X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Bekijk Poll Resultaten: Toelaten parken zaken zoals alcohol stiften en dergelijke te verbieden?

Stemmers
17. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    11 64,71%
  • Nee

    6 35,29%
Resultaten 1 tot 11 van de 11
  1. #1

    [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Iedereen kent het enorm ergerlijke probleem: sommige mensen moeten per sé laten weten aan iedere andere bezoeker dat ze met persoon y en x op datum Q in het park geweest zijn doormiddel van met alcohol, tipe-ex en andere middelen hun naam en dergelijke op muren, decors en andere plaatsen in het park neer te plaatsen.

    Vinden jullie dat parken, nu rugzak controle's (helaas) een standaard geworden zijn mogen verbieden dat bezoekers het park betreden met alcoholstiften en andere zaken die je absoluut niet nodig hebt in een park? Bij deze ook de rugzak controleurs de bevoegdheid geven om dergelijke dingen bij ontdekking in beslag te nemen? Eventueel als laatste stap bezoekers te waarschuwen op een fikse boete bij het toch gebruiken van dergelijk materiaal in het park?


    Ik heb alvast ja gestemd om de duidelijke reden: bezoekers afschrikken om dingen te bekladden. Ik kan me geen énkele geldige reden bedenken dat men die dingen bij zich moet hebben in een pretpark?

  2. #2

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Stiften en dergelijke zijn geen verboden dingen, die afnemen zou een inbreuk zijn op de wet, dus nee verbieden mag niet. Wat ik wel zou doen is straffen voor vandalisme opleggen: parkverbod, politie verwittigen, laten opdraaien voor kosten.

  3. #3

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Stiften en dergelijke zijn geen verboden dingen, die afnemen zou een inbreuk zijn op de wet,
    Water is ook geen verboden product, maart wordt op de luchthaven door de security in beslag genomen. En in sommige parken mag je niet met eten binnen http://board.pretparken.be/showthrea...vr-7-juli-2017 of PW Madrid.

    On topic: Die rugzak-controles zijn vaak erg oppervlakkig. De enige die echt scannen zoals op de luchthaven zijn uit mijn ervaring Disney en Pairi Daiza. Om een stift te vinden, moeten ze al heel je rugzak overhoop halen. Bovendien kan je nog allerlei zaken verstoppen in je broekzakken.

    Parkverbod: hoe ga je dat uitvoeren? Dan moet elke bezoeker voortaan z'n ID laten zien en moeten ze kijken of je niet op de lijst van stouteriken staat. Dat kan enkel met een abo, en dan kan je nog steeds het park in via reguliere betaling.

    Conclusie: is stem nee omdat dit volgens mij praktisch niet haalbaar is. Parken zouden wel die bekladderij sterker kunnen ontraden, al betwijfel ik het effect van infoborden (die op hun beurt weer beklad kunnen worden).

  4. #4

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Dit vind ik een heel moeilijke, ik zou het niet afnemen maar personen die het mee binnen brengen wijzen op de boetes en de kosten die hiermee gepaard gaan bij vandalisme met deze voorwerpen... en ook even melden dat ze het voor de zekerheid mogen achterlaten bij de kassa indien gewenst. (niemand gaat dit doen, maar het zou wel afschrikken denk ik)

  5. #5

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Water is ook geen verboden product, maart wordt op de luchthaven door de security in beslag genomen.
    Dat is wel een verboden product om mee te nemen op het vliegtuig hoor.

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-het-vliegtuig

  6. #6

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Stiften en dergelijke zijn geen verboden dingen, die afnemen zou een inbreuk zijn op de wet, dus nee verbieden mag niet. Wat ik wel zou doen is straffen voor vandalisme opleggen: parkverbod, politie verwittigen, laten opdraaien voor kosten.
    Dat is niet correct. Je betreed Privé terrein en dan mag de eigenaar eisen stellen aan het verlenen van de toegang. Hij mag je daarbij geen dingen ontnemen die je wettelijk recht zijn, maar je hebt geen enkel wettelijk recht om alcohol of stiften bij je te hebben, dus mogen ze het verbieden.

    Ik heb zelf ook op JA gestemd, maar dat is uitgaande van een ideale situatie. In de praktijk valt dit namelijk niet echt te controleren of tegen te houden. Of ze moeten al écht alles gaan doorzoeken, maar dan creëer je een enorme rij aan de ingang van het park en dat is ook weer niet wenselijk. Helaas kun je stiften e.d. niet echt makkelijk detecteren, zoals een metaaldetector doet. Maar als een park er iets aan kan doen om het te ontmoedigen: Graag!

  7. #7

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Stiften en dergelijke zijn geen verboden dingen, die afnemen zou een inbreuk zijn op de wet, dus nee verbieden mag niet. Wat ik wel zou doen is straffen voor vandalisme opleggen: parkverbod, politie verwittigen, laten opdraaien voor kosten.
    Het eerste wat in mij opkomt is: Je betreedt het park, dus daar gelden de regels van dat park. Als het park dan zegt dat iets verboden is, is dat gewoon zo. Selfiesticks zijn nergens verboden en ook zeker niet bij wet, maar in Disneyland mag je ze eigenlijk niet meenemen (ondanks dat velen die regel gewoon aan hun laars lappen). Ik kan fout zijn, het was maar wat in me op kwam

    On topic, ik heb op 'ja' gestemd. Na het lezen van de huidige reacties zou die stem misschien veranderd zijn, maar soit. Het lijkt me niet slecht om het te verbieden, je kan er weinig goed mee doen in een park. Zoals reeds vaker aangehaald kan je dat echter zeer moeilijk controleren.

    De beste optie lijkt mij: camerabewaking en direct actie ondernemen als iemand vandalisme pleegt. Meteen politie inschakelen en een fikse boete betalen, het zal wel de laatste keer zijn dat ze het proberen...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  8. #8

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Stiften en balpennen verbieden lijkt me niet de meest effectieve oplossing om vandalisme tegen te gaan. Enkele andere ideeën die nu in me opkomen:
    * Gewoon elke morgen met de verfborstel langs gaan? Vandalisme trekt tenslotte nieuw vandalisme aan. Maarja, verf is geen redmiddel bij iedere wachtrij. Vandalisme op houten achtbanen of stenen (bv Bob Express) is moeilijk meteen te lijf te gaan.
    * Je kan als park je wachtrij ook gewoon goed themen. Dat trekt volgens mij ook minder vandalisme aan dan een kale muur.
    * Een derde mogelijkheid is de zigzag wachtrij. Dan heb je geen muren om op te tekenen. ;-) Gaat wel ten kosten van een aangename wachtrij.
    * Beste redmiddel is volgens mij een wachtrij die goed vooruit gaat. Dan hebben mensen geen tijd om iets neer te pennen.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  9. #9

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    * Beste redmiddel is volgens mij een wachtrij die goed vooruit gaat. Dan hebben mensen geen tijd om iets neer te pennen.
    Doorsturen naar alle pretparken. Los ook volgende problemen op:
    - Roken in de wachtrij
    - Voorkruipen
    - Op decoraties en rotsen kruipen waar het niet mag
    - Kloppen op metalen muren om zo veel mogelijk lawaai te maken
    - Alle andere soorten vandalisme

    Maar op de ene of andere manier lijkt het me bijna onmogelijk om een rij daarvoor snel genoeg te laten gaan ;-)

  10. #10

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Ik heb nee gestemd want verbieden lijkt me moeilijk en praktisch onhaalbaar. Ook bestraffen is moeilijk want ga maar eens zoeken wie wat gedaan heeft... Elke dag de verfborstel lijkt misschien normaal, maar ook dat kunnen hoge kosten zijn. Kijk maar hoe sommige attracties er nu bij liggen in parken die gewoon verf kunnen gebruiken

    Ik zou eerder een soort ludieke campagne doen om te werken à la kauwgomboom waar je dus buiten de wachtrij ergens kan tekenen met datum en dergelijke. Zal nog altijd niet 100% werken, maar wellicht wel al een heel deel verminderen.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  11. #11

    Re: [Poll] Pretparken toelaten om alcohol, type-ex, ... te verbieden.

    Ik heb op 'ja' gestemd. Het park moet gewoon duidelijk aangeven wat binnen mag en wat niet, en dat kan al afschrikkend werken. Op festivals is er ook van alles verboden, dus waarom zou het hier niet kunnen.

    Om werkelijk elke balpen of alcoholstift te verbieden zal dit uiteraard zeer moeilijk gaan, maar een park moet wat mij betreft ook niet elke dag de verfborstel bovenhalen, want daar is geen beginnen aan.

    In de winterperiode (of meermaals per jaar) zou ik als park wel de grote borstel door de wachtrij halen en indien nodig terug opknappen. Het valt me namelijk op dat er wachtrijen zijn waar je niets ziet, en anderen gewoon vol staan. Voor mij ook duidelijk zoals aangegeven: iets zien van een ander roept het bij sommigen ook op.

    Kijk zo naar bvb. de bussen van De Lijn: in mijn kindertijd waren dit nog oranje zetels waar de achterzijde volbeklad stonden, en erna waren dit grijze platen, die nog steeds vol stonden. Op sommige zetels was het vol, op andere vond je niets. En nu zie ik het nergens meer (maar zijn het ook meer roosters geworden waar het moeilijker op gaat).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •