Die vaststelling lijkt te kloppen, maar het idee dat tieners/thrillseekers niet bij een familie horen is een fout die al veel parken gemaakt hebben. Ik denk niet dat het toeval is dat zowel de Efteling als Phantasialand als EP diverse thrills kort na elkaar plaatsten (Respectievelijk: J&D/Baron - Taron/FLY - Blue Fire/Wodan) en dat ook Toverland al op redelijk jonge leeftijd groots uit pakt hiermee (Troy, Fenix).

In Amerika is de cultuur daarvoor zelfs nog groter, al hebben zowel Disney als Universal het grote voordeel van sterke IP en dat is vaak wat mensen trekt bij deze parken.

Nu heeft Universal aardig wat grond opgekocht en schijnen ze al te kennen hebben gegeven dat ze er twee nieuwe parken op willen zetten. Met dat IoA toch al aardig wat family-rides had, kan ik me voorstellen dat er ergens een plan is om één van die parken als een soort thrill-park te gaan gebruiken. We zullen uiteraard moeten zien wat de toekomst brengt. De huidige parken lijken nog wel aardig wat Thrill te hebben in sommige van hun darkrides (daar is echt niet persé een achtbaan voor nodig), maar dat moet ik helaas nog opmaken uit vage omschrijvingen (ik zit ook niet op spoilers te wachten). Als alles goed gaat kan ik het in November zelf eens testen. Ik kijk - ondanks het gemis van DD - zeker niet minder uit om IoA te bezoeken. En park dat toch al héél lang de top van mijn verlanglijstje siert