Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
Ik dacht eerst dat je elke coaster apart gewoon een score op 13 gaf, wat het heel hard liet overkomen... Ok, dat dus niet maar nog steeds een hard verdict. Van het park ken ik niet veel maar van een CF park verwacht je toch wel een bepaalde sfeer in het park. Carowinds dan het zwarte eendje?! Ondanks dat de meeste achtbanen je niet konden aanspreken kijk ik er stiekem toch echt wel naar uit.
Het park probeert wel de Cedar Fair sfeer te benaderen en komt daar een aardig eind in, maar blijft wat mij betreft qua sfeer toch wel onder de rest die ik al deed. Geheel sfeerloos vond ik het zeker niet, maar ook geen topper.

Ik lees hier over een standaard shooter, maar ik denk dat iemand het hele idee van de attractie gemist heeft. Je speelt namelijk in twee teams tegen elkaar. Plats Vs. Zombies.. Ik weet niet meer welk team ik was, maar het spel was hilarisch gedaan. Echte interactiviteit is er helaas niet tussen de twee teams, maar het is leuk om elkaar wat te jennen met wie de beste score haalt

Intimidator deed vrij letterlijk het omgekeerde dan wat zijn naam doet vermoeden (anders dan zijn broertje bij King's overigens, die me vrij letterlijk deed intimideren). Voor mij blijft het één van de saaiste B&M's ooit. 2e kans backseat gegeven, maar ook daar amper airtime. Je voelt je op de drops wat lichter omdat de trein nu eenmaal wat harder valt dan wat je zelf doet, maar airtime kan ik dit met de beste wil van de wereld niet noemen. B&M Fans hebben dit inmiddels de term "Floating Airtime" gegeven (waarbij ze normale airtime dan opeens "Ejector airtime" zijn gaan noemen), maar voor mij blijft dit vooral "Rejected airtime".

Fury vond ik daarentegen de beste B&M hypercoaster die ze ooit gezet hebben. Als je denkt dat een bocht ook maar een bocht is vraag ik me af wat je van Taron vind. Maar met dezelfde logica is een inversie ook maar een inversie en een achtbaan ook maar een achtbaan en blijft natuurlijk niets van creativiteit over.
Nee. Fury blijft enorm goed zijn snelheid houden en je voelt het grootste deel van de rit je wangen klapperen. De baan trekt inderdaad geen hoge G-Krachten in de bochten, dus - zoals altijd met dit type - kan dat beter, maar afgezien van het laatste slingertje van SiSta ken ik geen enkele B&M die dit beter doet. De interactie met de paden waar je over en onder gaat is leuk gedaan en de baan sluit af met - De wonderen zijn de wereld nog niet uit - daadwerkelijke ejector airtime. Nooit eerder vertoond, maar B&M kan het dus wel. Gek genoeg voelt het nog steeds volstrekt anders aan dan wat we gewend zijn van RMC of Intamin, maar desalniettemin hebben we echte airtime kunnen waarnemen. Front Seat zelfs 3x (even vaak als El Toro). Het kan dus tóch.

En omdat we geld voor een kluisje van een uur betaald hebben, bleven we de baan doen totdat het uur om was. Dit meerdere keren tijdens ons bezoek

De B&M Inverted vond ik ook fantastisch en is zeker weer B&M op zijn best. Een must-do.

De Vekoma Boomerang vond ik eigenlijk ook heel tof en hebben we meermaals gedaan. Het ding liep buitengewoon soepel en had wat leuke theming.

De Flying Dutchman was inderdaad de minste van de drie. Pijnlijk ervaarde ik hem zeker niet, ik blijf deze modellen - qua vlieggevoel - beter en minder geforceerd voelen dan de gemiddelde B&M flyer, maar deze voelde toch geforceerder aan dan de andere versies die ik deed (ondanks dat de layout vrijwel hetzelfde is). Ook miste ik de helix op het einde. Helaas zit je ook hier met je hoofd lager dan de rest van je lichaam, waardoor het gedeelte tussen eindrem en lifthill heel oncomfortabel is. Blij dat ze daar inmiddels iets op gevonden hebben.

De swinging junior vekoma was inderdaad met afstand de slechtste die ik ooit deed. Gezien de bakjes een beetje kunnen slingeren vraag ik me echt af hoe je het voor elkaar krijgt om deze baan zo pijnlijk te krijgen. Zet er in hemelsnaam weer de originele treinen op en geef die het onderhoud dat ze nodig hebben.

De stand-up vond ik overigens vrij aangenaam. Sterker nog: Wat mij betreft een van de beste stand-ups die ik deed (de beste blijft toch Riddlers Revenge). Hij was niet overdreven soepel, maar nog steeds minder pijnlijk dan elke andere stand up die ik al deed, met uizondering die van SFMM en SFOG.

En tot slotte: Eervolle vermelding voor de kiddie-credit die we eigenlijk niet mochten doen. Met een trein vol volwassenen (we moesten met 2 naast elkaar) scheurt dat karretje harder over de laatste hobbeltjes dan hij volgens mij hoort te doen, waarbij deze trein al bijna dichter bij airtime in de buurt kwam dan Intimidator. Een hilarisch ritje dat ik zeker nog eens zou hebben gedaan, mocht het zijn toegestaan. Maar ach: Nog een aantal ritjes op Fury was zeer zeker ook geen straf


Maar zoals wel andere cedar fair parken, is ook dit vooral een park om je credits op te pompen. Helaas mist bij dit park wel de goede sfeer en de typische opvullers die Cedar Fair normaal wel heeft.


Disclaimer over airtime:
- Toen ik begon met deze hobby werd Airtime gedefiniëerd als 0G of minder (Wikipedia definiëert het nog steeds zo). Dit betekent echter dat er een gat ontstaat tussen 1 en 0G in. Gezien je daar lichter aan voelt, kun je het al snel als airtime ervaren, ook als dat niet zo is. Natuurlijk heeft ook niemand een deugdelijke G-Meter bij zich, dus het is moeilijk te meten/in te schatten (vooral als je in de buurt van die 0G zit). In de talrijke discussies of een baan al dan geen Airtime bezit is ooit iemand op het idee gekomen om non-airtime dan maar "floating airtime" te gaan noemen om zo zijn gelijk te halen. Een term die inmiddels redelijk geaccepteerd is. Wie hier van kan genieten: Natuurlijk, iedereen geniet immers van andere dingen, dus dat kan, niets op tegen. Maar ik weiger nog steeds dit als échte airtime te accepteren