X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 108
  1. #61

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    2e foto aan de linkerkant zie je duidelijk dat er gewerkt wordt aan een grote fundering die dieper in de grond ligt. Het zou me sterk verbazen mocht hier geen indoor gedeelte komen.

  2. #62

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Intussen is er al heel wat track bijgekomen:







    En er is meer info over de ride. Het is dus een Intamin baan en vergelijkbaar met Juvelen enerzijds en Thirteen anderzijds. Er komen 3 indoorstukken, enkele lanceringen, een vrije val, een stuk achterwaarts. Dit alles in volgend, heel interessant filmpje:



  3. #63

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Ondertussen is er nog wat meer gesleuteld aan deze attractie. Ik ben benieuwd of ze uiteindelijk een geloofwaardige bossfeer gaan kunnen neerzetten. Bij Thirteen vond ik dat concept toch maar zeer wankel. Het is wel de complete tegenpool van Taron wat betreft compact achtbaanspoor leggen.

    Naam:     49199557_2267363193509286_8185078626648064000_o.jpg
Bekeken:  1375
Groote:   356,6 KB
    Naam:     50226110_2267363146842624_2719608441839550464_o.jpg
Bekeken:  1224
Groote:   318,4 KB
    Bron: Facebook Midway Mayhem

    Naam:     DwvpsuXXcAAXNk_.jpg
Bekeken:  1276
Groote:   234,7 KB

    Naam:     DwvtWcVWkAAajj3.jpg
Bekeken:  1298
Groote:   220,1 KB

    Naam:     DwvlR2RXcAEsiR3.jpg
Bekeken:  1354
Groote:   238,4 KB
    Bron: coasterforce.com

  4. #64

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Gezien het concept van een bos verwacht ik niets anders dan de tegenpool van Tharon voor compactheid.Je gaat immers een half bos moeten plaatsen om het er echt te laten uitzien en er zijn nog geen goede valse bomen die je kan maken zoals je zelf wilt. mensen zien een valse boom vanaf een afstand zeker tussen echte.

    Als je kijkt naar de track valt het op dat de zichlijnen van het publiek opzettelijk weg worden gehouden van andere delen track.

  5. #65

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Een paar overzichtsbeelden. Er komt veel groen, heel veel groen. En veel achtbaantrack




















    bron: bioreconstruct

  6. #66

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Meh, in Japan hebben ze ook geprobeerd dingen te verstoppen met één rijtje bomen, dat werkt gewoon niet. Tenminste niet in een wachtrij: misschien dat het op een snelle coaster meer succes heeft.

    Is het al bekend wat de grotere constructies (piramide, gebouw) moeten voorstellen? Iets uit de wereld van Harry Potter? Ik legde de link met Hagrid's huisje, maar daarvoor is die piramide veel te groot, en een Zwijnstein hebben ze al dus dat kan dat grote gebouw ook niet zijn...

  7. #67

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Meh, in Japan hebben ze ook geprobeerd dingen te verstoppen met één rijtje bomen, dat werkt gewoon niet. Tenminste niet in een wachtrij: misschien dat het op een snelle coaster meer succes heeft.

    Is het al bekend wat de grotere constructies (piramide, gebouw) moeten voorstellen? Iets uit de wereld van Harry Potter? Ik legde de link met Hagrid's huisje, maar daarvoor is die piramide veel te groot, en een Zwijnstein hebben ze al dus dat kan dat grote gebouw ook niet zijn...
    Volgens de meeste voorspellingen gaat dit inderdaad Hagrids hutje worden. Zou de twee zitter moterkarretjes wel deels kunnen verklaren...

    De ride opzich ziet er wel oké uit, al blijf ik het jammer dat een van de beste banen van Orlando zo plots moet wijken voor een family ride om met Disney te concureren...

  8. #68

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    De ride opzich ziet er wel oké uit, al blijf ik het jammer dat een van de beste banen van Orlando zo plots moet wijken voor een family ride om met Disney te concureren...
    Dueling Dragons was blijkbaar op. Net zoals The Hulk. Ik vind het logisch dat ze The Hulk vervangen door een exacte kopie, maar bij Dueling Dragons (die in het Harry Potter gebied ligt) kiezen voor een nieuwe Harry Potter attractie.

  9. #69

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Volgens de meeste voorspellingen gaat dit inderdaad Hagrids hutje worden. Zou de twee zitter moterkarretjes wel deels kunnen verklaren...
    Nu ben ik in Orlando nog niet geweest, maar in het Japanse Harry Potter-deel staat al een Hagrid's hutje. Dat is zo klein dat het Hagrid er maar met moeite lijkt in te passen, maar kom:



    Heeft Orlando dit dan niet? Of gaan ze werkelijk tweemaal hetzelfde hutje bouwen, waarvan er één decoratie in de wachtrij van een kinderachtbaan is, en de ander zo groot dat je er een bocht in kan maken met een grote coaster? Niet echt consistent. En dan blijft nog de vraag wat dat andere gebouw is, want als het Zweinstein is (het enige gebouw in de directe omgeving van het hutje in de Harry Potter wereld), is het dan weer onnozel dat dit niet zoveel groter dan het hutje is.

  10. #70

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Dit is een fanmade lay-out, maar het ziet er wel vrij correct uit. Indien dit de echte lay-out is, vind ik dit toch een mooie toevoeging aan het bestaande aanbod. En gezien de vele (zachte) launches zal de capaciteit ook wel vrij hoog liggen.



    EDIT: meer en meer theming, en testen met (tot nu toe) 3 treinen.





    Bron: Bioreconstruct
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 07-02-19 om 09:09.

  11. #71

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    De video hierboven bevat toch nog aardig veel fouten voor wat we nu weten. Vooral het gedeelte na de 2e launch klopt niet veel van. Je gaat dan rechtdoor omhoog door het grote gebouw heen en daarna in een bocht links naar beneden. De video gaat direct in een lage bocht naar rechts.

    De launches lijken me - op het gevoel - ook te traag voor de banking van de bochten.

  12. #72

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Mogelijks zal de baan "Hagrid’s Magical Creatures Motorbike Adventure" gaan heten.

    Concerpt art en artikel met meer info in de link:
    Naam:     HP.jpg
Bekeken:  914
Groote:   659,3 KB

    https://orlandoparkstop.com/news/the...oller-coaster/

  13. #73

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Ik vraag me af waar de ruïne vandaan komt in de wereld van Harry Potter. Ik kan me maar één instantie bedenken in de originele reeks waarin een ruïne word vermeld: er zit een spreuk op Zweinstein (Hogwarts), die ervoor zorgt dat Dreuzels (niet-magische mensen) het kasteel zien als een afgetakeld gebouw, waardoor ze weg blijven. Zou het kunnen dat we Zweinstein gaan zien door de ogen van Dreuzels?

    Anderzijds, als er inderdaad zo'n tour langs magische wezens komt, houd dat geen steek meer: de meeste magische wezens in de wereld van Harry Potter zijn voor dreuzels onzichtbaar.

  14. #74

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Ik vraag me af waar de ruïne vandaan komt in de wereld van Harry Potter. Ik kan me maar één instantie bedenken in de originele reeks waarin een ruïne word vermeld: er zit een spreuk op Zweinstein (Hogwarts), die ervoor zorgt dat Dreuzels (niet-magische mensen) het kasteel zien als een afgetakeld gebouw, waardoor ze weg blijven. Zou het kunnen dat we Zweinstein gaan zien door de ogen van Dreuzels?

    Anderzijds, als er inderdaad zo'n tour langs magische wezens komt, houd dat geen steek meer: de meeste magische wezens in de wereld van Harry Potter zijn voor dreuzels onzichtbaar.
    Dat is niet Hogwarts nee. Zou ook geen sense maken want op de achtergrond kan je het dan wel zien.

    Wat wel kan is dat het een ruïne in het verboden bos is? Rowling gaf/geeft er niet om, om nu en dan dingen bij te fantaseren of feiten aan te passen in het HP-universum hé? Ik heb toch wel een sterk vermoeden dat ze dit niet zomaar zullen gedaan hebben en dat Rowling toch op een of andere manier er mee betrokken is.

    (Who knows, misschien komt het in de volgende film voor? Die moet toch nog volledig geschreven worden naar fantasie van Rowling hé.)

    Eitherway, het ziet er wel echt episch uit. Zeker met dat water daar. Ben benieuwd hoe het er in het echt uit zal zien.
    Je vois la vie en des biscuits.

  15. #75

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    Dat is niet Hogwarts nee. Zou ook geen sense maken want op de achtergrond kan je het dan wel zien.

    Sterker nog: Zo wordt het ook afgebeeld op de poster die het park zelf gepubliceerd heeft. Het moet dus een ruïne zijn die ergens in de buurt van Hogwarts staat.

    Sowieso kom je door een gebied heen wat je alleen als tovenaar kunt betreden, dus de rit opeens als Muggle doorbrengen zou erg onlogisch zijn. Maar de attracties in Universal volgen sowieso een eigen verhaal, dat zal hier ook wel zo zijn.

  16. #76

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Over de locatie in de wereld van HP maak ik me geen zorgen eigenlijk. Nu is het nog niet duidelijk waar we dit kunnen situeren in de wereld die we kennen uit de films, maar ik veronderstel dat JK Rowling nog altijd betrokken is bij de ontwikkeling van het themagebied en de attracties (wat een van de redenen is waarom Universal dit IP heeft en niet Disney). En dus zal zij wel duidelijkheid en klaarheid scheppen over de locatie binnen de reeds gekende wereld van HP, want ze heeft vrij duidelijk eisen opgelegd als de themagebieden gebouwd werden. Zo was het bijvoorbeeld een eis dat er geen brede lanen gebouwd gingen worden (wat Disney niet zag zitten)

    Ik vermoed dat het een heel oud stuk 'kasteel' is dat zich 'in' het verboden bos bevindt, en dat het een schuilplaats is voor vele magische wezens. Sowieso vermoed ik dat de nieuwe attractie eerder een spin-off zal zijn van de originele verhalen ipv een recreatie (zoals bij de andere attracties ook het geval is), waardoor ze deze ruïne ook perfect kunnen verklaren zonder dat die ooit al vernoemd/getoond geweest is.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 14-02-19 om 10:07.

  17. #77

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    JUST ANNOUNCED: Join Hagrid as you fly far beyond the grounds of Hogwarts castle on a thrilling roller coaster ride that plunges into the paths of some of the wizarding world’s rarest magical creatures, coming to #WizardingWorldOrlando on June 13, 2019.
    Bron

  18. #78

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Op een of andere manier had ik zelf ook al eens aan die motor gedacht, maar het idee afgedaan als onrealischtisch omdat je dan twee verschillende types stoeltjes zou hebben per rij en dat niet bevorderlijk zou werken voor de doorstroom in het station.

    Als het qua thrill op gelijke hoogte komt te staan als pakweg Pégasse Express, vind ik het wel een downgrade voor de balans van het attractieaanbod ginds.

  19. #79

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Op een of andere manier had ik zelf ook al eens aan die motor gedacht, maar het idee afgedaan als onrealischtisch omdat je dan twee verschillende types stoeltjes zou hebben per rij en dat niet bevorderlijk zou werken voor de doorstroom in het station.

    Als het qua thrill op gelijke hoogte komt te staan als pakweg Pégasse Express, vind ik het wel een downgrade voor de balans van het attractieaanbod ginds.
    Ik denk dat daarvoor die Jurassic Park Coaster al relatief snel achter deze gaat komen om toch de Thrill weer aan te vullen. Er zijn al aardig wat bomen gekapt in dat gebied, dus de baan lijkt wel groot te worden. Echter weet natuurlijk nog niemand zeker wat het gaat worden (Geruchten spreken van een 2e intamin multilaunch)

  20. #80

    Re: [Islands of Adventure] 2019: Nieuwe Harry Potter ride

    De eerste testritten:
    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •