X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 60 van de 60 EersteEerste ... 1050585960
Resultaten 1.181 tot 1.200 van de 1200
  1. #1181

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Kan je het hotel ook bezoeken of is dit exclusief voor de gasten die er verblijven? Want het lijkt me wel heel leuk om het gebied vanuit een ander perspectief te kunnen bekijken.
    Ik heb er afgelopen weekend van zondag op maandag verbleven en het lijkt me niet mogelijk om het hotel te bezoeken zonder overnachting. Aan de voordeur van het hotel staat een portier die uw naam op een lijst zal controleren. In Rookburgh zelf staat ook een portier die uw parktickets controleert in beide richtingen. De parktickets die je bij het hotel krijgt zijn anders dan de reguliere tickets zodat je ook gemakkelijk de wachtrij voor Rookburgh zelf kan overslaan.

  2. #1182

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik heb afgelopen dinsdag en woensdag een bezoek gebracht aan Phantasialand inclusief overnachting in het Charles Lindebergh hotel. Het hotel is inderdaad enkel toegangkelijk voor gasten die er overnachten. Je moet steeds je speciale 'boarding pass' laten zien voor je het hotel binnen mag.

    De ervaring was ronduit subliem. De sfeer die in het hotel hangt vond ik persoonlijk geweldig. De theming is doorgetrokken tot in het kleinste detail en de kamers/cabines zien er fantastisch uit. De muziek in Rookburgh, een aangepaste zachtere versie, blijft ook na sluitingstijd draaien (tot ongeveer 22u) wat zorgt voor een leuke sfeer als je in het hotel rondwandelt. Dit is ook in de ochtend het geval.

    Rookburgh zelf is één van de meest immersieve gebieden in een pretpark die ik ooit gezien heb. De afwerking is van een zeer hoog niveau en de prachtinge baan van F.L.Y. weeft zich helemaal door het gebied. Vanop de bovenste etage van het hotel zijn dan ook zeer mooie foto's te maken. De achtbaan zelf is iets minder intens dan verwacht maar de vliegervaring maakt dit ruimschoots goed. Kleine tip, indien je de kans hebt om front row te zitten dan moet je dit zeker doen. Wij hadden het geluk dat we front row werden gezet en de ervaring is dan nog een stuk specialer, je krijgt zelfs wat flinke airtime, zeker na de tweede launch.

    Het station van fly is ook zeer mooi afgewerkt en het systeem van Vekoma met de draaiende zitjes is zeer efficiënt. De metaaldedectoren voor het station gingen bij mij wel elke keer af door mijn jas en dus moest ik elke keer mijn lege zakken tonen. Ondanks dat duidelijk staat aangegeven dat niets mag worden meegenomen zag ik toch veel mensen die terug naar de lockers werden gestuurd.

    Al bij al was het een top ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is. De prijs van 399€ voor 2personen is zeker zijn geld waard. Als hotelgast kon je de rij om Rookburgh binnen te komen ook voorbijgaan en je kreeg 1 fastpass voor fly per persoon per dag. Ook het eten is Uhrwerk was van goede kwaliteit. Een echte aanrader dus!
    Laatst gewijzigd door Zeuzzz; 02-10-20 om 08:21.

  3. #1183

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Kan iemand zeggen welke moment vaan de dag het beste is om Rookburgh te bezoeken? of loopt er daar altijd veel volk?

  4. #1184

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Kan iemand zeggen welke moment vaan de dag het beste is om Rookburgh te bezoeken? of loopt er daar altijd veel volk?
    Is naar mijn gevoel niet echt een tijdstip op te kleven. Soms staat er een heel lange rij om het gebied in te komen terwijl er op andere momenten helemaal niemand staat aan te schuiven.

  5. #1185

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Kleine 2 weken geleden (dus voor Nederland en België rood kleurden) naar Phantasialand afgezakt om Rookburgh te gaan ontdekken. En de torenhoge verwachtingen... werden gewoon overtroffen! Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel toen ik Rookburgh binnen stapte. Voor mij persoonlijk de mooiste zone van Phantasialand.

    F.L.Y. was geweldig, gewoonweg het ultieme vlieg gevoel! De baan moet het niet van zijn intensiteit (al is het helemaal ook geen kiddy coaster natuurlijk) of zelfs van die lanceringen hebben maar van de complete immersiviteit. Die flying positie helpt natuurlijk enorm, je hebt echt het gevoel dat je door dat industrieel stadje zweeft. Petje af voor Phantasialand en Vekoma hoor. Dat instapsysteem is geniaal en gewoon de meest comfortabele manier om het te doen. Hopelijk mag Vekoma nog meer van deze banen zetten in de nabije toekomst!











    Meer foto's van Rookburgh kan je hier terugvinden. We hebben ook een podcast opgenomen over Rookburgh waarin we over F.L.Y. praten natuurlijk maar ook onze bevindingen delen van onze maaltijd in Uhrwerk en waarom de naamskeuze van hun hotel misschien niet zo doordacht was.

  6. #1186

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Goed nieuws voor degenen die nog naar Phantasialand willen: in de deelstaat Noordrijn-Westfalen geldt een uitzondering op de verplichte quarantaine van 14 dagen voor mensen die maximaal 24 uur in NRW blijven. Dat betekent dat wij voor één dag naar Phantiasaland of Movie Park kunnen zonder eerst 14 dagen in quarantaine te gaan. Wie in het park overnacht en dus langer dan 24 h in NRW is, moet wel nog eerst in quarantaine.

    bron

  7. #1187

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Kleine 2 weken geleden (dus voor Nederland en België rood kleurden) naar Phantasialand afgezakt om Rookburgh te gaan ontdekken. En de torenhoge verwachtingen... werden gewoon overtroffen! Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel toen ik Rookburgh binnen stapte. Voor mij persoonlijk de mooiste zone van Phantasialand.

    F.L.Y. was geweldig, gewoonweg het ultieme vlieg gevoel! De baan moet het niet van zijn intensiteit (al is het helemaal ook geen kiddy coaster natuurlijk) of zelfs van die lanceringen hebben maar van de complete immersiviteit. Die flying positie helpt natuurlijk enorm, je hebt echt het gevoel dat je door dat industrieel stadje zweeft. Petje af voor Phantasialand en Vekoma hoor. Dat instapsysteem is geniaal en gewoon de meest comfortabele manier om het te doen. Hopelijk mag Vekoma nog meer van deze banen zetten in de nabije toekomst!











    Meer foto's van Rookburgh kan je hier terugvinden. We hebben ook een podcast opgenomen over Rookburgh waarin we over F.L.Y. praten natuurlijk maar ook onze bevindingen delen van onze maaltijd in Uhrwerk en waarom de naamskeuze van hun hotel misschien niet zo doordacht was.
    Hehehe, was er op de zelfde dag van jou, maar kan mezelf niet op 'n foto terugvinden.

    Overigens zeer mooie foto's En ik volg je volledig.
    Je vois la vie en des biscuits.

  8. #1188

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ondertussen heb ook ik het nieuwe gebied mogen ontdekken en was zeer onder de indruk! Wat een indrukwekkende zone. F.L.Y. zelf is een baan waar ik gerust op kan blijven rondjes maken. Airtime op een flying heb ik nog niet veel meegemaakt... Het blijft ook ongelofelijk dat je zo kort bij alles voorbijraast, dit is echt hét vlieggevoel. Plus: ik kijk ook uit naar wat Vekoma nog meer kan doen met het revolutionaire boarding systeem.

    Onze ervaringen kan je in het uitgebreide verslag op de website van Rollercoasterfriends lezen:
    https://rollercoasterfriends.be/revi...t-en-gevlogen/

  9. #1189

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ik heb het een beetje diagonaal gelezen omdat ik niet te veel spoilers wil, maar vroeg me wel af: wat is je bron voor die 2400 meter? Dat zou willen zeggen dat FLY de 2e langste achtbaan ter wereld is. Ik heb hem nog niet gedaan, maar mij lijkt dat wel heel sterk voor een achtbaan met een eerder geringe hoogte op een eerder klein gebied. Zeker als je even kijkt naar welke andere banen in die top 10 staan.

  10. #1190

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik heb het een beetje diagonaal gelezen omdat ik niet te veel spoilers wil, maar vroeg me wel af: wat is je bron voor die 2400 meter? Dat zou willen zeggen dat FLY de 2e langste achtbaan ter wereld is. Ik heb hem nog niet gedaan, maar mij lijkt dat wel heel sterk voor een achtbaan met een eerder geringe hoogte op een eerder klein gebied. Zeker als je even kijkt naar welke andere banen in die top 10 staan.
    Ik heb het nog even nagevraagd: officieel is het "bijna 1,3 km". Het artikel werd aangepast.

  11. #1191

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk Berichten
    "bijna 1,3 km".
    Weer lekker exact... xD

  12. #1192

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Inmiddels zijn er enkele tekeningen/modellen opgedoken van hoe Rookburgh oorspronkelijk gepland was. Onder andere het Kanon (wat ook op diverse concept arts te zien was) zat er hier nog in:




    Onderstaande video wordt (in het Duits en op bijzonder saaie spreekwijze) uitgelegd welke verschillen er precies zijn tussen het oorspronkelijke concept en de uiteindelijke uitvoering:



    Persoonlijk vond ik het origineel in zijn geheel wel beter dan het eindresultaat. Al vind ik vooral het hotel wel beduidend beter zoals het nu is. Ook de golfplaten bij de overbanked curve zal ik niet echt missen.

  13. #1193

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Phantasialand teased overigens nu met "Coming Soon" op een Rookburgh Achtergrond op hun facebook pagina.



    Ook zijn er in rookburgh vele posters van een soort circus show op gedoken. Wellicht dat de doorgang naar de linkse toren van Wuze Town gebruikt wordt om daar een show te geven in Rookburgh Stijl??

    Op 16 juni gaat er een video in Premiere op het Youtube kanaal van PHL. Dan wordt er wellicht meer uit de doeken gedaan. In de screenshot zien we hetzelfde karakter terug als dat Phantasialand momenteel als profiel-afbeelding op Facebook gebruikt.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 13-06-21 om 10:01.

  14. #1194

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Phantasialand teased overigens nu met "Coming Soon" op een Rookburgh Achtergrond op hun facebook pagina.



    Ook zijn er in rookburgh vele posters van een soort circus show op gedoken. Wellicht dat de doorgang naar de linkse toren van Wuze Town gebruikt wordt om daar een show te geven in Rookburgh Stijl??

    Op 16 juni gaat er een video in Premiere op het Youtube kanaal van PHL. Dan wordt er wellicht meer uit de doeken gedaan. In de screenshot zien we hetzelfde karakter terug als dat Phantasialand momenteel als profiel-afbeelding op Facebook gebruikt.
    Ik denk in ieder geval niet dat het om een officiële reclamespot of openingsceremonie gaat van Rookburgh, FLY of Hotel Charles Lindbergh. Ik verwacht echt wel een extra nieuwigheidje. Niets groots, maar wel iéts...

  15. #1195

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Ben benieuwd wat phantasialand uit hun hoed zullen toveren, op het YouTube kanaal zie ik staan, een ontdekking van een nieuwe wereld, dus ik verwacht toch op zijn minst toch ergens een nieuwe attractie.

  16. #1196

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Al die een nieuwe attractie verwachtten, jammer. Al wie een nieuwe show hadden verwacht, ook jammer. Het is gewoon de start van de reclamecampagne van Rookburgh, dat vorig jaar enkel in soft opening was en dit jaar officieel opent...



    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 16-06-21 om 18:14.

  17. #1197

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Dream mode: Off

    Heeeeeeeeeelaas.

  18. #1198

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Beetje flauw om een Trailer (die normaliter bedoelt is als ankondiging) aan te kondigen.

  19. #1199

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    De afgelopen dagen zijn zoals iedereen hier wel weet grote gebieden in België, Nederland & Duitsland overstroomd. Ook enkele pretparken zoals Plopsa Coo & Walibi Belgium zijn zwaar getroffen, vooral Walibi.

    Maar afgelopen dinsdag en woensdag was ik in Phantasialand. Ook was er een kleine overstroming in sommige parkdelen van Phantasialand.

    Woensdag was FLY de hele dag gesloten. Er werd de hele dag getest, maar de trein kwam na lancering 2 amper over de heuvel. Er stond water in de laagste delen van Rookburgh.

    In Deep in Africa stond ook een laag water, Black Mamba's bassin (vijver onder de baan na de looping en 1e kurkentrekker) kon de hoeveelheid water niet aan, dus Black Mamba moest soms sluiten. Ook vandaag weer, las ik op sociale media.

    De helling tussen Wuze Town en Crazy Bats was in een rivier veranderd. Om de ingang van Crazy Bats te bereiken, moest je door het stromende water stappen.

    Ook stroomde water van de Mystery-parking, die bergafwaarts loopt richting het park, als een stromende rivier door de opening van de parkingang voorbij Mystery (achter Mystery Castle). Gelukkig is dit het diepste punt en loopt het park vanaf daar flink omhoog.

    Gelukkig heeft Brühl & zo ook Phantasialand geen overstroming gekend zoals bij 'naburige' dorpen, maar stond overal wel een laagje water op de wandelpaden met grote plassen en verstopte riolen.

    De hele dag vielen attracties stil en waren er storingen. Zelfs indoorattracties zoals Maus au Chocolat en hotel Tartüf. De Winja's lagen er net zoals FLY de hele dag tussenuit.

    Taron had storingen en bij Colorado Adventure reden de treinen op halve capaciteit. Alleen de voorste delen van de trein waren gevuld. Iemand enig idee waar ze dit voor doen?

    We verbleven in het nieuwe - en jullie zijn inmiddels allemaal bekende - hotel Charles Lindbergh. Hier was men met alle macht aan het dweilen. Het was letterlijk dweilen met de kraan open. Er is zeker schade aan het hotel.

    In de lobby kwam het water als een druipende douche binnen tussen de glazen koepel en de betonnen constructie. In de betonnen trap naar bar1919 en Restaurant Uhrwerk dreef het water langs de muren naar beneden. De open gangen langs de kamers stonden vol water. De kleine afvoeren konden de hoeveelheid water niet aan. Heel triest om dit te zien. Het is pijnlijk duidelijk dat het hotel toch niet helemaal goed gebouwd is en dat er wat werk aan de winkel is.

    Gelukkig viel dit mee in vergelijking met wat dorpen een paar kilometer verderop moesten doorstaan of hoe andere parken zoals Walibi Belgium het te verduren krijgt.

    Toch was het opmerkelijk en uitzonderlijk om Phantasialand in deze toestand te beleven. Ik vroeg me af waarom ze het park woensdag niet gesloten hebben.

    Ik hoop dat iedereen snel betere tijden tegemoet gaat. Zowel attractieparken als andere ondernemers en de gewone mensen in de straat.

  20. #1200

    Re: [Phantasialand] 2020 - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    bij Colorado Adventure reden de treinen op halve capaciteit. Alleen de voorste delen van de trein waren gevuld. Iemand enig idee waar ze dit voor doen?
    De banden van de lifthill kunnen slippen als de boel nat is en de trein te zwaar is. Vandaar dat ze de trein lichter maken door met een lagere capaciteit te draaien.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •