X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 54 van de 60 EersteEerste ... 4445253545556 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.061 tot 1.080 van de 1200
  1. #1061

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Bij mijn weten ging dei baan toch overkop? Dat maakt het ommidelijk minder familie gericht. ik heb vrinden die niet twijfelen over Taron maar met geen voet in Black Mamba te krijgen zijn.

    De GP durft steeds meer maar velen blijven terughoudend om even ondersteboven te hangen. om het cru te zegen als je in een wacky worm een barrelrol zou steken is het een wackyy tril worm.

  2. #1062

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Bij mijn weten ging dei baan toch overkop? Dat maakt het ommidelijk minder familie gericht. ik heb vrinden die niet twijfelen over Taron maar met geen voet in Black Mamba te krijgen zijn.

    De GP durft steeds meer maar velen blijven terughoudend om even ondersteboven te hangen. om het cru te zegen als je in een wacky worm een barrelrol zou steken is het een wackyy tril worm.
    Er zitten inversies in, maar de baan gaat niet overkop.

    De inversies zijn rolls. In het geval van een flying coaster is dat dus hetzelfde als wanneer je gewoon in je bed omrolt. Er is nergens een punt waar je daadwerkelijk ondersteboven hangt (verticale drop).

    De inversies kunnen er wellicht wat intimiderend uit zien. Maar een baan als Sequoia Adventure wordt toch ook als een familie coaster gezien. De ene zal natuurlijk altijd wat meer durven dan een ander. Maar puur qua intensiteit verwacht ik in elk geval toch meer de G-Krachten zoals ze bij een familiecoaster horen.

  3. #1063

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Dan Zouden ze als trill coaster hebben:
    Taron en Black Mamba

    En als familiecoaster:
    Colorado Adventure
    Temple Of the Nighthawk
    Windja's fear
    Winja's force

    En als kiddie coaster:
    Raik

    Daar zou dan nog FLY bij komen in de familie categorie.

    Zou dat het einde betekenen van een andere familiebaan? Is 5 Familiecoasters niet wat veel voor een park van deze beperkte oppervlakte?

  4. #1064

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Bij mijn weten ging dei baan toch overkop? Dat maakt het ommidelijk minder familie gericht.

    Gohja, banen als Python (simpele layout) en BlueFire (zachte lancering) zijn ook eerder familie-looping coasters. Een type coaster dat (in mijn ogen, helaas) laatste tijd wel aan populariteit wint. Hoe we FLY gaan categoriseren weet ik niet, ik laat het graag op me afkomen.

  5. #1065

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik denk dat FLY wel degelijk in het thrillsegment wordt meegerekend!

    Ik veronderstel dat we na deze toevoeging een hele tijd geen nieuwe thrillrides gaan zien, met uitzondering van eventueel een spectaculaire draaimolen. Als het park wat aandacht heeft voor de balans in zijn aanbod moeten er dringend enkele bommacompatibele attracties bijkomen.
    Met het verwijderen van de zilvermijn en twee andere darkrides op de nominatielijst voor slopen blijft het aanbod voor hen straks beperkt tot Wakobato, de carrousel en de Maus...

  6. #1066

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ongeacht of FLY in trhill of familiesegment komt: Het zal zeker geen "Bommacompatibele" attractie zijn. Dat zijn zelfs enkele kiddycoasters al niet..

    Ik verwacht eigenlijk wel dat toekomstige darkrides eerder spectaculair zullen zijn. Zoiets als Spiderman. "Bommacompatibele" attracties blijken in de praktijk toch heel slecht te werken zonder IP en/of interactief element. IP's zullen er niet komen in PHL en de Maus is al interactief.

  7. #1067

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik sprak hier vanuit de ogen van de GP. een flying maakt in hun ogen wel degelijk een manoeuvre dat hun hoofd onder de rest van hun lichaam brengt. G-Krachten worden door de meeste buiten beschouwing gelaten tot ze in de baan zitten een ze voelen.

    Ik hou van Taron een vind dit een van de betere banen van Europa maar in de ogen van een leek is dit een baan dien er rustig uit ziet. vorig jaar nog gehad met een deel van mijn collega's. bijna iedereen ging in de taron en dat was een pittig baantje achteraf bekennen. De mamba daarentegen was een heel andere categorie om volk in te krijgen van de ongeveer 80 man ging er slechts een tiental in die baan.

    Het gaat voor een park niet over onze mening als mensen met toch enige achtergrond maar de leek. Een groot deel van de bezoekers weet niks van deze attracties een ander deel heeft enige ervaring maar wat is een echte till of eerder een familie gaan ze niet weten voor ze er in kruipen.

    nog een mooi voorbeeld van een tril die niet zo spectaculair is al je er eenmaal inzit is talocan. Dat ding ziet er spectaculair uit maar eenmaal je er in zit merk je dat het beestje harder blaft dan bijt. toegegeven ik heb iedere keer de pech om dit met mijn gezicht naar de muur te rijden.

    Ik hoop van harte dat het park ons terug verrast een nog een "bomma proef" attractie heeft ingebouwd. want dit park begint te nijgen naar tril tot en met.

  8. #1068

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    "Bommacompatibele" attracties blijken in de praktijk toch heel slecht te werken zonder IP en/of interactief element.
    Dat is klinkklare onzin. Het is wel héél kort door de bocht om enkel disneydarkrides en universal-rondritten succes toe te dichten. Blå Tåget in Gröna lund is eveneens een publieksfavoriet. Europapark heeft een klein leger van dat soort attracties en bij Efteling zijn het de topattracties van het park. Het interactief element is daar eerder storend dan een meerwaarde. Je kan niet zeggen dat die parken het slecht doen.

    Het zijn niet de meest gemakkelijke attracties om een promo-campagne voor op te zetten, maar eens ze er zijn worden ze wel degelijk vaak gebruikt. De lange wachtrijen bij zaken als de Tractors en konijnen in plopsaland zijn er ook niet alleen omdat die dingen een bedroevende capaciteit hebben. Daar is ook echt een publiek voor.

  9. #1069

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Een gelanceerde flying coaster gaat door het grote publiek toch nooit aanzien worden als familie-achtbaan? Dat is gewoon 100% een thrill coaster. Maakt niet uit of er inversies inzitten en/of welke inversies dat zouden zijn.

    RCDB hanteert de schalen kiddy / family / thrill / extreme. Van alle coasters die ze als 'Flying' aanschouwen, staan er slechts 3 niet in de categorie extreme. En die 3 zijn niet echt flying coasters zoals we ze kennen... De 'echte' flying coasters staan dus allemaal bij Extreme en niet eens een categorie lager bij thrill. Hoe wij dan van FLY een familiebaan willen maken, is me echt een raadsel.

  10. #1070

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    FLY lijkt mij inderdaad ook wel echt gewoon een thrillcoaster te zijn. Er zitten inversies in (het gewone publiek stelt die rolls gewoon gelijk met “over de kop gaan”), 2 lanceringen en de positie zorgen ervoor dat dit echt thrill is.

    Wat de onderverdelingen op rcdb betekent: die vind ik toch echt te beperkt. Er wordt veel te snel iets ingedeeld bij thrill of extreme. Neem nu eender welke wilde muis, die staat altijd bij thrill en dat is in mijn ogen toch gewoon familie hooR, hetzelfde voor alle Wildcat van Schwarzkopf.

  11. #1071

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Dat is klinkklare onzin. Het is wel héél kort door de bocht om enkel disneydarkrides en universal-rondritten succes toe te dichten. Blå Tåget in Gröna lund is eveneens een publieksfavoriet. Europapark heeft een klein leger van dat soort attracties en bij Efteling zijn het de topattracties van het park. Het interactief element is daar eerder storend dan een meerwaarde. Je kan niet zeggen dat die parken het slecht doen.

    Het zijn niet de meest gemakkelijke attracties om een promo-campagne voor op te zetten, maar eens ze er zijn worden ze wel degelijk vaak gebruikt. De lange wachtrijen bij zaken als de Tractors en konijnen in plopsaland zijn er ook niet alleen omdat die dingen een bedroevende capaciteit hebben. Daar is ook echt een publiek voor.
    De Efteling zijn laatste darkride is nogthans ook gebaseerd op IP (heel dat park is intussen IP).

    De rest wat je noemt zijn allemaal behoorlijk oude attracties, waar je in de praktijk amper wachtrijen tegen komt. EP is misschien één van de weinige uitzonderingen. Maar ook bij hun laatste darkrides zie je toch dat voor varianten gekozen wordt die meer aan moderne standaarden voldoen (Interactief/thrill-elementen). Denk aan Voletarium, Arthur, Atlantis. Ze zijn nu wel Piraten aan het herbouwen, maar of dat zich ooit terug verdient valt af te wachten. Daarnaast is voor hun een attractie zetten vele malen goedkoper (ze kunnen ze zelf bouwen) én verdienen ze er niet alleen aan via publiek, maar ook omdat het vaak showmodellen voor de verkoop van toekomstige versies. Dus het business-model daar is wellicht ook niet geheel representatief voor de rest van de pretparkwereld.

    Natuurlijk gaat het publiek er wel in en kan een attractie zelfs populair zijn, maar of een attractie een success is, wordt voor een park doorgaans toch bepaald door de kosten aan de ene kant (die torenhoog zijn voor dergelijke attracties) vs. wat het oplevert (gemeten via bezoekers die de attractie betreden) aan de andere kant. En dan blijkt toch wel degelijk dat achtbanen vele male beter scoren dan darkrides. Dat is ons jaren geleden al bevestigd voor de US (waar zelfs een top-darkride als Curse of Darkastle het niet haalt), maar je ziet dat ook in Europa steeds meer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Een gelanceerde flying coaster gaat door het grote publiek toch nooit aanzien worden als familie-achtbaan? Dat is gewoon 100% een thrill coaster. Maakt niet uit of er inversies inzitten en/of welke inversies dat zouden zijn.

    RCDB hanteert de schalen kiddy / family / thrill / extreme. Van alle coasters die ze als 'Flying' aanschouwen, staan er slechts 3 niet in de categorie extreme. En die 3 zijn niet echt flying coasters zoals we ze kennen... De 'echte' flying coasters staan dus allemaal bij Extreme en niet eens een categorie lager bij thrill. Hoe wij dan van FLY een familiebaan willen maken, is me echt een raadsel.
    Ik volk je opmerking wel ergens. Tot nu toe zijn alle flying coasters die gezet zijn inderdaad best pittig. Ik denk dat Air nog steeds de flying coaster is met het minste thrill van de flyings die ik gedaan heb (en dan hou ik het inderdaad wel even enkel bij de 'echte' flying coasters). Dat wil niet zeggen dat toekomstige banen niet alsnog familie-gericht(er) kunnen zijn. Lanceringen beginnen immers stilaan vaker voor te komen bij familiebanen, maar je hebt ook wel gelijk dat dit nog niet echt bij het grote publiek ingeburgerd is en dat dit toch al wat sneller als een Thrill ervaren wordt. Hetzelfde geldt inderdaad voor die rol, ondanks dat dit in beide gevallen lang niet altijd terecht is.



    Wat ik wel nog kwijt wil: die categorisering van RCDB trekt echt volstrekt nergens op: bijvoorbeeld big apple coasters staan soms by kiddie en soms by family. De Intamin Family Launch Coasters staan tot dusver onder "Thrill". Sesamstraat achtbanen staan dan weer bij "Family".

    Ik denk dat je voor de lijst van RCDB de volgende vertaalslag mag hanteren:

    Kiddy = Korte Kiddy Coasters (bijvoorbeeld: single helix etc.)
    Family = Langere Kiddy coasters (zoals een tivoli medium en groter)
    Thrill = Family
    Extreme = Thrill

    Je gaat me ook écht niet wijsmaken dat het "gewone publiek" in west-europa een standaard lieveheersbeestjesbaan als een Familie-Achtbaan aan ziet.

    Om het dan nog even wat complexer te maken: Vanuit de fabrikanten zijn dan weer bijna alle kleine achtbanen familiebanen (inclusief big apples). Waarom? Omdat dat beter verkoopt (breder publiek).

    En ach: Thrill blijft natuurlijk heel subjectief. Waar we hier een Big Apple, of een Tivoli als een échte kiddycoaster zien, ben ik ook al op plaatsen geweest waar zo'n big apple eerder een trhill blijkt te zijn (meestal in Regio's waar verder ook amper tot geen andere banen te vinden zijn). Beetje een kwestie van wat men gewend is natuurlijk. Wat dat betreft zie je daar ook wel een verschuiving in. Mensen zijn immers steeds meer gewend.

    Ik HOOP in elk geval niet dat FLY heel intens is, maar juist goed dat gevoel van te kunnen vliegen nabootst.

  12. #1072

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik zag ergens op facebook een foto van de afgewerkte gevel van dit nieuwe gebied vanuit de fantasy kant van het park. Is er iemand die van die kant nog foto's heeft gemaakt of gevonden? Ben eenw benieuwd hoe dat geëvalueerd is ondertussen.

  13. #1073

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    De gevel aan de fantasy-kant is al een hele poos onveranderd en klaar. Er werd wel een tijd gewerkt aan de (geluids)muur die je vanop de kaiserplatz kan zien, die parallel loopt met het evenementengebouw en de souvenirshop. Sinds opening is daar echter niet bijzonder veel zichtbare vooruitgang geboekt, waardoor de foto's van Rideonblog volgens mij nog altijd het beste beeld geven van hoe het er uit ziet.

    Als je foto's zoekt van de muur aan fantasy-zijde, moeten die bij hun zeker te vinden zijn in vroegere updates.

    Naam:     rookburgh 20-05-31 Rideonblog.jpeg
Bekeken:  1448
Groote:   528,4 KB

    Naam:     rookburgh 20-05-31 Rideonblog 2.jpeg
Bekeken:  1534
Groote:   484,0 KB

    EDIT: OliverL @Coasterforce heeft ook net een hele lading foto's geschoten. Daar valt vooral op hoe weinig er zichtbaar vooruitgang is, maar er zijn wel enkele interessante zichten bij om alles wat te kaderen:

    Naam:     Rookburgh 2020-06-16_OliverL.jpeg
Bekeken:  1391
Groote:   103,8 KBNaam:     Rookburgh 2020-06-16_OliverL 2.jpeg
Bekeken:  1447
Groote:   120,2 KBNaam:     Rookburgh 2020-06-16_OliverL 4.jpeg
Bekeken:  1427
Groote:   95,1 KB

    En er is eindelijk bevestiging dat er ook nog een spectaculaire draaimolen komt naar Rookburgh. Zou dit ietwat bizarre object geen prachtige bekroning van een draaimolenmiddenstuk zijn? Een minivariant op een starflyer of skyroller moet Phantasialand er toch bijgeduwd krijgen?

    Naam:     Rookburgh 2020-06-16_OliverL 3.jpeg
Bekeken:  1407
Groote:   73,8 KB
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 17-06-20 om 07:42.

  14. #1074

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    dat grijs stenen gebouw vloekt toch wel met bijde kanten van rookburg.

    Voor Phantasy is het niet kleurrijk genoeg en voor Berlijn is het net een achterbuurt.

  15. #1075

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Waar heb jij bevestiging gezien van die extra draaimolen?

  16. #1076

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Waar heb jij bevestiging gezien van die extra draaimolen?
    dat was ironie met een vleugje 'maar ik zou het niet erg vinden als het echt zo was'.

  17. #1077

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Goh, bepaalde overgangen zijn toch echt niet geslaagd zu hier... Om eerlijk te zijn, mijn enthousiasme zakt na elke pagina in dit topic... Misschien duurt het allemaal veeeeeeeeeeeeeel teeeeeeeeeeeee laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang, ofwel slaan ze hier de bal echt mis.

  18. #1078

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Die blikken daken aan de Berlin-kant vind ik ook niet echt mooi. Nogthans ziet het er vanaf de andere kant dan weer wel best OK uit.

    Benieuwd hoe het er in het echt gaat uit zien. Die muur aan Wuze Town kant vond ik op foto's ook volstrekt misplaatst, maar in het echt ziet het er heel goed uit. Hopen dat dit hier ook geldt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    dat grijs stenen gebouw vloekt toch wel met bijde kanten van rookburg.

    Voor Phantasy is het niet kleurrijk genoeg en voor Berlijn is het net een achterbuurt.
    Rookburgh wordt - voor zo ver ik kan na gaan - ook een soort Industriewijk/achterbuurt van Berlijn. Dus op zich past het wel. Je loopt in een chique straat, maar in de "verte" zie je de fabrieken er bovenuit steken.

    Ben wel benieuwd of er nog iets gaat gebeuren met die overgang tussen Fantasy en Berlin. Op zich ziet die er - ondanks het contrast - niet echt slecht uit, maar daar wat klimop overheen laten groeien (zo'n soort die rood wordt) zou denk ik wel nog een flinke slag beter zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    dat was ironie met een vleugje 'maar ik zou het niet erg vinden als het echt zo was'.
    Het lijkt er wel op dat er een soort draaimolen bij Wuze Town bij gaat komen. Al zou het me niet verbazen als dat pas voor 2021 is.

  19. #1079

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik zag onlangs nieuwe lichtbeelden van de vooruitgang.

    wat me opviel was dat het hotel aan de kan van Berlijn ter hoogte van de dubbele carrousel vrij dik is. kan het zijn dat daar ofwel een zaal komt ofwel nog een attractie maar dan indoor? Ik heb al verschillende keren gehoord dat er meerdere attracties in dit gebied zouden komen. iets dat ik bij dit park zeer geloofwaardig acht maar op dit moment zie ik het nog niet.

  20. #1080

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik zag onlangs nieuwe lichtbeelden van de vooruitgang.

    wat me opviel was dat het hotel aan de kan van Berlijn ter hoogte van de dubbele carrousel vrij dik is. kan het zijn dat daar ofwel een zaal komt ofwel nog een attractie maar dan indoor? Ik heb al verschillende keren gehoord dat er meerdere attracties in dit gebied zouden komen. iets dat ik bij dit park zeer geloofwaardig acht maar op dit moment zie ik het nog niet.
    Alle hoteltorens hebben ongeveer dezelfde dikte. Ik veronderstel dan ook dat je het gebouw rechts van de hotelingang voor ogen hebt. Dit gebouw was reeds aanwezig en bevat enkele kantoren. Onlangs werd de gevel ervan voorzien van een roestlaag zodat het mee opgaat in het gebied.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •