X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 60 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 1200
  1. #41

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Persoonlijk denk ik dus echt dat dit eerder een geavanceerde darkride zal zijn met enkele achtbaanstukken dan een achtbaan in de enge zin van het woord. Wat me niet zou teleurstellen eigenlijk, verre van zelfs.
    Ik hoop dat het zoiets zal zijn! Veel indoorstukken, geweldige thematisering en een goeie achtbaanervaring. Zou de perfecte attractie zijn. Ik vraag me af op welk publiek ze mikken: op thrillseekers of toch meer op de hele familie. Ik hoop eigenlijk stiekem op het tweede, al is dat met een lancering al wat moeilijk denk ik...

    Ik word persoonlijk niet zo enthousiast van een flying coaster. Ik heb er nog maar één gedaan (Air/Galactica in Alton Towers) en die vond ik niet zo speciaal. Ik vind de positie die je aanneemt een beetje ongemakkelijk. Het zal wel aan mij liggen, want ik weet dat er heel veel fans zijn van het type. Vekoma mag mij gerust proberen overtuigen met hun versie!

    In ieder geval is het geweldig dat dit park opnieuw zo'n grote attractie aankondigt. Nu nog China in zijn geheel vervangen, Temple of the Night Hawk een deftig thema geven, Hollywood Tour serieus opknappen of een volledig nieuwe bootdarkride erin steken en Colorado Adventure een waardige afwerking geven en dit park is gewoon perfect.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    BTW: 'Hotel Tartuff' ontbreekt in hun promo-filmpje. PHL kan z'n eigen vernieuwingen amper nog zelf volgen!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Wakobato ook niet te vergeten.
    En Tikal!

  2. #42

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Tikal, Tartuff en Wakobota zijn alle drie niet uniek genoeg om te vermelden.

  3. #43

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Ik ben letterlijk van mijn sokken geblazen, ookal had ik een project van een dusdanige grote verwacht, PHL heeft me weer verrast. Een flying coaster, wie had dat ooit mogen dromen?

    Ik heb het type nog niet gedaan, maar het lijkt me wel een unieke ervaring. Het is ook nog niet te vinden in de omgeving. We kunnen er dus vanuit uitgaan dat dit zeker en vast zal aanslaan, want toegegeven, zo'n attractie wilt toch iedereen doen?? Qua marketingcampagnes lijkt dit ook wel een coole opdracht om daar promotie over te maken.

    Op zich zie ik het nog gebeuren dat FLY over de hal van de Winja's gaat, want de langste worden, dan moet je al aardig wat track kunnen kwijtspelen. Daarnaast benieuwd wat er gaat bijkomen. Stiekem hoop ik op een flatride voor de hele familie. Een breakdance of Bee Bee van Huss ofzo, zodat de rustigere bezoekers ook iets kunnen doen om het wachten te verdrijven.

    Wat is het toch fijn om pretparkfan te zijn wanneer er zoiets wordt aangekondigd :-) .

  4. #44

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Bij Temple of the Nighthawk heb ik het altijd jammer gevonden dat dit gewoon een achtbaan is in het volledige donker. De naam klinkt echt gewoon heel erg episch. Ze zouden de binnenkant echt moeten aankleden met iets zoals een tempel (ja wat anders) en nachtelijke bossen met vogelgeluiden en heel veel lichteffecten. Ze kunnen ook gerust iets heel anders hier mee doen. Misschien iets dat meer binnen het fantasyverhaal past of een volledig nieuw themagebied. Phantasialand weet wel wat ze hiermee kunnen doen, ik vertrouw op hen, zelfs als ze dit volledig zouden afbreken.

  5. #45

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borisvdd Bekijk Berichten
    Ik hoop het... ik ken niet veel goede Vekoma's, maar één ervan staat in PHL.

    Meestal zitten de zitjes ongemakkelijk, kwak je de ganse rit tegen de beugels aan, zijn de bochten véél te krap waardoor je dooreengeschud wordt,...
    Het voordeel van de twijfel? Ik weet het niet, daarvoor ken ik té weinig goede Vekoma's.
    Alsof hun laatste achtbaan zo een goeie keuze was.

    Beugels van Intamin zijn pijnlijk, LSM heeft te weinig kracht voor een fatsoenlijk snelle lancering,...

    En sinds de opening hoor ik niet heel veel mensen klagen. (Al zijn er natuurlijk altijd plaatsen waar mensen altijd zeiken)
    Sinds Taron zullen de meesten wel weten dat PHL zowat de strengste kwaliteitseisen heeft in de pretparkwereld. Twijfel niet aan wat Vekoma zou kunnen verprutsen, vertrouw op wat PHL perfect wilt hebben.

  6. #46

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Op zich ben ik niet zo verrast door het nieuws van de flying coaster, maar wel door het feit dat ze de langste en de eerste met lancering openen! Of het nu Vekoma wordt of niet (want hier is toch nog nergens bevestiging van?), mij zal het niet zoveel uitmaken. PHL kennende zullen ze voor kwaliteit gaan, en dus zal de bouwer ook zijn uiterste best mogen doen! Bovendien vind ik Vekoma nog niet zo slecht... Python in Efteling gaat al zeer lang mee, en met de nieuwe treintjes vind ik die nog steeds comfortabel. Idem voor Speed of Sound in Walibi Holland, waarvan ik hoop dat WaBe en BWP deze ook snel zullen hanteren!

    Verder verwacht ik zoals sommigen hier al schreven een combinatie met deels darkride. Ik vermoed dat je over een fantasiewereld / stad zal vliegen, waarna de echte lancering zal plaatsvinden in een outdoorgedeelte als achtbaan.

    Daarnaast verwacht ik nog een tweetal kleinere attracties hierbij.

    En daarna... gaat het volgens mij richting Temple of the Nighthawk en Hollywood Tour. Beide attracties kunnen nu de drukte opvangen, maar eenmaal werktitel F.L.Y. opent, zullen deze volgen wegens niet meer passend in het park. Beide attracties zijn verouderd en stralen weinig ziel uit als je dat vergelijkt met de rest van het park. Ook qua thema komen deze niet terug in het park, terwijl de attracties in het China gedeelte dit wel doen.

  7. #47

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    En daarna... gaat het volgens mij richting Temple of the Nighthawk en Hollywood Tour. Beide attracties kunnen nu de drukte opvangen, maar eenmaal werktitel F.L.Y. opent, zullen deze volgen wegens niet meer passend in het park. Beide attracties zijn verouderd en stralen weinig ziel uit als je dat vergelijkt met de rest van het park. Ook qua thema komen deze niet terug in het park, terwijl de attracties in het China gedeelte dit wel doen.
    Niet alleen vind ik het thema niet kloppen, ook lijkt dit deel van het park vaak het vuilst. Vorige maand was ik er, en het viel gewoon op hoe veel papiertjes er op de grond lagen in de wachtrij van TOTNH (in het uitbreidingsstuk die zelden opent vooral dan). Bovendien zie je hier wel enkel alcoholstiften-tags, terwijl dit eerder zeldzaam is in de andere delen van het park.

    China vindt ik al bij al nog meevallen. Het is een mooi themagebied, enkel zijn de attracties hier wat verouderd of slapjes. Al mag er wel iets gedaan worden aan het toegangsportaal van de ingang China. Dat zag er in april redelijk belabberd uit. (lees: grijze muur, plakkaten waar de letters vanaf vallen, slecht crowdmanagement, ...) Enkele aanpassingen en een flatride lossen dit misschien op.

  8. #48

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Starsplash Bekijk Berichten
    Jammer dat de oude posts weg zijn, anders kon ik mezelf quoten

    Mooi dat ze deze plannen dan toch door zetten! En een Vekoma flying vind ik btw beduidend beter dan de B&M variant... De oude flying dutchmans geven een heerlijk vlieggevoel, en bij de vernieuwde versie is er heel veel aandacht geschonken aan een verbeterd comfort.
    Ook hier dik blij met de keuze voor vekoma. Pas nog één van hun flyings mogen doen en de rit is toch wel beduidend beter dan de B&M flyers (Air/Galaktica is hierbij de uitzondering, maar die baan is ook niet door B&M ontworpen). Daarnaast is vekoma ook al goed bekend met het lanceren van achtbanen, waarbij dat bij B&M nog in de kinderschoenen staat (al moet ik toegeven dat Thunderbird een geslaagde baan is met een aardig goede launch).

    Het probleem met de Vekoma Flyings is vooral dat ze nooit het kantelen van de zitjes fatsoenlijk op orde hebben gekregen (waardoor je lang met het hoofd naar beneden lag wat erg oncomfortabel is in de rem/station), maar als het prototype in vlodrop wordt gebruikt in PHL is dat probleem ook van de baan.

  9. #49
    borisvdd
    Guest

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Niet alleen vind ik het thema niet kloppen, ook lijkt dit deel van het park vaak het vuilst. Vorige maand was ik er, en het viel gewoon op hoe veel papiertjes er op de grond lagen in de wachtrij van TOTNH (in het uitbreidingsstuk die zelden opent vooral dan). Bovendien zie je hier wel enkel alcoholstiften-tags, terwijl dit eerder zeldzaam is in de andere delen van het park.
    Er staat erg veel alcholstiften én gekras in het vernis in:
    - de wachtrij voor het mijntreintje
    - de wachtrij voor de rapids
    - de wachtrij voor de boomstammetjes
    - ...

  10. #50

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Putoor Bekijk Berichten
    Ik hoop dat het zoiets zal zijn! Veel indoorstukken, geweldige thematisering en een goeie achtbaanervaring. Zou de perfecte attractie zijn. Ik vraag me af op welk publiek ze mikken: op thrillseekers of toch meer op de hele familie. Ik hoop eigenlijk stiekem op het tweede, al is dat met een lancering al wat moeilijk denk ik...
    Ik denk persoonlijk dat het perfect mogelijk is hier meer een gethematiseerde ervaring van te maken dan een echte intense coaster met vele inversies.
    We weten zelfs niet eens of er zelfs inversies in komen zover mijn kennis is toch.
    En een goed voorbeeld van een lancerende coaster zonder inversies die niet zo intens is en eerder een familybaan is,natuurlijk is het wel een totaal ander type zou de Tron Coaster zijn in Shangai Disneyland.
    Ook van vekoma is deze coaster meer van het familie achtige type baan maar gewoon met veel darkride elementen.
    Het kan natuurlijk ook altijd een worden met inversies mij zal je niet horen zagen dan maar wie weet is het wel gewoon een family ride i.p.v de hoge verwachtingen die iedereen hier onmiddellijk heeft.

  11. #51

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    wat dacht je van Firechaser Express. 2 lanceringen waarvan één achteruit en toch is dit een perfecte familiebaan (zelfs nog net geen kiddie).

  12. #52

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Ook een perfect voorbeeld inderdaad!

  13. #53

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Het wordt wel verkocht als coaster, ik kan me indenken dat het nog perfect mogelijk is om daar een hoogtechnologische (semi-)darkride van te maken, maar dan zouden ze dat toch niet als coaster in de markt zetten?

  14. #54

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Dus jij hebt al een Vekoma Flying, of Vekoma van de nieuwste generatie gedaan?
    Ja, wist je het nog niet? Zijn hier allemaal experts die weten hoe, wat, wanneer...

  15. #55

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Het wordt wel verkocht als coaster, ik kan me indenken dat het nog perfect mogelijk is om daar een hoogtechnologische (semi-)darkride van te maken, maar dan zouden ze dat toch niet als coaster in de markt zetten?
    Waarom niet? Arthur wordt toch ook verkocht als coaster, maar is ook een mengelmoes van darkride en coaster.

  16. #56

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Arthur wordt toch ook verkocht als coaster, maar is ook een mengelmoes van darkride en coaster.
    In het officiële aankondigingsfilmpjes werd er toch niet met coaster gezwaaid en veel meer met thema. Zelfs bij klugheim lag de nadruk veel minder op 'coaster'.




  17. #57

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Ik denk wel dat - als ze nu met een familiegerichte darkride-achtbaan komen - er behoorlijk veel mensen teleurgesteld gaan zijn, omdat ze in de aankondiging wel doen blijken dat het gaat om een grote achtbaan. Ikzelf zou het niet erg vinden, er staan daar al enkele leuke achtbanen met Taron natuurlijk als absolute topper, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen daar helemaal anders over denken.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  18. #58

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    [QUOTE=Fladnag;2225
    Het kan natuurlijk ook altijd een worden met inversies mij zal je niet horen zagen dan maar wie weet is het wel gewoon een family ride i.p.v de hoge verwachtingen die iedereen hier onmiddellijk heeft.[/QUOTE]

    Persoonlijk vind ik het voor een park veel hoger gegrepen om een geslaagde familie-achtbaan neer te zetten dan een geslaagde thrillcoaster. Dat tweede is poepsimpel, maar een goede familiecoaster moet iedereen kunnen appreciëren en dat is precisiewerk. Persoonlijk geniet ik meer van een meesterlijke familiecoaster (genre Colorado Adventure) dan een geslaagde thrillcoaster.

    Maw: bij mij zijn 'hoge verwachtingen' net geen thrillcoaster, maar iets waar de hele familie meerdere keren in wilt.

  19. #59

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    In het officiële aankondigingsfilmpjes werd er toch niet met coaster gezwaaid en veel meer met thema. Zelfs bij klugheim lag de nadruk veel minder op.
    Maar toch verkoopt Mack ze als coasters.
    Link

    En dat is net mijn punt, de lijn tussen darkride en achtbaan wordt kleiner en kleiner. Kijk maar naar Firechaser, maar ook naar bv. 'HP and the Escape from Gringotts'
    Ik verwacht dan ook niet dat F.L.Y echt nog een extra achtbaan in de nauwe zin van het woord zal zijn, dat zou het aanbod attracties uit de haak trekken denk ik.

  20. #60

    Re: [PHL] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten

    En dat is net mijn punt, de lijn tussen darkride en achtbaan wordt kleiner en kleiner. Kijk maar naar Firechaser,
    Firechaser Express is in geen elk opzicht een darkride... Het volledige parcours op het station na is outdoor en het overgrote deel van de baan is niet echt gethematiseerd.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •