X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 36

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Wie wil, kan ook het nieuwsbericht op onze website lezen.

    Zelf ben ik nog nooit naar deze Zoo geweest, dus ik heb er geen flauw benul van hoe deze eruitziet en gerund wordt. Maar afgaande op wat te lezen valt in de pers, vind ik het wel een goede zaak dat nu de bevoegdheid op Vlaams niveau zit er een beleid rond dierenwelzijn wordt gevoerd en er wordt opgetreden tegen mistoestanden. Klassieke zoo's zijn net als circussen met grote dieren iets van het verleden en als men niet de middelen heeft om te evolueren naar een zoo van de toekomst, is het beter dat deze op termijn allemaal sluiten en verdwijnen.

  2. #2

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingtiger Bekijk Berichten
    nu de bevoegdheid op Vlaams niveau zit er een beleid rond dierenwelzijn wordt gevoerd en er wordt opgetreden tegen mistoestanden.

    Alsof het er iets toe doet of het het nu een gewestelijke bevoegdheid is of niet, deze beslissing had evengoed ook kunnen genomen zijn indien het federaal was. Raar om hier perse de bevoegdheid bij te vermelden, doet in deze weinig ter zake.


    Good riddance. Familie exploitatie of niet, als je met dieren werkt moeten er toch regels in acht genomen worden. Blijkbaar gaan de problemen al zo lang terug dat men nu maar de botte bijl boven haalt en meteen drastisch ingrijpt. Je kan niet blijven geduld hebben.

  3. #3

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Familie exploitatie of niet, als je met dieren werkt moeten er toch regels in acht genomen worden. Blijkbaar gaan de problemen al zo lang terug dat men nu maar de botte bijl boven haalt en meteen drastisch ingrijpt. Je kan niet blijven geduld hebben.
    Akkoord met dat eerste, niet akkoord met dat tweede. Verschillende mensen zeggen dat het de afgelopen jaren verbeterd is en dat men telkens aan de slag is gegaan let de pv's. We kennen het volledige verhaal natuurlijk niet, maar Verheyen zegt helemaal uit de lucht te vallen dat dit zo plots gebeurt. Er is dus blijkbaar nooit echt een dreigement geweest van 'pas op, we gaan de vergunning definitief intrekken als dit en dit en dit niet aangepast wordt'. Dan vindt ik het wel vrij erg voor hun als dit zo plots gebeurt, want deze beslissing doet hen gewoon de das om. 1000 dieren voederen en 35 medewerkers betalen zonder enige bron van inkomsten doe je niet lang. Dieren tijdelijk verhuizen naar andere zoo's kost ook veel geld en wordt allemaal op hun verhaald. Als er effectief geen dreigende waarschuwingen zijn geweest en men nooit echt rond de tafel heeft gezeten, vind ik dit een verregaande maatregel.
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  4. #4

    Re: Sluiting Olmense Zoo

    Ik lees in deze discussie vooral veel veronderstellingen en weinig feiten. Kan iemand aantonen dat er geen oplossingen zijn aangeboden of eens uitleggen hoe het systeem van subsidies werkt. Zo kunnen we een beter beeld krijgen van wat de middelen geweest zijn en de oplossingen en voorwaarden die opgesteld zijn. Zolang dit niet duidelijk is kan deze discussie ook niet specifiek genoeg worden, en het is maar de vraag of we ooit over die info kunnen beschikken. Nu praten er vele mensen naast elkaar, terwijl ze misschien wel hetzelfde bedoelen maar een ander uitgangspunt hebben.

    Ik vind dit eigenlijk enkel erg voor de werknemers. De uitbaters zullen dit altijd wel geweten hebben dat dit kon gebeuren, anders doe je geen verbeteringen. De dieren zullen ze niet laten sterven/verloederen, dat zou een gigantische imagoschade zijn voor de minister en dus die komen wel goed terecht. Enkel de werknemers zijn de dupe, maar die moeten toch ook beseft hebben dat er bepaalde dingen niet meer kunnen in deze tijd. Ok, ze konden er misschien niet altijd aan doen, maar het besef zal er wel geweest zijn. Spijtig voor die mensen, al zitten die dieren daar nu nog en zijn de verzorgers dus ook wel nog nodig. Het is niet dat ze direct werkloos zijn, ze moeten gewoon heel actief op korte termijn op zoek naar een andere job.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •