Ik was weer goed op weg een heel lang bericht te schrijven, dus ik heb het even gesplitst. Hier nog wat ervaringen van mezelf, die ik wel wil delen als reactie op eerdere antwoorden:

@Joran - Sirocco / Turbine / Psyké Underground

Op mijn schoolreis in het eerste middelbaar (2010) was Sirocco / Turbine gesloten. Zo ook op een paar andere bezoeken met mijn vader en broer. Ik weet niet of ik al in het park ben geweest wanneer Turbine nog open was, maar herinnerde mij er in ieder geval niks van en ik weet nog dat we echt hebben staan discussiëren over wat voor attractie dat was. Twee stukken achtbaanrail aan de zijkant die uitsteken, maar wat zit ertussen...? Wat is dat grote gebouw? Zou daar een looping in verstopt zitten? Mijn vader gokte van wel.

Ik zei het elders al eens, maar de pretparkmicrobe is uiteindelijk écht op mij overgesprongen toen Bellewaerde Los Piratas verving door Huracan. En laat dat nu toevallig ook het jaar zijn dat Walibi the legend terugbracht. Ik kreeg toen bevestiging dat er inderdaad een looping in zat, en ik kon echt niet wachten tot hij open was. Ik overwoog door Huracan om een eerste Bellewaerde Pass te kopen dat jaar, de microbe die mij had gebeten had mij heel wat doen opzoeken en ik wou het allemaal eens gaan bekijken in het park zelf als kersverse pretparkfan. Maar die aakondiging van Walibi heeft ervoor gezorgd dat ik sedertdien elk jaar een Golden Pass koop.

Ik denk dat ik Psyké als een van de weinige achtbanen kan beschouwen waar ik zó hyped over was die het allemaal waard was. (ter vgl: bij Pulsar was ik iets té hyped vond ik achteraf, waardoor hij mij nét niet 100% kon bekoren. Soms is het beter gewoon van niks af te weten en in een attractie te stappen, succes gegarandeerd. )

@simon - Houdini

Dat is ook een grappige anekdote. Ik weet niet meer wanneer ik er voor het eerst in zat, maar oud was ik niet en het was met mijn jongere broer en ouders. Ik had wel door dat we niet echt over de kop gingen, maar echt plezant vond ik het toch niet en na afloop zei mijn broer tegen mij: hij gaat niet echt ondersteboven hoor. Ik heb als we ondersteboven hingen mijn handen losgelaten en ik ben niet naar beneden gevallen. Sterk dat hij dat heeft gedurfd toch