X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 59 van de 60 EersteEerste ... 94957585960 LaatsteLaatste
Resultaten 1.161 tot 1.180 van de 1200
  1. #1161

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik ben ook benieuwd naar wat er van de nieuwe baan gevonden wordt.
    Ik kan spoilers van het gebied zelf aan, wat er zich op de baan zelf afspeelt wil ik niet weten, maar wel of het een plezante rit is, of de positie aangenaam is en of de operations een beetje vlot draaien.

  2. #1162

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik ben ook benieuwd naar wat er van de nieuwe baan gevonden wordt.
    Ik kan spoilers van het gebied zelf aan, wat er zich op de baan zelf afspeelt wil ik niet weten, maar wel of het een plezante rit is, of de positie aangenaam is en of de operations een beetje vlot draaien.
    Dan heb je geluk. In de wachtrij moet je op een bepaald moment al je los gerief in een kluisje steken (met een polsband-systeem) en moet je langs een metaaldetector. De enige manier dat er een onride zal komen is via Phantasialand zelf.

    De foto's die ik vandaag (eerlijk is eerlijk, toch wel actief) heb zien passeren zijn wel impressive. Phantasialand heeft zichzelf wel weer overtroffen, zo op fotos te zien. Alles is weer tot in de details af enz. Kan niet wachten tot ik er zelf ook geraak een dezer.

    (Speaking of foto's; wel héél toevallig dat de site met 3 o's daar was vandaag. Of het is echt toeval, of they knew somehow.)
    Je vois la vie en des biscuits.

  3. #1163

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Die foto's die je ziet... WAAUW!

    PHL heeft er een pareltje bij. Enige minpuntje voor mij is de té propere look die alles nu (nog) heeft, toch op de foto's. In een industriële steampunk-achtige omgeving mag er gerust 'afval' en bruin water aanwezig zijn, net als hier en daar een kapotte baksteen of een 'barst' in het wandelpad. Dat zou het voor mij nog authentieker laten overkomen. Misschien is dit in het echt zo, maar op de foto's lijkt dit niet het geval.

    Over de baan heb ik maar 1 opmerking: zalig dat PHL met metaaldetectors werkt en gratis kluisjes om loszittende objecten op te bergen zodat er nergens netten (zoals bij bijna elke andere flying baan) hangen. Alleen al daarvoor hulde!

  4. #1164

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Puur toeval dat ik er vandaag was, met een paar (ook jonge) collega's en toen we de stickers met de social distancing rij voor Rookburgh op de grond zagen, dachten we.. nooooo waaayyy! En het dan vragen aan een stafflid: is FLY open? Met een uur lang kleuterachtige pretoogjes bij mij en twee semi fans als gevolg! Wachttijd met volle coronarij (eens in het gebied) is maar 30-40 min trouwens. Maar daarvoor sta je mss wel tot in Fantasy aan te schuiven voor dat gebied.

    Wat vond ik. Zonder te spoilen denk ik dat ze echt weer een pareltje hebben neergezet. Dat gebied... Magnifiek. Geen enkel park doet die moeite! Wachtrij mss wat heet door al het metaal maar ok, dat betert na het eerste stuk. Inderdaad bandjes, kluisjes, metaaldetectors, dus geen onride opties buiten via een officiële weg.

    En qua ride... Een indoorgedeelte dat de lat qua theming nog hoger legt. Eerste ritje front, ja echt, pure chance maar wel front. Tranen in men ogen. Topervaring, het uitzicht, de tweede launch. Ik zeg het je: de tweede launch front, dat wil je meemaken!!! Hij vloog toen ook heerlijk soepel en rustig en ik dacht het mag misschien wel wat meer zijn. Tweede rit 4th, derde 8th tegen het einde van de dag. Dat ding trok G krachten dan. Niet die van Taron maar wel meer dan genoeg. Ik kon ze nog maar amper de baas dus het moest niet meer zijn. Maar toch blijft hij ook zeker genietbaar met die zwaarder G krachten. Ik ben niet zeker of het een zero G roll moet zijn, maar in het midden van de trein voelt het wel zo en die is echt leuk. 1 puntje van kritiek mss, 1 inversie of een langer 'buikgedeelte' mocht misschien wel.

    Het instapsysteem doet de capaciteit veel goed btw, en het comfort is degelijk (en goed voor een flying). En hij rijdt heerlijk soepel, niet 1 foutje. Ik denk dat er zowaar ruimte is voor een off the shelf 1 launch Vekoma flying model

    Conclusie: Taron is mss net iets beter (en top 3 in Europa voor mij) maar dit is absoluut een topcoaster. En dat gebied... Kwijlllll..

    Sorry, foto's nemen was niet men prio

    Naam:     IMG_20200917_133845436.jpg
Bekeken:  2320
Groote:   3,51 MB

    Naam:     IMG_20200917_132855978.jpg
Bekeken:  2236
Groote:   3,08 MB

    Naam:     IMG_20200917_135312929.jpg
Bekeken:  2012
Groote:   2,53 MB

    Naam:     IMG_20200917_141623903_HDR.jpg
Bekeken:  2178
Groote:   2,83 MB

    Naam:     IMG_20200917_134817553.jpg
Bekeken:  2173
Groote:   2,43 MB
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  
    Laatst gewijzigd door calabria; 17-09-20 om 21:59.

  5. #1165

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik kan er niet exact de vinger op leggen wat het is, maar op foto's en enkele bewegende beelden van het gebied vind ik het geheel tot hiertoe minder sterk overkomen dan Klugheim. Er is iets klinisch of afstandelijk aan dat het nieuwe deel bij mystery niet had, waardoor het voelt alsof er een stukje ontbreekt. Misschien heeft het te maken met wat Michielsken zegt: dat het gebied te proper is, maar achter mijn computerscherm krijgt phantasialand mij die sfeer van 19e eeuwse steampunk-achterbuurt als concept niet 100% verkocht.

    Wellicht verandert mijn mening daarover bij een live betreding en het neemt niet weg dat de overige 90-99% als een bakvis wil gaan fangirlen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calabria Bekijk Berichten
    Dat ding trok G krachten dan. Niet die van Taron maar wel meer dan genoeg. Ik kon ze nog maar amper de baas dus het moest niet meer zijn. Maar toch blijft hij ook zeker genietbaar met die zwaarder G krachten. Het instapsysteem doet de capaciteit veel goed btw, en het comfort is degelijk (en goed voor een flying). En hij rijdt heerlijk soepel, niet 1 foutje. Ik denk dat er zowaar ruimte is voor een off the shelf 1 launch Vekoma flying model

    Conclusie: Taron is mss net iets beter (en top 3 in Europa voor mij) maar dit is absoluut een topcoaster. En dat gebied... Kwijlllll..
    Da's al een geruststelling: de nieuwe generatie flying coasters zijn geen rammelbakken én ze zijn niet onoverkomelijk intens! Ergens had ik ook wel verwacht dat ze er Taron niet mee zouden overtreffen.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 17-09-20 om 23:32.

  6. #1166

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    WAUW WAUW WAUW. 4 jaar geleden verraste Phantasialand mij met Taron die op slag mijn nummer 1 werd. Vandaag doen ze het weer. F.L.Y. ... sprakeloos ... WAUW WAUW WAUW. Nummer 1!!!!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  7. #1167

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    WAUW WAUW WAUW. 4 jaar geleden verraste Phantasialand mij met Taron die op slag mijn nummer 1 werd. Vandaag doen ze het weer. F.L.Y. ... sprakeloos ... WAUW WAUW WAUW. Nummer 1!!!!
    Wat ik me wel afvraag, is er genoeg 'belevenis' in het gebied? Op Alt Berlin en de Kaisersplatz lopen er (toch als ik er ben) acteurs rond en die geven het gebied een meerwaarde, het lijkt echt alsof je in een bewoond gebied rondloopt. Is dit hier ook het geval, want zonder infill en met een paar treinen die passeren als kinematica kan het ook wel 'doods' lijken. Sowieso lijken er mij niet veel bewegende onderdelen te zitten in het gebied (bv geen windmolen zoals in Klugheim) waardoor het wel leuk zou zijn als er ook effectief 'acteurs' rondlopen zodat het een 'echt' gebied lijkt. Al kan dit nog veranderen als het hotel open gaat natuurlijk, want dan heb je sowieso meer volk dat passeert, of zie ik dit verkeerd?

  8. #1168

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Wat ik me wel afvraag, is er genoeg 'belevenis' in het gebied? Op Alt Berlin en de Kaisersplatz lopen er (toch als ik er ben) acteurs rond en die geven het gebied een meerwaarde, het lijkt echt alsof je in een bewoond gebied rondloopt. Is dit hier ook het geval, want zonder infill en met een paar treinen die passeren als kinematica kan het ook wel 'doods' lijken. Sowieso lijken er mij niet veel bewegende onderdelen te zitten in het gebied (bv geen windmolen zoals in Klugheim) waardoor het wel leuk zou zijn als er ook effectief 'acteurs' rondlopen zodat het een 'echt' gebied lijkt. Al kan dit nog veranderen als het hotel open gaat natuurlijk, want dan heb je sowieso meer volk dat passeert, of zie ik dit verkeerd?
    Vergis je niet, we zijn met 3 unaniem er over eens dat Rookburgh met voorsprong de meest gedetailleerde zone van ver gehele park!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  9. #1169

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Vergis je niet, we zijn met 3 unaniem er over eens dat Rookburgh met voorsprong de meest gedetailleerde zone van ver gehele park!
    De meest gedetailleerde zone kan ik gerust inkomen, maar 'leeft' de zone ook? Afrika moet het ook hebben van de achtbaan en dat is op de momenten dat er geen trein passeert nu niet de meest levendige zone. Daar past het wel nog een beetje in het thema, maar een steampunk industriële achterbuurt van Berlijn roept bij mij een gevoel op van gezellige drukte bij allerlei activiteiten en interacties, met FLY als eyecatcher / eyecandy.
    En dat laatste gevoel kan je moeilijk afleiden uit foto's, maar lijkt me momenteel minder sterk aanwezig.

  10. #1170

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    De meest gedetailleerde zone kan ik gerust inkomen, maar 'leeft' de zone ook? Afrika moet het ook hebben van de achtbaan en dat is op de momenten dat er geen trein passeert nu niet de meest levendige zone. Daar past het wel nog een beetje in het thema, maar een steampunk industriële achterbuurt van Berlijn roept bij mij een gevoel op van gezellige drukte bij allerlei activiteiten en interacties, met FLY als eyecatcher / eyecandy.
    En dat laatste gevoel kan je moeilijk afleiden uit foto's, maar lijkt me momenteel minder sterk aanwezig.
    Wij vonden de zone zeer levendig omdat er ook overal iets te zien is, en het thema komt zeer sterk over. Neem er dan nog de prachtige IMAscore soundtrack bij et voila ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #1171

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Nog 'n positief puntje trouwens (iets dat we enkel vaak in de omgekeerde vorm zien); maar FLY is al 2 dagen perfect operationeel geweest zonder noemenswaardige pannes. Voor relatief nieuwe technologie te zijn (en 2 launches), toch ook wel zeer sterk van PHL!

    Kijk al uit naar volgende week donderdag
    Je vois la vie en des biscuits.

  12. #1172

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik wil de vreugde niet temperen maar ik vrees dat wij binnenkort Duitsland niet meer binnen mogen (drempel is 100/100000 besmettingen op 2 weken) Ik denk dat de provincie Antwerpen en Luik volgende week aan de beurt is,die ziiten daar al ver boven... en dat de week daarna heel Belgie volgt.. snel zijn is de boodschap...

  13. #1173

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Nog 'n positief puntje trouwens (iets dat we enkel vaak in de omgekeerde vorm zien); maar FLY is al 2 dagen perfect operationeel geweest zonder noemenswaardige pannes. Voor relatief nieuwe technologie te zijn (en 2 launches), toch ook wel zeer sterk van PHL!

    Kijk al uit naar volgende week donderdag
    En zeker ook heel sterk van Vekoma, want zij hebben die technologie wel moeten ontwikkelen.

  14. #1174

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    En zeker ook heel sterk van Vekoma, want zij hebben die technologie wel moeten ontwikkelen.
    Ja, denk dat Vekoma de grootste eer toe komt voor het stabiel blijven en als er eenmaal Panne is, dan is het aan PHL om die snel op te lossen.

    Ze hebben ook behoorlijk veel ermee getest op eigen terrein. Dat schijnt toch zijn vruchten af te werpen.

  15. #1175

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Is het nu eigenlijk een familieachtbaan of toch eerder trill?

  16. #1176

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Is het nu eigenlijk een familieachtbaan of toch eerder trill?
    Voor mij is dit, door de houding en de inversies, eerder thrill. Misschien qua intensiteit iets minder dan Taron. Maar als die family is, dan is bijvoorbeeld Anubis dat ook.

  17. #1177

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    De lanceringen stellen niet heel veel voor, maar zeker als hij warm gelopen is, trekt hij af-en-toe aardig wat G-Krachten. Dit moet het vooral hebben van een totaalbeleving en die is goed. Echter blijft het bij PHL blijkbaar lastig om tunnels af te werken en funderingen weg te werken. Zelfde fouten als ook bij Klugheim en Black Mamba.

    Er zijn wel enkele plaatsen waarvan ik het Idee heb dat ze nog wat van plan zijn. Er zijn ruiten in de wachtrij gemaakt, maar die lijken provecorisch dicht geplakt te zijn. Gedeelte er achter bleek inderdaad (nog) niet afgewerkt te zijn. Wellicht dat dit nog gaat komen zodat me ook die ruiten nog opent.

    Verder wel een heel cool gebied met veel details om te ontdekken. Dankzij het hotel krijg je wel echt het idee dat je in een soort stad rond loopt en lijkt het geheel groter dan het is.

  18. #1178

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De lanceringen stellen niet heel veel voor, maar zeker als hij warm gelopen is, trekt hij af-en-toe aardig wat G-Krachten. Dit moet het vooral hebben van een totaalbeleving en die is goed. Echter blijft het bij PHL blijkbaar lastig om tunnels af te werken en funderingen weg te werken. Zelfde fouten als ook bij Klugheim en Black Mamba.
    Dat begrijp ik dus ook nog altijd niet, dat ze tunnels en funderingen niet afwerken. Dat gaat, volgens mij, over niet zoveel extra geld gezien de andere detaillering, maar zorgt wel voor een 100% totaalbeleving. Zo 'stoor' ik me wel aan die onafgewerkte tunnels bij Black Mamba en in Klugheim, zelfs tijdens de rit. Je gaat er snel doorheen, maar toch valt dit op en haalt dit je 'uit' je beleving. Ik vraag me dan ook af waarom ze River Quest maar half afgewerkt hebben in 2018 en niet volledig op niveau van Klugheim gebracht. Ik hoop echt dat PHL op een gegeven moment beslist om al deze stukjes af te werken naar hun huidige standaard afwerkingsniveau. Dit mag van mij gerust vóór de volgende verbouwing gebeuren, want net die kleine dingen zorgen dat de immersie compleet is.

    Er zijn wel enkele plaatsen waarvan ik het idee heb dat ze nog wat van plan zijn. Er zijn ruiten in de wachtrij gemaakt, maar die lijken provecorisch dicht geplakt te zijn. Gedeelte er achter bleek inderdaad (nog) niet afgewerkt te zijn. Wellicht dat dit nog gaat komen zodat me ook die ruiten nog opent.

    Verder wel een heel cool gebied met veel details om te ontdekken. Dankzij het hotel krijg je wel echt het idee dat je in een soort stad rond loopt en lijkt het geheel groter dan het is.
    Kan je het hotel ook bezoeken of is dit exclusief voor de gasten die er verblijven? Want het lijkt me wel heel leuk om het gebied vanuit een ander perspectief te kunnen bekijken.

  19. #1179

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik mag hopen dat de meeste mensen hier al eens F.L.Y. hebben kunnen testen, want vanaf vandaag/morgen mogen we in theorie niet meer naar Phantasialand gaan. (Tenzij je 2 weken in quarantaine gaat daar )

    Btw; vorige donderdag geweest. Ik stond letterlijk half na te beven op mijn benen eens ik de baan had gedaan de eerste keer. Wat een parel. Thema, sfeer, muziek, (zelfs) geuren, wachtrij, personeel, ... alles was tip top in orde. Heb 10min downtime meegemaakt in het station, waarbij er direct 5 techniekers + mensen van Vekoma op sprongen om het te fixen; met gevolg dat het maar bij 10 minuten bleef. Kuddo's.

    Ben benieuwd hoe het gebied gaat voelen eens het ook langs de kant van fantasy open is. Dat er wat meer transit gaat zijn en minder crowd-control. Dit kan zowel positief als negatief uitdraaien, not sure. Ik ben wel fan van het crowd-control aspect van Rookburgh, maar dit is enkel corona-related uiteraard.

    Denk dat het gebied héél rap héél druk kan aanvoelen. Zeker als de wachtrij buiten zijn 'oevers' zou treden... Beetje idem Klugheim, al zijn ze daar wel voorzien met hun wachthokken...

    We'll see. In ieder geval alleen maar lof over Phantasialand nu. Ook de operations op de andere banen, echt fantastisch.
    Je vois la vie en des biscuits.

  20. #1180

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Kan je het hotel ook bezoeken of is dit exclusief voor de gasten die er verblijven? Want het lijkt me wel heel leuk om het gebied vanuit een ander perspectief te kunnen bekijken.
    Ik ben zelf nog niet geweest, maar op de website van PHL staat vrij expliciet dat het hotel exclusief te bezoeken is voor gasten die er verblijven. Het lijkt me dus niet dat je er gewoon kan binnenwandelen. Of dat een tijdelijke coronamaatregel is of blijvend zal zijn, weet ik niet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •