X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    [TR] Parque Warner Madrid 24-07-2017 & 02-08-2017

    Op een boogscheut van Madrid ligt het themapark. Veel verwachtingen had ik er niet bij, maar ben positief verrast geweest.



    We besloten in de ochtend de achtbanen te doen, omdat het dan waarschijnlijk niet zo druk ging zijn.
    De eerste die we tegenkwamen was nog niet open. Dan toch maar vlug op de foto bij Scouby-Doo.



    We wandelen dan maar verder naar "Superman". Hier een wachtrij van zo'n 20min. Wat wel opviel is dat het lange achtbanen zijn, zeker in vergelijking met Belgische.
    Het is een floorless achtbaan en omdat er vooraan nog een plaatsje was besloot ik hem dan maar vooraan te doen. Ik vond hem zeker niet tegenvallen en uiteindelijk toch wel de beste uit het park.



    Even verderop was "Batman". Je kon kiezen met of zonder brilletje en besloot maar zonder. Hier was de wachttijd maar zo'n 5min. Wederom een heftige achtbaan en toch wel een topper. Wat me wel opviel in het park, dat het vaak lang duurde vooral er een achtbaan vertrok. Alles werd erg goed gecheckt en gedubbelchecked.
    Met het 3D-brilletje heb ik hem dan ook nog eens gedaan. Het was ook wel tof, maar geef me toch maar de gewone versie.



    We verlaten de superheldensite en gaan naar het wilde westen. Omdat de kinderattracties aan de andere kant van het park liggen, was er voor hen niet zo veel te doen. Gelukkig konden ze zich nog wat uitleven in de fontein. We besluiten een waterattractie te doen "Rio Bravo" (vanaf 1,00m). Een aangename verrassing die in het begin van de rit zit. Je gaat achteruit naar beneden, maar na de helling zit er nog een heuvel, dus vlieg je haast uit je stoel. De rest van de rit is niet zo bijzonder, maar op het einde zit er nog een splash.





    Nog een achtbaan "Coaster-Express", deze keer een houten. Blijkbaar heeft PR een patent op ruwe houten achtbanen, want deze schudde ook de hele tijd, precies alsof de trein vierkante wielen had. Gelukkig ging de beugel niet strakker en strakker zoals bij Bandid in Movie Park. Deze was toch een beetje een afknapper.





    Tijd om te eten. Dit deden we in Cartoon Café. Heel goedkoop voor zo'n uitgebreide menu: voorgerecht, hoofdgerecht en dessert + een drankje, rond de 15euro voor volwassenen.

    Omdat de kinderen hun eten nog aan het verorberen waren, besloot ik me naar "Stunt Fall" te begeven die nu wel open was. Deze had ik al eens in SFMM gedaan en hier viel de wachttijd opnieuw reuze mee.



    "Tom & Jerry" was een softere achtbaan (vanaf 1,00m), maar wel eens leuk om te doen, ook dankzij de korte wachtrij.



    Nog een waterattractie "Rapidos ACME", een mooi gethematiseerde rapid (vanaf 1,06m), waar je een beetje nat op werd. Wel opvallend dat je je voet op het rooster moet zetten of anders spoot er water in de boot en in je gezicht



    We verkennen nog wat verder het Nickelodeon Land. Hier kunnen de kinderen wel goed hun hart ophalen. Over het algemeen is de minimumlengte 80cm.





















    Er zijn ook een aantal shows en besluiten de "Can Can show" mee te pikken. Een leuke openluchtshow, alleen jammer dat er geen beschutting was tegen de zon.



    Nog een leuke attractie was die van Scouby-Doo. Dit was een shooter, voor het hele gezin.



    Er is ook nog een "Looney Tunes dansfestival", maar hier mochten de kinderen spijtig niet mee dansen met de personages. Wel een dikke pluim voor de mensen die in de pakken zaten, om in zo'n temperatuur zo intensief te staan dansen.



    We pikken nog een show mee, "Rock of Ages". Toch wel een prima musical al stond de muziek soms wel wat luid.





    Er is nog één achtbaan die we moeten meepikken: "Correcaminos Bip, Bip". Toch wel stiekem een leuke achtbaan (vanaf 1m).





    Er is ook nog een parade, maar die was niet zo bijzonder.

    Er is nog een openluchtshow "Gotham City - Streetmosphere Show". Ook deze was wel eens de moeite om gezien te hebben. De hoofdrollen waren weggelegd voor Batman, Robin en The Joker. Wel jammer dat er geen bankjes of zo voorzien zijn en dat je er op tijd moest zijn om er iets van te kunnen zien (toch zeker een kwartier van te voren).





    Er was nog één show "Loca Academia de Policia", maar hier had de dochter geen zin in.

    Veel figuren die zich bevonden in het park waar je gratis foto's kon bij nemen (ook relatief korte wachtrijen).











    Enkel Bugs Bunny, Tweety en Daffy Duck hadden speciale huisjes die je kon bezoeken, maar waar je moest bijbetalen als je er bij op de foto wilde (al konden we er toch enkele nemen ).





    Heel erg mooi en verzorgd gethematiseerd park die deed denken aan Amerikaanse parken zoals Universal Hollywood.
    Ook de achtbanen waren opvallend lang en toch wel intens. De enige attractie die niet open was, was "Hotel Embrujado".



    Zoals vaker bij parken van PR lagen de achtbanen en het kindergedeelte erg ver uiteen. Dit is toch wel een minpunt. Gelukkig waren er nog wat attributen zoals auto's, fonteinen of fotoshoots met figuurtjes dat de kinderen deze konden bewonderen en de tijd wat te verdrijven. Gelukkig waren de wachtrijen bij de achtbanen 's morgens ook niet zo lang.
    Ook is de minimum lengte 80cm als je kind er iets aan wil hebben, ideaal zelfs 1,05m.









    Dit was alvast een goed begin van de vakantie. We vonden het zeker een aanrader en het beste pretpark die we in Madrid hebben bezocht, ondanks dat deze iets minder eenvoudig te bezoeken dan Parque de Atracciones.

    Bezoek Parque de Atracciones: http://board.pretparken.be/showthrea...amp-01-08-2017
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen  
    Laatst gewijzigd door K. V.; 05-08-17 om 14:57.

  2. #2

    Re: [TR] Parque Warner Madrid 24-07-2017 & 02-08-2017

    Er lijkt iets misgegaan te zijn met je foto's :s En ik ben er wel benieuwd naar
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [TR] Parque Warner Madrid 24-07-2017 & 02-08-2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Er lijkt iets misgegaan te zijn met je foto's :s En ik ben er wel benieuwd naar
    Ja vreemd, heb het ondertussen ook gemerkt. In Firefox zie je ze wel en in Edge niet

  4. #4

    Re: [TR] Parque Warner Madrid 24-07-2017 & 02-08-2017

    Ons bezoekje aan Warner (eerste donderdag van juli 2015, TR helaas verdwenen ) staat nog steeds geboekstaafd als m'n beste pretparkdag ooit:

    1° Bereikbaarheid met o.v. vanuit hartje Madrid bleek in de praktijk niet complexer dan op het net. Enige voorbereiding is hier wel aangeraden. We konden met het o.v. niet tot sluitingstijd blijven.

    2° Gratis binnen met BJL-abo. Hier wel een kastje-muur verhaal: uiteindelijk gratis ticets bekomen na serieuze inspectie bij gastenservice links van de poorten. Heb je dit park twee keer met een BJL-abo kunnen bezoeken?

    3° Weinig drukte, zeker bij de thrill-attracties (StuntFall en tripple valtoren gewoon kunnen blijven zitten, B&M's meermaals front).

    4° Gewillige operatoren: ik zag iemand als enige in de draaiende topspin zitten

    5° Aangename verfrissing in rustig Warner Beach, voor maar € 7 extra. Anno 2015 viel er niet zo veel te glijden en waren de planken tussen de baden/slides brandend heet. SANDALEN MEEBRENGEN!

    6° Onverwacht degelijke theming. Ik ben nog nooit in een echt SF-park geweest en was zeker niet blind voor de slijtage hier en daar.

    Het blijft natuurlijk PR: de wilde zone (met StuntFall, toren, B&M's) was bij opening niet te betreden. Scooby Doo dicht bij ingang was ook dicht, net zoals het Western-deel met woodie. Die lekker lange woodie kon me wel bekoren, al miste ik de betere zetels zoals alle woodies in België en Nederland.

    P. Atracciones bezochten we drie keer half: ruim na openingstijd en vroegtijdig verlaten. Dit park had twee ingangen (nog steeds?) en daar werd ons abo nauwelijks bekeken. De zoo was te warm voor ons en ook voor de arme beesten, die zich in de schaarse stukjes schaduw terugtrokken. Het aquarium is top (minstens niveau Pairi Daiza). We deden met enige bluf ook de Teleferico gratis met een BJL-abo, maar kochten uit schuldgevoel achteraf wel zo'n stomme foto voor een digitaal bewerkt scherm.

    Gracias
    voor het aanzwengelen van die aangename herinneringen, K.V. Een herhaling begin zomer 2018 behoort tot onze opties, dus ja: ik ben een (koele) fan van Grupo Parques Reunidos.

  5. #5

    Re: [TR] Parque Warner Madrid 24-07-2017 & 02-08-2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Ons bezoekje aan Warner (eerste donderdag van juli 2015, TR helaas verdwenen ) staat nog steeds geboekstaafd als m'n beste pretparkdag ooit:

    1° Bereikbaarheid met o.v. vanuit hartje Madrid bleek in de praktijk niet complexer dan op het net. Enige voorbereiding is hier wel aangeraden. We konden met het o.v. niet tot sluitingstijd blijven.

    2° Gratis binnen met BJL-abo. Hier wel een kastje-muur verhaal: uiteindelijk gratis ticets bekomen na serieuze inspectie bij gastenservice links van de poorten. Heb je dit park twee keer met een BJL-abo kunnen bezoeken?

    3° Weinig drukte, zeker bij de thrill-attracties (StuntFall en tripple valtoren gewoon kunnen blijven zitten, B&M's meermaals front).

    4° Gewillige operatoren: ik zag iemand als enige in de draaiende topspin zitten

    5° Aangename verfrissing in rustig Warner Beach, voor maar € 7 extra. Anno 2015 viel er niet zo veel te glijden en waren de planken tussen de baden/slides brandend heet. SANDALEN MEEBRENGEN!

    6° Onverwacht degelijke theming. Ik ben nog nooit in een echt SF-park geweest en was zeker niet blind voor de slijtage hier en daar.

    Het blijft natuurlijk PR: de wilde zone (met StuntFall, toren, B&M's) was bij opening niet te betreden. Scooby Doo dicht bij ingang was ook dicht, net zoals het Western-deel met woodie. Die lekker lange woodie kon me wel bekoren, al miste ik de betere zetels zoals alle woodies in België en Nederland.

    P. Atracciones bezochten we drie keer half: ruim na openingstijd en vroegtijdig verlaten. Dit park had twee ingangen (nog steeds?) en daar werd ons abo nauwelijks bekeken. De zoo was te warm voor ons en ook voor de arme beesten, die zich in de schaarse stukjes schaduw terugtrokken. Het aquarium is top (minstens niveau Pairi Daiza). We deden met enige bluf ook de Teleferico gratis met een BJL-abo, maar kochten uit schuldgevoel achteraf wel zo'n stomme foto voor een digitaal bewerkt scherm.

    Gracias
    voor het aanzwengelen van die aangename herinneringen, K.V. Een herhaling begin zomer 2018 behoort tot onze opties, dus ja: ik ben een (koele) fan van Grupo Parques Reunidos.
    Bij de Teleferic hebben we het ook geprobeerd, maar daar hebben we wel moeten betalen.

    De bereikbaarheid vond ik een beetje wisselend. We hadden voor de eerste dag een hotel geboekt in San Martin de la Vega en daar hadden we problemen om 's avonds terug te geraken. (bij de bussen moet er een W staan en de bus kwam maar niet af) en de tweede keer was het vanuit centrum Madrid en was het dan weer een probleem om er te geraken in de namiddag (de bussen rijden maar tot rond 15.30u naar Warner, terwijl het park wel tot 0.00u open is).

    Ja, we hebben beide parken 2 keer kunnen bezoeken. De eerste keer zijn we inderdaad links gegaan, maar daar hadden ze computerproblemen en moest ze aan de mensen van de poortjes onze naam doorgeven, zodat we binnen mochten. De tweede keer (was toen omstreeks 18.00u) ben ik direct naar de poortjes gegaan (had niet veel zin om te staan wachten daar links ) en toen is die man zelf om kaartjes gegaan. Ik had wel de indruk dat ze niet echt van Bobbejaanland hadden gehoord (die aan de poortjes) en ze vaak toch wel wat uit de lucht vielen, zeker bij de 2 pretparken. De zoo's gingen veel vlotter.
    Het Warner Beach hebben we niet gedaan, aangezien we eigenlijk geen tijd meer hadden. Verder waren alle attracties in Warner direct open (Behalve StuntFall).

    PA heeft nog steeds 2 ingangen, die het dichtst bij de metro kom je aan in de Nickelodeon zone.
    Ook in PA waren ze heel gewillig. Ik was de enige die aanschoof voor de simulator en ze waren precies blij dat ze hem mochten starten

    Mocht je nog een naar Madrid gaan, bezoek dan zeker Faunia, ipv de zoo.

  6. #6

    Re: [TR] Parque Warner Madrid 24-07-2017 & 02-08-2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K. V. Bekijk Berichten
    Ja vreemd, heb het ondertussen ook gemerkt. In Firefox zie je ze wel en in Edge niet
    In Chrome ook niet

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •