Het park is vrijwel helemaal rolstoeltoegankelijk. Het zijn de mensen die rolstoelgebruikers verder duwen die klagen omdat ze op sommige stukken een kleine omweg moeten maken.

Ik zit niet in een rolstoel maar ik ken vrijwel alle rolstoeltoegankelijke paden. Het enige pad dat een moeilijkheid vormt door de steile hellingshoek is het brede - gewone - pad achter River Quest door om van China Town naar Klugheim te gaan.

Berlin en Fantasy liggen quasi op hetzelfde niveau. Hetzelfde geldt voor Deep in Africa en China Town. Klugheim en Mexico (het Chiapas deel) liggen ook gelijk.

De verbindingsweg vanuit Berlin naar Deep in Africa en de brug richting Colorado Adventure zijn de 2 rolstoelvriendelijke verbindswegen naar de rechterzijde van het park. Je kan eenvoudig van Berlin naar DiA, van DiA naar China Town.

Vanuit China Town kan je ook weer op 2 manieren naar Klugheim en Mexico. Achterdoor River Quest, via de enige maar wel heel steile afdaling.

Of het alternatief dat Phantasialand ervoor voorzien heeft, namelijk het zijpad op de brug tussen Berlin en Colorado Adventure. Dat pad ligt tegen de rotswand van Chiapas. Het brengt je via de brug over de grote drop van Chiapas naar het lager gedeelte via een tweede kleine helling langsheen restaurant Cocorico. De hellingsgraad is zeer laag. Het pad achter River Quest moet men niet gebruiken.

Op het reguliere parkplan staan de trappen duidelijk rood gekleurd maar er is geloof ik zelfs een mapje beschikbaar bij het infopunt waarop enkel de rolstoel routes aangeduid zijn. Oftewel zijn personen die de rolstoel verder duwen:
- slecht gezind uit bed gestapt;
- of te lui om een plannetje te lezen;
- Of te lui om een kleine omweg te maken.

Hoe dan ook, het park houdt er wel degelijk rekening mee.