Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
Omdat bepaalde delen van Polen erg arm zijn en elke boost in de economie kunnen gebruiken, wat in het grootste deel van west-Europa niet echt van toepassing is.
Ah, nu zijn we op mijn terrein: het EFRO-beleid!

Regio's (niet landen) die aantonen dat ze het economisch moeilijk hebben, kunnen geld vragen aan de EU. In eigen land en in NL hebben we o.a. beide Limburgen. Een (sub)nationale overheid moet daarbovenop minstens evenveel geld pompen in die regio.

Natuurlijk komen er meer Oost- en Zuid-Europese regio's in aanmerking dan in NW-Europa. Het gedoe met regio's is voor een deel ingegeven opdat burgers in rijke landen dan iets minder zouden klagen dat de EU hen enkel geld kost en niks oplevert.

Er zijn 100en manieren om het geld in een regio te besteden. Persoonlijk juich ik wat in Plohn gebeurde en nu in Zuid-Polen enorm toe, ook al is het deels met mijn geld. Toch liever dit dan een fotografiemuseum in Charleroi.

Ik treed sceptische Jef & Ignace een beetje bij: toch eerst zien en dan geloven. BTW: geldt Vanish in Yokohama wel als een watercoaster? En ze hebben daar toch al een DiVertical-kloon. Twee watercoasters, op een koude dag is dat zelfs in EP te veel van het goede (als ik de wachttijden met Halloween in beschouwing nam).