X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 13 van de 13
  1. #1

    Thumbs up [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Hoewel we dit jaar niet echt van plan waren om op vakantie te gaan, konden we het toch niet laten om een pretparktripje in het noorden van Frankrijk te maken. Onze 3-jarige dochter heeft de microbe ondertussen ook beet, en dus gingen we in 4 dagen op zoek naar de ideale kinderachtbaan van de regio.

    Onze eerste stop zou Parc Le Fleury worden. Wie de website bekijkt merkt dat het park best aangenaam oogt voor kleine kinderen. De kinderen (kleiner dan 1 meter) mochten gratis binnen, en wij moesten slechts 13,00 EUR betalen. Het zonnetje scheen, we waren op vakantie, wat kon er nog misgaan?

    Parkvideo...


    Teleurstelling #1

    Wel het werd vrij snel duidelijk wat er mis kon gaan. Noem het mijn eigen schuld omdat ik de website niet voldoende bekeken heb, maar behalve de achtbaan en het treintje mochten onze kinderen nergens in. Natuurlijk mochten ze gratis naar binnen, maar dat mag bijvoorbeeld in Walibi Belgium ook... en daar hebben we toch positievere ervaringen mee.


    Sorry schat, in alle andere parken mag je daar in, maar hier niet.


    Volgens Parc Le Fleury is dit niet veilig voor kinderen onder 1 meter.


    Ho maar mijnheer, enkel onder begeleiding!

    Nu mag je me niet verkeerd begrijpen. Ik heb respect voor de regels en wetten die in parken gelden. Maar eerlijk waar, hier was het echt overdreven. Gelukkig mocht onze kleine spruit wel in de nieuwste achtbaan; Aircraft. Een exemplaar dat haar beter beviel dan die in Walibi Belgium en De Valkenier.



    Teleurstelling #2

    We waren ook één van de eerste bezoekers die dag, daardoor voelt een park sowieso ongezellig aan. Maar geloof me vrij, er waren nog teleurstellingen. Het park had namelijk nog een Zyklon-achtige achtbaan genaamd Imoogi. Natuurlijk is dit geen topper, maar hij had ons bezoekje toch wat positiever kunnen maken... ware het niet dat hij gesloten bleef.


    Dichter dan dit geraakten we niet.

    Teleurstelling #3

    Net voor Imoogi staat een Enterprise, die zijn altijd leuk... niet? Het kan natuurlijk opnieuw aan mij liggen, maar ik denk dat Parc Le Fleury er geen bal van begrepen heeft. Het rad van de Enterprise ging doodleuk een metertje naar boven en bleef daar tijdens de gehele rit hangen... kicken !


    Hoger dan dit gaat hij niet!


    La Ferme is een 'attractie' waar we gelukkig allemaal samen in mogen.

    Wat volgt zijn een reeks attracties waar onze dochter opnieuw niet op mag, al was het soms natuurlijk wel begrijpelijk. Helemaal achteraan in het park stonden echter een hele hoop springkastelen (net zoals vooraan in het park). Echt iets voor onze kleine kapoen!


    Hmmm, dit was het enige van de 6 springkastelen waar ze op mocht.


    Dit!

    Teleurstelling #4

    Ondertussen is het middag en wachten we in de grote kantine tot het restaurant open gaat. Volgens de vriendelijke jongen achter de kraam zou dat 'ergens rond de middag gaan gebeuren'. Het is toch al 11u.40? Nu goed, dan gaan we gewoon in een kraampje een 'broodje gezond' halen.

    Hier stond meteen ook de langste wachtrij. Er stonden maar liefst 2 mensen voor ons. Gelukkig werkt men in Parc Le Fleury vlot door en hebben we slechts een half uurtje moeten wachten op ons overheerlijke broodje. Twee dingen; ga nooit naar dit park en mocht je het toch doen: breng je eigen picknick mee! Meer heb ik daar niet over te zeggen .


    Onze kleine vriend kwam zeker en vast aan zijn trekken in de speelruimte van de kantine.


    Kijk naar de bodem van dat zwembad .


    Waar zijn de attracties papa?

    Heb ik nu een beetje overdreven? Naar onze ervaring helemaal niet, maar ik heb natuurlijk ook niets genuanceerd. Ik denk dat je Parc Le Fleury niet mag zien als een pretpark, maar eerder als een speelpark. Er ligt een camping naast, er is een zwembad en de handvol attracties zijn gewoon een extraatje. Nu, achtbaan gemist of niet... ons zie je hier niet meer terug .

  2. #2

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    De achtbaan Imoogi is onlangs een ongeval mee gebeurt, dat verklaart de sluiting. De Enterprise werkte bij ons bezoek een tijdje geleden wel naar behoren, was zelfs een zeer leuke.


  3. #3

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Ik dacht al dat de naam Imoogi me bekend voor kwam. Nu weet ik waarom.

    Dat van die enterprisie is wel raar. Klinkt toch als een parkje waar ze zaken qua onderhoud niet helemaal op orde hebben.

  4. #4

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik dacht al dat de naam Imoogi me bekend voor kwam. Nu weet ik waarom.

    Dat van die enterprisie is wel raar. Klinkt toch als een parkje waar ze zaken qua onderhoud niet helemaal op orde hebben.
    De grotere dingen zijn allemaal zeer oude kermisspullen, onderhoud is echt wel een werkpunt.

  5. #5

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Achja, nu rinkelt er opnieuw een belletje. Blijft toch jammer, ik weet dit soort achtbanen wel te waarderen .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    De grotere dingen zijn allemaal zeer oude kermisspullen, onderhoud is echt wel een werkpunt.
    Grotere dingen, hebben we het over hetzelfde park ? Wat vond je er zelf van?

  6. #6

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanskuh Bekijk Berichten
    Achja, nu rinkelt er opnieuw een belletje. Blijft toch jammer, ik weet dit soort achtbanen wel te waarderen .



    Grotere dingen, hebben we het over hetzelfde park ? Wat vond je er zelf van?


    Met grotere dingen bedoelde ik de achtbanen, Enterprise en eeuuhh dat was het zowat

    Ik heb het park als met vrienden bezocht en vond het er nog redelijk gezellig, maar dat komt waarschijnlijk veel door het gezelschap. Dagvullend is het allesbehalve, zeker voor volwassenen en tieners. Wij hadden piknik bij, dus over het aanbod kan ik weinig zeggen.

  7. #7

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    En waren het Franse WC's en last van betaal-fotografen?

  8. #8

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    En waren het Franse WC's en last van betaal-fotografen?
    Nee en nee.

  9. #9

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Ik heb tijdens ons tripje geen enkel Frans WC opgemerkt, alleen een pot zonder WC-bril... ook niet zo aangenaam .

    Bij de mascotte van het park stond zelfs geen fotograaf, iedereen kreeg de tijd om zoveel foto's te maken als hij zelf wilde.

  10. #10

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Nog een soort van 'uncut'-video gemaakt waarbij ik heel wat minder weggeknipt heb en ook niets bewerkt heb. Hier gebruik ik ook voor het eerst de nieuwe intro...

    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  11. #11

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Zo zie je maar hoe een ervaring kan verschillen...
    Mijn vriendin en ik brachten dit park een bezoek op 08/07 en vond dit een leuk dagje uit.

    Aangezien minigolf en waterfietsen in de prijs inbegrepen zijn, vond ik de inkomprijs meer dan waard.

    Wij hadden het geluk dat wij de achtbaan nog gedaan hebben. 2 Dagen later heeft een ongeluk plaatsgevonden en precies is deze baan nog altijd gesloten?











    Ook bij ons ging de Enterprise op maximale hoogte (pittig ding).



    Grootste topper was voor mij de Megabongg...


  12. #12

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Eigenlijk toch best fijn om te horen dat het park niet is wat wij ervan vonden . Nu, wij bekijken het ook vanuit een ander perspectief; twee volwassenen, een kind van 3 en een baby van 1. Minigolf en waterfietsen kunnen wij gewoon niet doen en behalve een grote achtbaan, slaan wij de meeste flat rides over waar kinderen niet in mogen.
    Volg LEX, LEE & Family op YouTube... https://www.youtube.com/lexleefamily

  13. #13

    Re: [TR] Parc Le Fleury - De grote teleurstelling van de trip

    Bedankt voor je TR. Misschien een parkje om eens te combineren met iets anders in de buurt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •