Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Rechtstreeks van op Google:

nbraak is het illegaal openbreken van een gebouw of een object om dit binnen te gaan. Als binnengaan niet de bedoeling is, dan spreekt men eenvoudig van vernieling.
Ik beschouw hun praktijken dus wel als inbraak.
Ze hebben niks opengebroken, geen deuren geforceerd, hekkens vernield, ... Dus volgens de definitie is dit geen inbraak.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Als je goed kijkt naar de video slaan ze op de vlucht en houden ze weinig rekening met de hekkens die er staan. Schade kan hier dus wel voorgevallen zijn. Aan de klok hebben ze ook geprutst, dus kan hier ook schade aan zijn. Hoe ze met die boot naar beneden gleden op het droge kan volgens mij ook niet supergezond zijn (laat staan met het gewicht van 3 volwassen mannen). Gelukkig dat er op tijd een alarm afging, want stel je voor dat ze nog meer geprutst gingen hebben?
Dat is iets heel anders. En dat wil ik ook niet goedpraten. Ze hebben trouwens ook gewoon over de glijbaan naar beneden gewandeld, dat is ook gewoon gevaarlijk én kan schade aan de glijbaan als gevolg hebben, net zoals dat droog proberen glijden.

Als er schade is, is het niet meer dan terecht dat het park hier actie tegen onderneemt. En dan is het beetje respect dat ik voor hun acties heb ook meteen helemaal weg hoor. Enkel omdat ze niks kapotmaken vind ik het minder erg dan ik weet dat ik zou moeten.

Maar als hier schade is, is het nog steeds geen inbraak, wel vandalisme, en dat kan uiteraard niet. Laat mij daar duidelijk in zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
Ik heb lang niet alle video's bekeken - ik ken genoeg interessantere film(pje)s om te bekijken dan waar zij zich mee bezighouden, maar de Gierige Gasten die als kabouters de Efteling betreden of als baby Movie Park Germany betreden vind ik eerder een ludieke actie. Inbreken doen ze hier niet, want het park is open en ze passeren de (personeels)ingang.

In geval van StukTV klimmen ze over hekkens buiten de openingsuren, dus is dit wel degelijk strafbaarder en inbraak.
Volgens mij waren die kabouters ook StukTV hoor... https://www.youtube.com/watch?v=ok0cOg7bVLo

Gierige Gasten gaan inderdaad gewoon langs de ingang en misleiden de personeelsleden. Wettelijk gezien is dit minder erg, maar los vande wet vind ik het principe wel erger. Allez, nogal lastig uit te leggen, maar begrijp je wat ik bedoel? Nu, dat terzijde. Wat ik wou zeggen met die opmerking, Gierige Gasten gebruiken de attracties nadien nog terwijl ze er niet voor hebben betaald. StukTV niet, aangezien het park dicht is. Maar ik weet ook wel dat dat maar een heel flauw excuus is