ook de vernieuwde manier van instappen/uitstappen), vermoed ik dat er wel wat kinderziektes op de loer liggen. Kortom, in een rustige periode is het net de ideale moment om alles op punt te stellen mét een testpubliek.
    Ik denk dat je hierin wel eens gelijk kan hebben. Meeste campagnes zullen nu eerder naar 'we zijn open' en 'hier is het veilig' gaan, dan naar het inzetten op nieuwigheden. Je kan de extra capaciteit gebruiken van een soft opening, maar de grote aandacht wanneer het beter past.

  8. #1028

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Het idee om een ceremoniële opening uit te stellen en ondertussen geen tijd te verliezen middels een soft-opening ... het klinkt logisch en werd al vaker beproefd. Maar is dit wel toepasbaar in de huidige context? Rekening houdend met de grootte van RB, het jarenlange wachten, ons maandenlange soft-huisarrest en de verplichte soc. dist. durf ik daaraan te twijfelen. Zodra RB open gaat in om het even welke omstandigheid, dreigt haast zeker een overrompeling, zelfs met gelimiteerde dag-bezoekers. Een hardcore soft-opening, zeg maar.

    Want ook wie niet op Fly wil/mag of al een ritje heeft gemaakt, zal in de RB-zone toch even de sfeer willen opsnuiven en fotootjes maken, remember Klugheim 2016. Of het park moet er haast een no-go-zone van maken. Dat kost bovenop de operatieve FLY nog eens extra personeel en het doodt ook meer dan een beetje de sfeer. Bovendien verliezen allerhande operatieve tests van FLY - met o.a. tot 50% lege 'lig'plaatsen - grotendeels hun nut en relevantie met het oog op het post-soc.dist.-tijdperk.

    Als je uitgaat van een jarenlange soc. dist., zou ik zeggen: zo snel als technisch kan, opengooien die handel! Net omdat niemand weet wat er op ons afkomt (versoepeling aan welk tempo of een tweede golf), lijkt het me onwijs indien PHL nu al zou communiceren over een nakende opening van RB /FLY. Jegens de bron van dat bericht koester ik daarom enige argwaan.

  9. #1029

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Er zijn twee problemen met een opening in dit seizoen: je kan er minder munt uit slaan dan normaal en de gebruikelijke toeloop bij nieuwigheden is uit den boze.

    Ik veronderstel desalniettemin dat het park de zone wel degelijk dit seizoen open gooit. Als ze moeten werken met een maximum aantal bezoekers in verhouding tot de oppervlakte, heeft het park er alle baat bij om die parkoppervlakte zo hoog mogelijk te hebben.
    Een te sterke interesse met daaruitvolgende mensenmassa's kan in Phantasialand makkelijk vermeden worden: de verschillende parkdelen zijn er relatief makkelijk af te scheiden. Het lijkt mij niet onvoorstelbaar dat men aan beide toegangspoorten een medewerker plaatst die de drukte in het gebied controleert.

    Een uitgestelde openingsceremonie lijkt me mogelijk en zinvol op vlak van marketing: nu kan de publiciteit toch niet maximaal renderen.

  10. #1030

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Goh ja.. zoals met de Panda's in Pairi Daiza.. iedereen een tijdsslot geven wanneer hij het gebied in mag.

    Denk trouwens dat het voor een park als PHL sowieso niet verkeerd zou zijn als ze elke zone apart in de gaten houden. Ook Klugheim kan erg druk zijn. Je zou dus ook daar limitatie van bezoekers kunnen toepassen.

  11. #1031

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik ben er persoonlijk enorm van geschrokken dat Phantasialand toch de baan dit jaar nog open gooit, wetende dat een dikke marketing campagne en een overvol park momenteel geen optie zijn.

    Desalniettemin ben ik na 4,5 jaar wachten ZO benieuwd om eindelijk te ondervinden hoe FLY (en Rookburg) uitgedraaid is.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  12. #1032

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik ben er persoonlijk enorm van geschrokken dat Phantasialand toch de baan dit jaar nog open gooit, wetende dat een dikke marketing campagne en een overvol park momenteel geen optie zijn.

    Desalniettemin ben ik na 4,5 jaar wachten ZO benieuwd om eindelijk te ondervinden hoe FLY (en Rookburg) uitgedraaid is.
    Het is nog nergens officieel bevestigd dat ze de baan dit jaar open doen.. maar ik verwacht het wel.

    Grote marketing kan dan alsnog volgend jaar gebeuren. Zoals Belgiumcoasterfreak omschreef.

  13. #1033

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Even ter verduidelijking: het is helemaal nog niet zeker dat FLY en Rookburgh dit jaar openen. Het was een FAKE TikTok-account van Phantasialand dat dat gerucht de wereld in gestuurd had, het park zelf communiceert - zoals we gewoon zijn - helemaal niks.

    Ik zou het in Phantasialand hun plaats ook niet doen dit jaar. De redenen zijn hierboven al meermaals genoemd. En zeg nu zelf, dat half jaartje meer gaat het nu ook niet meer maken
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  14. #1034

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Even ter verduidelijking: het is helemaal nog niet zeker dat FLY en Rookburgh dit jaar openen. Het was een FAKE TikTok-account van Phantasialand dat dat gerucht de wereld in gestuurd had, het park zelf communiceert - zoals we gewoon zijn - helemaal niks.

    Ik zou het in Phantasialand hun plaats ook niet doen dit jaar. De redenen zijn hierboven al meermaals genoemd. En zeg nu zelf, dat half jaartje meer gaat het nu ook niet meer maken
    Ahzoo, half jaartje? Kan je me vertellen hoe je zo zeker bent dat het Corona-circus volgend jaar weg is en volgend pretparkseizoen wel normaal zal zijn zonder beperkte bezoekersaantallen?

  15. #1035

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ahzoo, half jaartje? Kan je me vertellen hoe je zo zeker bent dat het Corona-circus volgend jaar weg is en volgend pretparkseizoen wel normaal zal zijn zonder beperkte bezoekersaantallen?
    Zeker kan ik dat uiteraard niet zeggen ik ben er echter wel redelijk zeker van dat het ergste tegen dan achter de rug is. Hoe erg het tegen dan is kunnen ze dan zien, en daarna kunnen ze de opening eventueel nog uitstellen.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  16. #1036

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Experts gaven redelijk in het begin aan dat ze verwachten dat we er tot mei 2021 last van zouden hebben. Als ik me niet vergis was dat uitgaande van de tijd die het normaliter duurt om een vaccin te vinden en legaliseren.

    Gezien een Vaccin waarschijnlijk niet de oplossing gaat zijn en divers onderzoekcentra elkaar eerder tegen werken, dan samen werken. zou het me niet verbazen als het later wordt dan mei 2021. Dus dat zijn al minimaal 2 maanden dat pretparken onder "bijzondere omstandigheden" zullen moeten opereren.

    Nu klinkt dat wellicht erg negatief/doemdenkend. Maar laat ik er ook bij stellen dat ik verwacht dat we tegen begin pretparkseizoen 2021 redelijk veel veranderingen zullen zien ten opzichtte van de situatie nu, waardoor het leven toch een heel stuk normaler (maar nog niet volledig normaal) zijn gang kan gaan.

  17. #1037

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Sinds vandaag is Phantasialand weer open met de nodige markeringen en aanpassingen.

    Waaronder dus ook bij de ingang van Rookburgh...

    Naam:     fly.JPG
Bekeken:  928
Groote:   156,3 KB

    Nu denk ik ook wel dat Phantasialand de moeite niet zou nemen om hier ook markeringen aan te brengen indien ze niet meer van plan zijn om Fly dit jaar niet meer te openen. Of ze zijn aan het trollen. Dat laatste acht ik zeker ook niet onmogelijk.
    Je vois la vie en des biscuits.

  18. #1038

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Op andere fora las ik dat het een wachtrij en ingang is voor Lilli's Café, waar je voortaan langs de zijkant binnen gaat. Echter zie ik de zwarte tape op een andere foto rechtdoor lopen, meer richting de poort naar Rookburgh in plaats van naar de deur van Lilli's Café. Afwachten tot er meer foto's zijn en meer bezoekers het bevestigen.

  19. #1039

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Op andere fora las ik dat het een wachtrij en ingang is voor Lilli's Café, waar je voortaan langs de zijkant binnen gaat. Echter zie ik de zwarte tape op een andere foto rechtdoor lopen, meer richting de poort naar Rookburgh in plaats van naar de deur van Lilli's Café. Afwachten tot er meer foto's zijn en meer bezoekers het bevestigen.
    Inderdaad... Intresting.
    Je vois la vie en des biscuits.

  20. #1040

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Je ziet op bovenstaande foto nogthans goed dat die zwarte tape (2 banen die tesamen een pad vormen) een afbuiging naar rechts maakt naar lili's Café toe.. en met de huidige corona regelingen MOETEN ze daar de optie hebben voor wachtrij en aparte in- en uitgang.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •