Winnaar Wedstrijd 4: Jon123 - 'Merlin's Magic Flight'

  • Ritverloop: Een heerlijk compacte, soepele en intense achtbaan. Geen vertical looping, wat ik persoonlijk wel een klein gemisje vond, maar de rest van de baan is hoe een B&M hoort te zijn! Zeker die inline-twist is sick! Blijft heel het parcours doorraggen tot in de eindremmen... Een dikke 18/20!


  • Interactie omgeving: Een bijna naar perfectie strevende interactie als je het mij vraagt. Voldoende, maar niet te veel, triggers bijvoorbeeld. Maar ook fantastisch interactief met zijn omgeving, station en bezoekers. Zeker het moment dat de baan een Zero-G Roll maakt boven het station en vlak daarna met een stevige bocht voorbij de wachtrij raast. Njame! Enige wat ik wel miste was een grote finale. De lasers waren oké, maar betreffende het thema had ik een ander lichtshowtje verwacht. Maar, toch weer een verdiende 18/20 gescoord!


  • Veiligheid: Alles was erg goed in de puntjes afgewerkt qua veiligheid. De krachten waren zeker uit de houden, de baan is soepel genoeg om je niet van de ene naar de andere kant te gooien... Een 100% veilige ride die snakt naar re-rides! 10/10!
  • Belichting: Een leuk en divers verlichte lifthill & een wat duister verlichte ride zelf waren best oké. Wat ik dan weer minder vond was de erg beperkt verlichte wachtrij en de best random verlicht station. Maar al bij al zeker oké! 10/15 .


  • Thema & realisme: Een leuk thema (dat mij stiekem wat aan Toverland deed denken) met een klein doch fijn gethematiseerd stationsgebouw. Van de loopbrug tot het terras, vond het allemaal wel tof gedaan. Meest in het oog springend was de wachtrij, welke naar mijn idee erg leuk en origineel was uitgevoerd! het enige wat mij een beetje stoorde was de soms wat rommelige indruk van het geheel. Ik zag 'de magie' er van, maar sommige dingen leken wat 'out of place'. Toch, het had veel charme en was vrolijk, dus het verdiend (ondanks de afwezigheid van Merlijn zelf) zeker een 26/30.


  • Concept: Een perfect gecreëerde kleinere B&M Inverted die ik zo zou zien verschijnen in mening kleiner of groter themapark. Het thema is een leuke rode draad, toch had ik de indruk dat deze ietsje beter uitgewerkt kon worden. Was dit het geval, dan had je de volle score verdiend. Maar met een 8/10 mag je zeker al meer dan tevreden zijn!


Eindresultaat: 90/105

Een erg mooie creatie die met één puntje verschil gewonnen heeft. Proficiat! Aan jou dus om de volgende wedstrijd te organiseren! Oprecht benieuwd wat de volgende uitdaging gaat zijn !