X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 10 van de 10

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    [GEEN TR] mijn laatste keer Efteling - 20/09/2017

    Een vette knipoog naar de auteur van 'Mijn eerste keer Efteling' ... en meteen ook een denkoefening "Wat is DE waarheid?" Op 20/09 viel inderdaad ons laatste bezoek, maar bij leven en welzijn hoop ik het grootste park van BeNe - en zelfs van een aardig stuk daarbuiten - nog te bezoeken. Al vermoed ik dat dit niet voor medio 2019 zal geschieden.

    M'n derde "GEEN TR" m.a.w. geen gedetailleerde impressies van de alom gekende attracties. Wel een kort relaas van m'n laatste halve dag Efteling, af en toe gekruid met ervaringen die ik hier hooghartig als tips verkondig.

    13:55: Net als ons voorlaatste bezoek (een drukke zondagochtend, enkele weken terug) werden we naar de zij-parking geloodst, links van de hoofdparking. Voordeel: veel ruimere parkeerplaatsen, vooral handig wanneer je vroegtijdig het park wil verlaten. Ik heb meermaals gevloekt op de autokontjes op de hoofdparking, die me verplichtten tot stuntwerk à la Alberto Tomba on Wheels. En in de auto ben ik nog minder een held dan in het niet-gemotoriseerde leven.

    https://www.youtube.com/watch?v=mOBZ6ygWk7I Oftewel 'Stof tot nadenken'. Niet over armoede maar over ... ecologie. De aardige wandeling van de zij-parking leidde ons voorbij de fietsenparking. In 's werelds fietsland numero uno durven ze voor deze service één €uro vragen. OK, wat is 100 €urocent en bovendien gratis voor abo's, maar groen vind ik dit niet. En ik ben al geen groentje (groetjes graag aan de Zweedse boomknuffelaars).

    Ons afscheidsbezoekje werd een week uitgesteld door de hevige storm. Dank aan de site met de drie nullen voor hun online wachttijden: "> 8 attracties waaronder alle buitencoasters buiten bedrijf", dat informeerde me tijdig dat een bezoekje toen weinig zin had. Dank aan ... (bis) dat ook een bezoekje vandaag zo. 24/09 - één dag voor onze abo's aflopen - niet echt een pretje zou geweest zijn. Geniet mee (toestand om 11:29)


    Bron: Looopings

    Veel volk die zonnige woensdagnamiddag, maar gelukkig vooral (groot)ouders met kinderen. Ik vermoedde dat een hoop volk voor de try-outs van de nieuwe musical was gekomen. Wiedes dat wij 's parks grootste trekpleister op de voormalige Brink nog enkele uurtjes uitstelden. We zouden die namiddag eerst en vooral proberen onze hunker naar thril - nou ja, naar Efte-normen - te bevredigen.

    + 14:15 - 14:30: Aanschuiven en deze keer ook daadwerkelijk meevaren op / meerijden met DVH, met alle effecten operatief. Een mooiere ouverture had zelfs Wagner niet kunnen bedenken!

    + 14:30 - 15:00: 2 x houten plezier op JEDD, zonder verplicht aangewezen plaatsen. Dus 2 x lekker racen tegen m'n boys, lekker achteraan (minst lang aanschuiven en wat iedereen op dit forum al lang weet: de beste rit-ervaring)



    + 15:05 - 15:15: geen reservatie- of ander scan-gedoe aan de Python, gewoon een vijftal beurten wachten in 't station. Wat snel ging, er kronkelden immers twee slangen.

    +/- 15:25 - 15:40: Baron. We kozen voor de kortste reguliere rij, omdat de jongste hier wel mee moest aanschuiven maar nog te klein was voor de rit. Het minuscule min-puntje is dat wij zit-rij 2 kregen, terwijl er bij de mensen net achter ons in dezelfde wachtrij 'zit-rij 3' op hun ticketje stond gedrukt . Die is naar onze ervaren mening (een kleine 50 ritjes) een veel betere positie. Maar alle begrip dat ze daar geen rekening mee kunnen houden. Ik vind het wachtrij-systeem van Baron met stip de beste in BeNe: chicken, single, front: da's eigenlijk al veel keuze.

    + 15:45 - 15:55: Piraña. Toch wel een nat ding, in vergelijking met DVH.

    - 16:00: Even kijken bij de duurste attractie: > 50 min., nee bedankt

    + 16:10 - 16:20: Twee ritjes in Vogelrok. Ook hier twee rijdende exemplaren.

    + 16:25: Vluggertje op de rups, waarvan ik pas bij dit schrijven weet dat de naam Vlindermolen is.

    + 16:30 - 16:40: Heerlijk wandelen, glijden en wat mij betreft: rusten bij de Laafjes. Op drukke dagen was dit altijd mijn oase, en thematisch zo veel unieker dan de sprookjes in het bos.

    + 16:45 - 16:55: Veel volk bij Droomvlucht, dus namen wij het spoor met de Stoomtrein.

    - 17:00 - 17:10: We lieten vrije plaatsen in het midden van Halve Maen leeg en wachtten een extra beurt. Bompa-operator van dienst trok zich na de inscheping van de opvarenden voor ons enkele min. terug, alvorens op 'start' te drukken. Na het ontschepen trok hij zich opnieuw even terug, alvorens zich tot de volgende lading te wenden. Daar stonden wij vooraan, maar een groep zij-aanschuivers mocht voor. Het betrof een visueel gehandicapte, één begeleider en vier metgezellen. Ik denk niet dat kinderen van 6 over een diploma van begeleider beschikken. Dat vijftal ging netjes verspreid zitten op de twee top-banken: voor- en achteraan het schip. Het zegt natuurlijk veel over mijn soms onmenselijk karakter dat ik over de onrechtvaardigheid die ons hier te beurt viel, hier een zaag durf te spannen.

    - 17:15: We wilden deze topnamiddag symbolisch afsluiten. Onze zesde en laatste rit Symbolica dateerde al weer van eind juli. Heb ik gemist dat Parques Reunidos de Efteling heeft overgenomen ... of meer realistisch: dat Efteling PR heeft overgenomen? Het park zou openhouden tot 18:00 en de fonteinenshow zou plaats hebben om 18:15, maar al om 17:15 (en wellicht al om 17:00) sloot dè publiekstrekker z'n niet zo magische poorten. Mijn eerdere hints waren: doe S. niet meteen, doe S. single, doe S. niet single. Ik weet niet wat de waarde van m'n laatste hint moet zijn omtrent S., maar stel een bezoek niet al te lang uit.



    17:20 - 17:45: Noodgedwongen gingen we dan maar de coaster-bingo scoren op de Bob. Het was bij deze - sinds kort weersgevoelige - rammelbak opvallend langer wachten dan bij de meeste andere rijdende attracties. Mogelijke verklaringen: dicht bij de parkuitgang, een lagere instapdrempel, buur FM tijdelijk in onderhoud en weggejaagde mensen van S. Zoals wij.

    Om in schoonheid te eindigen toch een uitdrukkelijke dank aan dit top-park:

    - Zeer vlotte communicatie per mail. Na het opzeggen kregen we een mail "We gaan je missen." Misschien wordt dat wederzijds.

    - Leuk magazine (ik denk halfjaarlijks), opgestuurd naar het thuisadres.

    - Flexibele abo-formules. Wij kozen voor 15 maanden, dat ging enkel via een maand-abo van minstens 12 maanden. Wie een jaar-abo neemt (iets goedkoper), kan na 12 maanden ofwel opzeggen ofwel voor een volledig jaar verlengen.

    - Heel wat lekkers bij het abo. Kwantitatief misschien niet veel meer dan wat andere abo's (BJL, FF, Merlin Premium, Walibi Golden, Hellendoorn en Plopsa-Fun) ons destijds aanboden, maar wel grotendeels in top-parken. Ik weet dat er een ander topic is om uit te pakken met onze where-abouts, maar graag een korte opsomming van de gesmaakte bonussen tussen juni 2016 en sept 2017:
    Gratis: 2 x PHL, 2 x EP, 2 X Liseberg, 2 x Tripsdrill, 1 x Puy du Fou, 1 x Isla Mágica
    50%: Pairi Daiza
    40%: 2 x Plopsaqua, 1 x Holiday Park

    Hint: koop dus best geen jaar-abo, en al zeker niet per 1 januari. De meeste voordelen gelden 1 x per kalenderjaar.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 24-09-17 om 16:05.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •