X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1

    [How to] Foto's uploaden en plaatsen

    Vaak wordt de vraag gesteld hoe je nu precies foto's online zet op dit forum, bij deze dus een korte, stapsgewijze uitleg hoe je dat het makkelijkst doet.

    Om foto's op ons forum te kunnen plaatsen moet je deze eerst uploaden op een externe website, hiervoor zijn er veel websites beschikbaar. Wij raden het gebruik van imgur.com aan.

    Wanneer je naar de site surft, zie je bovenaan een groene knop "New post", klik daarop:



    Vervolgens krijg je het volgende scherm te zien, klik op "Browse" en ga selecteer de foto's die je wilt uploaden:



    Nadat je ze geselecteerd hebt beginnen deze automatisch te uploaden en je ziet de foto's onder elkaar tevoorschijn komen op imgur.com. Wanneer dit voltooid is, kan je de foto's naar het forum beginnen kopiëren. Dat doe je door in de rechterbovenhoek van elke foto naar het pijltje te gaan waardoor een een klein menuutje uitklapt met de link "Get share links", klik daar op:



    Ten slotte krijg je het volgende scherm, klik daar op de blauwe knop "Copy" bij 'BBCode (Forums)':



    Vervolgens ga je naar ons forum en kan je de code in het tekstvak plakken, wanneer je je tekst post verschijnt de foto!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [How to] Foto's uploaden en plaatsen

    Bij mij doet IMGUR sinds enkele dagen raar.
    De foto wordt geüpload maar daarna verschijnt 'retrying' en dan misluk het.
    De fotolink die ik dan kopieer, kan ik niet gebruiken in een message board.

    M'n Adblocker heb ik afgezet, zonder beterschap.
    Ook een gereduceerde kopie van de foto (< 1 MB) geraakt niet meer geüpload.
    JPEG-bestandtype, as always. Ik denk iet dat het hieraan ligt.

    UPDATE: niet meer anoniem posten maar met FB-login op IMGUR
    Hopelijk gooi ik nu niet m'n weinige privacy te grabbel
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 25-09-17 om 17:03. Reden: Opgelost!

  3. #3

    Re: [How to] Foto's uploaden en plaatsen

    Misschien hoort dit meer thuis in het Grote-Kleine-Vragen-Topic, maar mijn vraag gaat specifiek over het uploaden van foto's.

    Ik ben van plan om een TR te schrijven waarin nogal veel foto's zullen staan. Om mijn tekst overzichtelijk te houden, zou ik de foto's graag per twee naast elkaar laten verschijnen. Hoe breed (aantal pixels) mogen mijn foto's dan maximaal zijn?
    Once you sit back, you never go back.

  4. #4

    Re: [How to] Foto's uploaden en plaatsen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Misschien hoort dit meer thuis in het Grote-Kleine-Vragen-Topic, maar mijn vraag gaat specifiek over het uploaden van foto's.

    Ik ben van plan om een TR te schrijven waarin nogal veel foto's zullen staan. Om mijn tekst overzichtelijk te houden, zou ik de foto's graag per twee naast elkaar laten verschijnen. Hoe breed (aantal pixels) mogen mijn foto's dan maximaal zijn?
    De breedte van het forum is ongeveer 920px, je moet dat getal dus delen door het aantal foto's dat je naast elkaar wil hebben staan. Voor twee foto's is dat dus 460px. Dit geldt wel alleen voor de desktop-weergaven, op de mobiele weergave zullen de foto's altijd onder elkaar komen te staan
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  5. #5

    Re: [How to] Foto's uploaden en plaatsen

    Bedankt voor de uitleg! Mijn TR staat net online en het plaatsen van de foto's lijkt min of meer gelukt te zijn. De tekst wijkt inhoudelijk nogal af van wat er meestal op ons forum verschijnt, maar in het grote-kleine-vragen-topic leek niemand bezwaren te hebben
    Once you sit back, you never go back.

  6. 16-03-21, 18:43


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •