X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 103
  1. #21

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Gingen toch al langer geruchten over?! Ik hoop echt dat ze gewoon voor een B&M flying gaan, liefst met pretzel loop! Een B&M inverted zou ook niet mis zijn, die baantjes stellen nooit teleur.

  2. #22

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Gingen toch al langer geruchten over?! Ik hoop echt dat ze gewoon voor een B&M flying gaan, liefst met pretzel loop! Een B&M inverted zou ook niet mis zijn, die baantjes stellen nooit teleur.
    Pretzel loop.. Blijft dubieus. Van de ene kant hebben we die in Europa nog niet. Van de andere kant zit dat element al in zo ongeveer elke B&M flying en mogen ze best wel eens wat originelers doen met hun banen.

  3. #23

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Interessant gerucht, dit ga ik zeker volgen! Enne ... wat mij betreft kan een park nooit te veel spectaculaire achtbanen hebben
    Stiekem hoop ik dat de Efteling datgene zal doen wat ze begin jaren '80 aangedurfd hebben: één van de spectaculairste achtbanen in Europa bouwen!
    Once you sit back, you never go back.

  4. #24

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Dat dus. Waar zie jij die meerkost in thematisatie?
    De toren die tot het hoogste punt van de baan dient als support? Als de baan dubbel zo hoog was, moet die toren niet alleen dubbel zo hoog zijn, maar ook veel breder. Om te voorkomen dat de toren niet te ver van de kleinere toren staat - waar de wagentjes het station verlaten - moet dit gebouw ook hoger en breder worden. De hele schaal van één van de duurste stukken van heel het project verdubbeld hierdoor.

  5. #25

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    De toren die tot het hoogste punt van de baan dient als support?
    Ok, dat was genoeg. Domme vraag. Terug ontopic.

  6. #26

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    To B&M or not to B&M, thats the question.
    Hopelijk houdt de Efteling voor z'n nieuwe coaster nog genoeg centjes over voor degelijke spoorverwarming.
    Ronduit zielig hoe Baron dagenlang niet of maar enkele uren reed in de toch niet zo strenge voorbije winter.

    Of moet je voor het betere ontdooiwerk bij Intamin zijn (Taron, Chiapas)?

  7. #27

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Of moet je voor het betere ontdooiwerk bij Intamin zijn (Taron, Chiapas)?
    Dat denk ik niet (Black Mamba)
    Het ligt volgens mij eerder aan de Efteling/Phantasialand zelf.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  8. #28

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Met de winteropeningen zou je het logisch vinden dat ze zich erop voorbereiden een toch. Maar eerlijk gezicht en het doet me pijn om te zeggen maar zouden ze niet beter eerst Bob aanpakken. Hij vloekt meer een meer als het gaat om afwerking (niet allen die baan) en met de huidige problemen van nat weer (waar er geen gebrek is) denk ik dat het tijd is voor een pensioen/ vernieuwing van de baan.

  9. #29

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    ...zouden ze niet beter eerst Bob aanpakken. Hij vloekt meer een meer als het gaat om afwerking (niet allen die baan) en met de huidige problemen van nat weer...
    Met de Bob is er thematisch geen probleem. Het ding is een op zich staand thema net als vele andere attracties in de efteling. Er is ook voldoende ruimte tussen de Bob en de aangrenzende attracties om het niet te sterk te laten clashen. Python heeft ook nagenoeg geen decoratie. Het enige wat je de baan kan aanrekenen is zijn danige leeftijd.

    Het is een bedroevend zwakke attractie op vlak van capaciteit en ik sla hem met weinig scrupules over als de wachttijd over het half uur gaat, maar het is wel een 'unieke' beleving. Dat soort ongecontroleerde achtbaanritten kunnen weinig andere coasters uit de omgeving je aanbieden.

  10. #30

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Bob heeft misschien wel een beetje thema maar ik zie het sprookje/verhaal niet. Iemand?
    Puls de baan gaat dicht bij neerslag.
    Python hoop ik op decoratie met de vernieuwing track anders heeft het geen nut gehad.

  11. #31

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Bob heeft misschien wel een beetje thema maar ik zie het sprookje/verhaal niet. Iemand?
    Puls de baan gaat dicht bij neerslag.
    Python hoop ik op decoratie met de vernieuwing track anders heeft het geen nut gehad.
    De meerderheid van de attracties in de Efteling heeft geen achterliggend verhaal: bijvoorbeeld Piraña, Pagode, Gondoletta, Polka Marina, Halve Maen en d'Oude Tuffer hebben er geen. Maar ook de 3 oudste darkrides (Carnaval Festival, Fata Morgana en Droomvlucht) hebben geen uitgewerkt achtergrondverhaal. Dat alle attracties een achtergrondverhaal moeten hebben is eerder iets van de laatste twintig jaar (sinds Villa Volta hebben ze er allemaal één). Daarvoor had je enkel het Sprookjesbos, het Volk van Laaf en het Spookslot (al hebben ze daar achteraf een gekunsteld verhaaltje verzonnen op basis van de verschillende elementen uit de hoofdshow), waar verhalen echt een rol speelden. Bij de echte pretparkattracties uit de jaren '80 is dat niet het geval. Vele van die attracties zijn echter wel van de nodige Eftelingse thematisatie voorzien; bij Bob en Python is dit een stuk minder.
    De Bob heeft best nog een mooi stationsgebouw (van buitenaf gezien) en de omgeving met de Steenbok erbij vind ik wel geslaagd. Enkel de wachtrij is voor mij een enorme afknapper. Daar mag van mij wel wat (eenvoudige) decoratie bij. Dat de baan bij regen sluit, is echter wel een zeer kwalijke situatie en dat lijkt me niet handig voor op lange termijn.
    Python heeft nu al wat meer decoratie dan bij de opening (schubbenpatroon op de treinen, aangeklede kisten in het station), maar meer hoeft dit voor mij niet te worden. De Efteling houdt erg vast aan nostalgische waarden en wil daarom graag de toekomst van deze baan garanderen. Het is al een icoon op zichzelf en zou volgens mij een deel van zijn waarde zelfs verliezen als er nu opeens een of ander verhaal met bijbehorende uitgebreide aankleding aan wordt opgehangen. Als de Efteling een nieuwe themacoaster had gewild, had men beter de Python in zijn geheel vervangen door een andere baan.

  12. #32

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Achtergrondverhaal is denk ik niet het juiste woord. Maar de meeste attracties verwijzen wel naar dingen uit een sprookjeswereld. Fata Morgana stamt uit 1001 nacht. Droomvlucht uit de klassieke Europese fantasiewereld (trollen/elfjes etc.). De Pagode is een vliegende thaise tempel, wat op zich ook een "wonder" is. De python is een reuzenslang en ook het spookslot is gebouwd rondom (enge)sprookjesfiguren.

    Natuurlijk blijven er ook dan nog genoeg attracties over die dat niet hebben maar toch heeft het altijd een rol gespeeld in het park.

  13. #33

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    ik denk dat we met de nieuwe wonder magazine er van uit gaan dat de opening van de nieuwe achtbaan zomer 2020 wordt.

  14. #34

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gijsss Bekijk Berichten
    ik denk dat we met de nieuwe wonder magazine er van uit gaan dat de opening van de nieuwe achtbaan zomer 2020 wordt.
    Wat dit niet al aangekondigd in eerdere interviews?

  15. #35

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Eerder sprak directeur Fons Jurgens over een nieuwe attractie in 2019 of 2020

  16. #36

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Efteling zal in 2020 uitbreiden met 3ha. (van de volledige 8ha die zich in strookrijk bevinden) Het gaat om het gebied aan de kant van het Efteling Hotel. Vlakbij Carnaval Festival en Vogelrok in Reisrijk.
    https://www.efteling.com/nl/pers/eft...ractie-openen/

    Naam:     1920_kaartoostelijkeuitbreiding.jpg
Bekeken:  1013
Groote:   89,2 KB

    Welke soort attractie ze zullen bouwen maken ze nog niet bekend.

    https://www.bd.nl/tilburg-e-o/efteli...ctie~a73bf047/

    Het Brabants Dagblad meldt wel volgende quote:
    Wat het gaat worden, blijft voorlopig nog een goed bewaard geheim. Het wordt geen kleintje, maar zeker geen zestig meter hoog en ook niet schreeuwerig.
    Dan toch (nog) geen B&M Mega Coaster?
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  17. #37

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    https://www.bd.nl/tilburg-e-o/efteli...ctie~a73bf047/

    Het Brabants Dagblad meldt wel volgende quote: Dan toch (nog) geen B&M Mega Coaster?
    Ik zie die B&M Mega Coaster eerder komen in de overige 5 ha uitbreiding naast Python. Past ook beter in het Ruigrijk.

    In de 3 ha uitbreiding zitten we nog in het Reizenrijk. Geen kleine attractie. Geen 60m hoog. Niet schreeuwerig.

    Ik gok op een flying theater in de stijl van Voletarium, met enkele voorshows.

  18. #38

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik gok op een flying theater in de stijl van Voletarium, met enkele voorshows.
    Oh nee, alsjeblieft niet!
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience that's important!

  19. #39

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Talocan Bekijk Berichten
    Oh nee, alsjeblieft niet!
    Het is een speculatie hé. In het verleden hebben EP en Efteling samen gekeken voor een soortgelijke attractie, maar voorlopig heeft alleen EP gekozen voor Voletarium. Toen EP nog bezig was en de werktitel Project V was, zijn er ook mensen van EP gespot in de Efteling.

    En als ik dan tussen de lijnen lees wat de directeur zegt: niet te hoog, niet schreeuwerig, dan denk ik aan een familie-attractie. Het wordt iets groots, dus denk ik aan een indoor attractie. En het past in het Reizenrijk, dus zie ik zoiets wel komen, omdat je hiermee makkelijk kan reizen.

  20. #40

    Re: [Efteling] 2019/2020: Nieuwe, spectaculaire achtbaan

    Vergeet niet dat de Efteling een bepaald percentage van het park onbebouwd wil laten en dat een Flying Theater een gigantische loods vergt: daarom zie ik dit niet gebeuren eigenlijk. En persoonlijk vind ik ook dat de efteling helemaal niet zoiets kan gebruiken.

    Ik hoop op een mooie, grote moderne log Flume, genre Chiapas.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •