De baan heeft 4 blokremsecties. Idealiter kan in elke sectie dan een treintje rijden, terwijl het 5e in het station in en uitgeladen wordt. Zaterdag waren er meestal 1 tot 2 treintjes onderweg, terwijl al de rest in het station stond aan te schuiven, daar is dus normaal wel wat verbetering mogelijk.

Tiki Waka is voor mij geen topbaan. Persoonlijk was ik meer onder de indruk van Vilda Musen en G'sengte Sau. In het begin zit er soms behoorlijk wat trilling in de bochten en de airtimeheuveltjes op het einde worden te sloom genomen om er veel plezier uit te halen. Van snelle richtingwissels moet Tiki het ook niet hebben en dan blijft er niet zo heel veel meer over. Het is wel het type achtbaan dat het bestaande aanbod netjes aanvult.

De zone zelf is fantastisch. Het ziet er allemaal heel leuk uit en het is haast magisch hoe het die achterste nogo-zone doet opfleuren. Het kleurschema van die baan is ook best te pruimen en ook het feit dat die coaster door heel de zone karretjes laat rijden maakt de boel bijzonder dynamisch. Gold River Adventure draagt daar trouwens ook aan bij doordat diens bocht de tikizone doorkruist. De octopus schittert in zijn nieuwe kleurencombinatie en stijgt op die manier uit boven het niveau van fletse invulattractie die het voordien was: het is echt een diva van de zone geworden! Er is trouwens een subtiele kers op de taart: mijn metgezellen ontdekten dat er een tiki-versie van 'Hello World' afspeelde door de parkspeakers. Ik hoop alleen dat ze nog wat doen aan die lelijke asfalt die er overal in zeven haasten is uitgestort: dat doet echt pijn aan de ogen!