X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 14 van de 14

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: [TR] Gold Reef City 08-04-2017

    Bedankt voor de TR van een vrij bekend park, waar je dan toch weer vrij weinig in de praktijk van hoort. Ongetwijfeld dat er weinig volk komt.

    Voor wat ik weet is Tower of Terror door Nauta Bussink gemaakt. Die is inmiddels failliet. Dat een 90 graden drop onconfortabel is, lijkt me eerder een smoesje. Meer dan genoeg banen die een drop van 90 graden of zelfs stijler hebben en die zijn zeker niet buitengewoon oncomfortabel (meestal zijn die banen dat op andere delen van de track wel ). Maar het effect van stoppen voor de drop bij B&M heeft zeker zijn uitwerking.

    De nieuwe kleuren van Anaconda zien er op foto's trouwens wel lelijk uit. Er mochten wat mij betreft wat meer verschillende tinten groen in zitten. Wat vond je trouwens van deze baan?

    Jammer dat je reisgenoten zo snel weer wilden gaan. Je betaald toch geen entree om zo snel weer buiten te staan. Vreemd volk.

    Ik hoop er zelf ook ooit nog eens te geraken. Het park lijkt me toch zeker speciaal.

  2. #2

    Re: [TR] Gold Reef City 08-04-2017

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Bedankt voor de TR van een vrij bekend park, waar je dan toch weer vrij weinig in de praktijk van hoort. Ongetwijfeld dat er weinig volk komt.
    Tja, dan hadden wij blijkbaar dus wel pech

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Voor wat ik weet is Tower of Terror door Nauta Bussink gemaakt. Die is inmiddels failliet. Dat een 90 graden drop onconfortabel is, lijkt me eerder een smoesje. Meer dan genoeg banen die een drop van 90 graden of zelfs stijler hebben en die zijn zeker niet buitengewoon oncomfortabel (meestal zijn die banen dat op andere delen van de track wel ). Maar het effect van stoppen voor de drop bij B&M heeft zeker zijn uitwerking.
    Mwa, ik weet niet. Als ik even vergelijk met een Euro-Fighter zoals Typhoon in BJL hang je daar echt in je beugel in die first drop van 97°. Dat is inderdaad vrij intens, de looping erachter voelt voor mij gewoon aan als uitbollen van die first drop. Maar doordat die drop 97° is, rijdt de trein dus met zijn up-stop-wielen nog steeds over de track en je voelt dat dat de trein rijdt. Als ik dan logisch denk, zegt iets mij dat je bij 87° de trein ook nog een beetje zal voelen rijden met zijn "gewone" wielen. Dat lijkt me inderdaad wel comfortabel. Bij ToT die volledig verticaal is val je dus gewoon naar beneden, je voelt geen wielen over een baan rijden en het is gewoon raar. Oncomfortabel is misschien niet 100% het juiste woord maar ik kan me wel inbeelden dat het echt een verschil maakt.

    Aan de andere kant, bij 87° rijden je wielen nog, dus het is in principe ook geen vrije val. 't Mag dan nog zo comfortabel zijn als het wil, het blijft wel zeuren hé

    Nu, met een beetje geluk geraak ik dit jaar eindelijk voor de eerste keer in de Efteling en 'k zal dan de vergelijking tussen de twee eens opnieuw maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De nieuwe kleuren van Anaconda zien er op foto's trouwens wel lelijk uit. Er mochten wat mij betreft wat meer verschillende tinten groen in zitten. Wat vond je trouwens van deze baan?
    Het groen is, vind ik toch, wel een verbetering ten opzichte van het oranjebruin dat hij ervoor was (zie de meest recente foto's op RCDB). Allez, het is toch frisser. Ik vind het ook wel vreemd om de baan en supports volledig in dezelfde kleur te schilderen. Zou dat puur luiheid zijn?

    Ik vond het een leuke baan. Voor zover ik het mij nog herinner (mijn achtbaanteller van 2017 staat alweer op 20 en dit was nummer 1, zo'n 4,5 maand geleden ): hij rijdt soepel, stevige beugels en zo, eigenlijk redelijk vergelijkbaar met een Vekoma SLC (even lang, even hoog, evenveel inversies), maar niet pijnlijk Hij houdt ook goed zijn snelheid tot op het einde en ook de helix rond de rots (foto) is wel een leuk element.

    Het verbaast mij wel dat er hier maar 1 baan van bestaat in tegenstelling tot de vele SLC's die gebouwd zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Jammer dat je reisgenoten zo snel weer wilden gaan. Je betaald toch geen entree om zo snel weer buiten te staan. Vreemd volk.
    Tja, als iemand het gehad heeft is er niet meer veel aan te doen he Een ticket kostte volgens mij trouwens omgerekend 13-14 euro (180 rand dacht ik). Beduidend lager dan de entreeprijzen van bij ons, dus ze redeneerden dat het niet erg was. Als het 30 euro was geweest betwijfel ik zelfs of ik ze zover had gekregen om het park te bezoeken, dus opnieuw, ik ben al blij dat ik er geweest ben en de grote achtbanen heb gedaan.

    Als ik echter van in het begin van plan was geweest deze TR te schrijven en ze had verteld dat een hele meute Belgische achtbaanfanaten op mijn verslag zat te wachten had ik misschien nog een kans gehad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik hoop er zelf ook ooit nog eens te geraken. Het park lijkt me toch zeker speciaal.
    Doen!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •