X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22
  1. #1

    Ongeval op de kermis in VS

    In de Verenigde Staten is de jaarlijkse Ohio State Fair na een ernstig ongeluk stilgelegd. Bij een ritje in de 'Fire Ball' werden meerdere mensen in volle vaart uit de attractie geslingerd. Daarbij kwam een persoon om het leven, zeven anderen raakten gewond.

    http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-afloopt.dhtml

    Wat ik mij afvraag: Worden die attracties in de VS niet gecontroleerd of zo? Blijkbaar wel.. het was op dag 1. Anders zou ik zeggen metaalmoeheid? Veel sterke aan de families

    Er staat een video bij. Deze beelden zijn schokkend...

    Op youtube zijn er meedere videos te vinden van dit bizarre accident.
    Laatst gewijzigd door Zeuske83; 27-07-17 om 08:02. Reden: Vet zijn aanpassing

  2. #2

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Het zijn inderdaad schokkende beelden, het ziet er ondertussen naar uit dat het echt het metaal was dat doorgescheurd (doorroest?) is. Dus geen verbinding met bouten ofzo die zijn afgebroken, echt gewoon los door gescheurd. Een bank met zitjes valt er dus af en raakt in de val nog de bank ertegenover ook.

    Ondertussen zijn de overige KMG's afterburners ook gesloten, zoals die in de kermis van Tilburg e.d.

  3. #3

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Metaalmoeheid wordt normaal toch regelmatig controle op gedaan? Roest zou het al zeker niet mogen zijn ...

    Gewoon te zwak gemaakt? Maar als ik het artikel goed begrijp maakt de firma deze toestellen al vele jaren... dan had dat toch al eerder aan het licht moeten komen.

    Als je het filmpje stap per stap bekijkt zie je ook dat het karretje afbreekt als de zwaaiarm recht naar onder staat... Alsof het ergens tegen geknalt is...


    Hoe het ook in elkaar steekt... Sterkte aan familie en vrienden en vooral aan de slachtoffers die nog aan het vechten zijn...

  4. #4

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Metaalmoeheid wordt normaal toch regelmatig controle op gedaan? Roest zou het al zeker niet mogen zijn ...
    Volgens mij is dit gewoon niet gebeurd/genegeerd, meer waarschijnlijk het eerste... Ik denk ook niet dat externe bedrijven dit doen.

  5. #5

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Een nieuw artikel:

    http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170727_0...r-te-gebruiken

    Hier beschrijft een exploitant van de fireball (maar dus niet de verongelukte) dat hij röntgenfoto's laat nemen en laat nu net daarop haarscheurtjes en metaalmoeheid te detecteren zijn...

    Maar als dat geen verplichting is.. en de Amerikaanse uitbater deed dat niet... dan gaat dat goed tot er iets gebeurd!

  6. #6

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Is dat in Belgie en Nederland verplicht van zoeen röntgenfoto te maken?

    Ik denk dat de G force, hier in Belgie, minder volk ga hebben want het zit er hetzelfde uit...

  7. #7

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Als je dit ziet... Ik had verwacht dat het slecht gemonteerd was en de gondel gebroken was op een koppelpunt, maar het metaal is dus gewoon gescheurd, metaalmoeheid dus wss!

    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  8. #8

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Echt verschrikkelijk dit... Ik ben al niet echt een kermis fan maar dit mag je gewoon niet inbeelden zelf...
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  9. #9

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Volgens mij is dit gewoon niet gebeurd/genegeerd, meer waarschijnlijk het eerste... Ik denk ook niet dat externe bedrijven dit doen.
    KMG heeft in een statement laten weten dat ze tot een aantal jaar geleden (weet niet meer precies hoe veel) zelf nog het onderhoud aan deze attractie deden. Ze weten niet welk bedrijf de laatste jaren dat onderhoud deed.

    Ongeacht of de uitbater dit zelf was of een extern bedrijf. De verantwoordelijke van dat onderhoud mag zich gaan opmaken voor flink wat juridische problemen.

  10. #10

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    KMG heeft in een statement laten weten dat ze tot een aantal jaar geleden (weet niet meer precies hoe veel) zelf nog het onderhoud aan deze attractie deden. Ze weten niet welk bedrijf de laatste jaren dat onderhoud deed.

    Ongeacht of de uitbater dit zelf was of een extern bedrijf. De verantwoordelijke van dat onderhoud mag zich gaan opmaken voor flink wat juridische problemen.
    KMG heeft inderdaad in 2007 al een officieel bericht rondgestuurd waarin de eigenaars verwittigd werden voor metaalmoeheid. Het was dus de verantwoordelijkheid van de eigenaar om dit in de gaten te houden.

    bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...lmoeheid.dhtml

  11. #11

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Niet (alleen) haarscheurtjes, maar (ook) buitensporige roest aan de binnenkant van de constructie hebben ervoor gezorgd dat de arm is afgescheurd staat nu in een interne memo van KMG.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  12. #12

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Niet (alleen) haarscheurtjes, maar (ook) buitensporige roest aan de binnenkant van de constructie hebben ervoor gezorgd dat de arm is afgescheurd staat nu in een interne memo van KMG.
    Een meting van de dikte van het metaal (Daar bestaan apparaatjes voor die niet eens zo duur zijn) had dit dus kunnen voorkomen?

    Je stelt je vragen bij de strengheid van de keuringsinstanties in de US...

  13. #13

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Een meting van de dikte van het metaal (Daar bestaan apparaatjes voor die niet eens zo duur zijn) had dit dus kunnen voorkomen?

    Je stelt je vragen bij de strengheid van de keuringsinstanties in de US...
    Geen idee, maar de metaalmoeheid was volgens KMG ook wel aanwezig (waarvoor jaren geleden al was gewaarschuwd). Over die strengheid: ga maar eens naar ons zuidelijke buurland; in Frankrijk moeten attracties verplicht gekeurd worden, maar bij een afkeuring wordt geen sluiting geëist. De eigenaar mag het gewoon openhouden, maar dan wel op zijn verantwoordelijkheid... Ook niet bepaald een goede regeling als je het mij vraagt.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  14. #14

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    In een artikel van WonderWorld staat te lezen dat uit het onderzoek blijkt dat de scheur wel degelijk al aanwezig was en het erop lijkt dat deze met verf gecamoufleerd werd om door de controles te geraken. Onderstaande foto zou van enkele uren voor het ongeval zijn en is deze week in de media opgedoken:



    Een verfpot met die kleur werd ook ter plaatse gevonden, al is er nog geen sluitend bewijs dat dit gelinkt kan worden aan het ongeval. Als effectief blijkt dat de scheur door de eigenaar verborgen werd, spreekt met niet langer van een ongeval, maar van een criminele daad waarbij de eigenaar, maar ook de controle-instanties, vervolgd kunnen worden voor kwaadwilligheid en gebrek aan voorzichtigheid.

  15. #15

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Merciekes voor de update.

    de mens mag zijn leven vergeten denk ik. Hoe dom kunde zijn, als dit waar is.

  16. #16

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Voor zoiets is het natuurlijk erg moeilijk om begrip te vinden... Wat een nalatigheid en alweer jammer voor het imago van de kermissen. Is er in de States niet zoiets als een keurmerk voor kermisatttracties?

  17. #17

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Ik had dit topic nog niet eerder gelezen. Bij deze:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyongWon Bekijk Berichten
    Als je het filmpje stap per stap bekijkt zie je ook dat het karretje afbreekt als de zwaaiarm recht naar onder staat... Alsof het ergens tegen geknalt is...
    Onderaan zijn de krachten gewoon het grootst. In de zwaaibeweging naar beneden duwt de arm het bakje naar beneden en trekt de zwaartekracht het bakje ook omlaag. In de beweging omhoog "trekt" de zwaartekracht in de andere richting, terwijl het momentum van de arm de arm omhoog trekt. Zo komen er het meest krachten op dat punt waar de gondel nu afbrak.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Wow, die foto had ik nog niet eerder gezien. En zo'n beeld had ik in het algemeen liever ook nooit gezien! Gruwelijk dat het gewoon kan gebeuren dat zoiets in twee breekt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    Je moet maar het lef hebben om zoiets gewoon te openen. Het is het enige bevestigingspunt van de gondel aan de arm, ik zou dus zeggen hét punt waar je écht geen barsten wil hebben... Wat had deze eigenaar dan gedacht, het zal wel aan elkaar blijven hangen? Verschrikkelijk. Dit is zelfs te erg om nog nalatigheid te kunnen noemen.

  18. #18
    borisvdd
    Guest

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Verschrikkelijk... dan stap je in zo een attractie om plezier te hebben, en door nalatigheid van de eigenaar ben je ofwel dood of - eigenlijk nog erger - je ganse leven gehandicapt.

  19. #19

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Nu dat Rickie die twee foto's hier zo onder elkaar post valt m'n mond echt open. De vorm van de scheur komt exáct overeen met de naad die je in de verf ziet. Echt onbegrijpelijk dat je als mens zoiets doet en bewust (!) met mensenlevens speelt.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #20

    Re: Ongeval op de kermis in VS

    Schop erop:

    Er heeft iemand een interessant video gepost van dit ongeval( bijna 3 jaar geleden):

    https://www.youtube.com/watch?v=w6jYxL9ymd0

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •