Ik lig er hoegenaamd niet van wakker welke kleur het water in een attractie heeft. Blauw, geel, rood, groen,...het maakt mij echt niet uit.

Zoals eerder aangehaald mag het water wel niet stinken. Dan haak ik meteen af, als je dat dan over je heen krijgt, dan stink je heel de dag naar een soort van 'natten hond'. En om de rest van de dag stinken naar vochtig huis of naar stinkbeek is gewoon niet leuk. Ook niet vlak voor sluitingstijd. Vaak denken mensen dat dat interessant is omdat je dan vlak naar huis gaat. Maar stinkende mensen, met blazende airco of verwarming en dus geen optie om een raampje open te zetten is ook iets waar ik niet naar uitkijk.

Eigenlijk vind ik dat het met stinkend water in onze Belgische parken nogal meevalt. Ik heb het twee keer meegemaakt dat ik vond dat het water erg stonk. Eén keer was dat in Indiana River in Bobbejaanland. Het water geurde toen enorm fel naar grond en maakte toen zelfs vlekken op mijn witte t-shirt. Ook in FlashBack gebeurd het inderdaad vaker dat er aan het begin van de wachtrij een vis-achtige geur hangt als je voorbij die pompen loopt. Dus eerlijk is eerlijk, als ik dat merk bij FlashBack, dan ga ik gewoon niet. Het water bij Radja River is trouwens opmerkelijk verbeterd in kwaliteit. Ergens in de periode van 2002 en 2005 waren er vaak dagen dat het water daar inderdaad enorm vuil was.

Van mij mag het water van waterattracties dus gerust natuurlijk zijn. Zo lang er tijdens een ritje FlashBack of Radja River geen verloren gezwommen vis of opgezogen eend in mijn bootje vliegt ben ik al lang tevreden.