X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 44 van de 47 EersteEerste ... 344243444546 ... LaatsteLaatste
Resultaten 861 tot 880 van de 927
  1. #861

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    de persoon die het koopt krijgt het aantal filomatixen op z'n gsm, en die kan ze reserveren. wilt er iemand niet mee, dan reserveer je er 1 minder en heb je er zo nog 1 over voor die attractie bvb
    Het is super vlot gelopen met de Filotomatix! We hebben alle attracties minstens 1x gedaan en bepaalde attracties 2x met virtueel wachten kunnen doen.

    Enige nadeel is dat die app data slurpt, 3GB mobiele data verbruikt op 1 dag weet niet wat die app heeft uitgestoken, maar het heeft ons alvast een heel erg rustige en aangename dag bezorgd. Het was extreem druk & warm, dus het was fijn om niet in fysieke wachtrijen te moeten staan

  2. #862

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    wat Rulantica betreft, maken wij graag gebruik van de goedkopere avondtickets. We zorgen dat we in de namiddag aankomen in Rust, en gaan dan 's avonds nog zwemmen. Vaak lekker rustig en voor ons zijn een paar uurtjes meer dan genoeg om door te brengen in een waterpark. Zo heb je ook alles gezien

  3. #863

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xarbero Bekijk Berichten
    Goh in tegenstelling tot Earlyspencer, ik vind rulantica zeker de moeite waard en wij doen het eigenlijk iedere keer als we er heen gaan. We vertrekken ook altijd in de ochtend en dan een namiddag/avond in Rulantica genieten na de reis is de ideale ontstressing voor ons :-) Ik zou het aanraden!
    Waar zeg ik dat Rulantica de moeite niet waard is???

  4. #864

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Waar zeg ik dat Rulantica de moeite niet waard is???
    Het kwam mij eerder over als zijnde zo met de paar "azijn" stukken :-) Zeker niet slecht bedoeld hé, dan had ik het gewoon verkeerd op ;-) Ik vind het alsnog wel zijn volle pot waard (en al veel meer zijn geld waard dan dat stukje loods van een Tropical Island...)

  5. #865

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Even mezelf corrigeren vanuit Rust: je kan GEEN tijdslot kiezen. Je krijgt enkel het eerstkomende tijdslot te zien bij een vijftal attracties (die je niet superhandig elk apart moet aanklikken om het bijhorend slot te zien). Te nemen of te laten.

    De attracties met virtuele wachtrij: CanCan, BF, Wod., Pirat, MIR en misschien nog één die ik over het hoofd zie.

    Update: Ook Arthur kan virtueel. Maar op deze maandag zijn er om 10:00 voor Arthur, BF en Wod. al geen slots meer te scoren . En dat merk je pas als je in de app elk van de betrokken attracties individueel aanklikt.

    Terwijl het overbodige slot voor Pirates hetzelfde is als je klok, m.a.w. instant te betreden. Met een interval van maar 10 minuten is het best moeilijk inschatten of je een slot gaat halen.

    Wij hebben op deze drukker dan verhoopte dag enkel BF virtueel kunnen verzilveren. Op twee kalme doordeweekse dagen medio december 2021 haalden we veel meer uit de app. De virtuele wachtrij werkt dus minder goed / amper net op momenten dat je'm meer zou kunnen gebruiken en omgekeerd.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 04-07-22 om 10:17.

  6. #866

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Na een redelijk rampzalige ervaring in hotelF1 Villepinte afgelopen weekend (geboekte kamer met badkamer opeens niet meer beschikbaar en daardoor eentje met gedeelde badkamer moeten nemen + om 10u15 iemand van de kuisploeg in je kamer hebben staan terwijl je nog ligt te slapen) ben ik op zoek naar een plek om in augustus te overnachten in de buurt van Disneyland Parijs.

    Iemand tips voor een deftige hotelkamer met wc/badkamer zodat ik op mijn gemak kan douchen ipv in een veel te kleine douchecabine vol haarresten van de vorige? Voorlopig laat ik mijn boeking bij hotelF1 Marne-la-Vallée nog staan maar bij voorkeur zou ik toch ergens anders willen slapen voor 1-2 nachten..

    Het Disneyland hotel is nog beschikbaar maar 1000€/nacht vind ik dan toch weer wat overdreven.

  7. #867

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dsoffers Bekijk Berichten
    Na een redelijk rampzalige ervaring in hotelF1 Villepinte afgelopen weekend (geboekte kamer met badkamer opeens niet meer beschikbaar en daardoor eentje met gedeelde badkamer moeten nemen + om 10u15 iemand van de kuisploeg in je kamer hebben staan terwijl je nog ligt te slapen) ben ik op zoek naar een plek om in augustus te overnachten in de buurt van Disneyland Parijs.

    Iemand tips voor een deftige hotelkamer met wc/badkamer zodat ik op mijn gemak kan douchen ipv in een veel te kleine douchecabine vol haarresten van de vorige? Voorlopig laat ik mijn boeking bij hotelF1 Marne-la-Vallée nog staan maar bij voorkeur zou ik toch ergens anders willen slapen voor 1-2 nachten..

    Het Disneyland hotel is nog beschikbaar maar 1000€/nacht vind ik dan toch weer wat overdreven.
    hotel campanile val de France is het (doorgaans) goedkoopste partnerhotel van DLP en vinden wij heel goed. Doet zeker niet onder voor de overige partnerhotels. B&B hotel Disneyland Paris ook goed, wel iets kleinere badkamer dan Campanile, maar is wel recenter gebouwd dus gemeenschappelijke faciliteiten zijn ietsje moderner. Al vonden wij het ontbijt bij Campanile (ex. Kyriad) veel beter en uitgebreider.
    Daarnaast Hipark Val d'Europe, wel rekening houden dat je nog +/- 15€/nacht parking bijbetaald, maar 't is wel een afgesloten, overdekte parkeergarage.
    Vrienden van ons hebben goede ervaringen met Eklo Marne La Vallée. Spotgoedkoop, netjes en nog maar recent gebouwd maar wel het typetje badkamer kan-je-kont-niet-keren en (gezien zomerperiode momenteel heel belangrijk) geen airco. Zelf nog niet getest maar wij zijn dit in de winterperiode als airco niet belangrijk is zeker wel van plan.

  8. #868

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als er maandag of dinsdag mensen zijn die naar een pretpark gaan gelieve iets te laten weten ivm de drukte. ik heb mij laten wijsmaken dat er niet veel volk is met een temp van 35+ graden? Gelieve iets te laten weten. Dank u.

  9. #869

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    ik denk dat het op de meeste plaatsen qua wachten wel zal meevallen, met uitzondering van de waterattracties...

  10. #870

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Als er maandag of dinsdag mensen zijn die naar een pretpark gaan gelieve iets te laten weten ivm de drukte. ik heb mij laten wijsmaken dat er niet veel volk is met een temp van 35+ graden? Gelieve iets te laten weten. Dank u.
    Ik ben deze namiddag in het park geweest en het was aangenaam rustig. Alleen ermee rekening houden dat de attracties wel wat storingsgevoeliger kunnen zijn omdat ze last hebben van de warmte.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  11. #871

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bagatelle op maandag 18 juli: 27 rides op een uur of vijf kunnen maken Ook de natte attracties waren vaak instap-klaar.

  12. #872

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Ik ben deze namiddag in het park geweest en het was aangenaam rustig. Alleen ermee rekening houden dat de attracties wel wat storingsgevoeliger kunnen zijn omdat ze last hebben van de warmte.
    Het containerpark?

  13. #873

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Bedankt voor jullie input

  14. #874

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Als er maandag of dinsdag mensen zijn die naar een pretpark gaan gelieve iets te laten weten ivm de drukte. ik heb mij laten wijsmaken dat er niet veel volk is met een temp van 35+ graden? Gelieve iets te laten weten. Dank u.
    Ik ben zelf niet geweest, maar had uit nieuwsgierigheid wel even gekeken naar de aangegeven wachtrijen. Quasi in alle parken van de Benelux waar ik keek was het héél rustig.

    Als je dus een rustig dagje pretpark wil en je kan/wil de warmte trotseren, lijken bloedhete dagen wel een aanrader te zijn

  15. #875

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Is het mogelijk om alle attracties in Europa Park op 1 dag te doen?
    Ik wil op een doordeweekse dag in september gaan
    Ik reken kinderattracties en shows niet mee, die sla ik over.

  16. #876

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    ja hoor, je kan elk pretpark op één dag doen, al zou ik het zelf niet aanbevelen omdat het vermoeiend en stresserend is.

    het hangt er uiteraard van af hoe druk het is. In september heb ik daar geen ervaring mee: kijk even na of er misschien nog schoolvakanties zijn in de regio.
    Normaal is het park dan open van 9 tot 18u. Dat is 9 uur. Met een goed aanvalsplan kan je dan op zijn minst de toppers doen:
    zelf zou ik als prioriteiten stellen in ongeveer deze volgorde: Silver Star, Voletarium, Blue Fire, Wodan, Arthur, Atlantica Supersplash, Eurosat, Poseidon, Fjord Rafting, Tiroler boomstammen, Piraten in Batavia, Euro-Mir. Eventueel aan te vullen met wat kleinere zaken onderweg. Op die manier heb je een gemiddelde van 30 minuten per attractie.

    Houd er rekening mee dat je misschien zaken gaat moeten overslaan omdat de wachtrij te lang is: je zou dan eigenlijk moeten proberen om nergens langer dan 30 minuten aan te schuiven.
    Als je het op twee dagen kan doen is dat uiteraard veel relaxter en aangenamer, maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet.

  17. #877

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Is het mogelijk om alle attracties in Europa Park op 1 dag te doen?
    Ik wil op een doordeweekse dag in september gaan
    Ik reken kinderattracties en shows niet mee, die sla ik over.

    Ja het is tedoen maar als jij de eerste keer gaat, zou ik zeker 2 dagen nemen. of jij moet u goed voorbereiden want EP heeft verstopte attracties die toch wel de moeite zijn. (bv Arthur). Als jij alleen voor achtbanen of grote attracties gaat dan zou ik beginnen bij Blue fire dan wodan, atlantica, fjord rafting,... stuur maar Pb voor meer info

  18. #878

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Is het mogelijk om alle attracties in Europa Park op 1 dag te doen?
    Ik wil op een doordeweekse dag in september gaan
    Ik reken kinderattracties en shows niet mee, die sla ik over.
    Maandag 4 juli 2022: 26 rides op de teller, 27 als je de kristallen doorwandelzone binnen nabij de flume en de powered coaster ook mee telt. Ook inclusief alle top-coasters en top-darkrides. De deelstaat B-W had toen nog geen schoolvakantie en de meeste NL'ers ook niet, dat scheelt wel wat. Maar kalm was het allerminst en aan de fastpass-app hebben we niet veel gehad (om 11:00 de meeste FP-attracties al niet meer virtueel toegankelijk).

    Doordeweekse dag in sept: check inderdaad toch maar eens de schoolvakantiedagen in B-W en eventueel (regionale of andere) feestdagen. Maar dat moet zeker lukken. EP is nu niet het park dat de capaciteit zwaar terugdraait bij minder bezoekers. Het enige wat ze dan doen, is zich aan het sluitingsuur houden en dat niet met een uur extra verlengen. En doorgaans kan je nog kort voor het uiteindelijke sluitingsuur de wachtrij in.

    Is het je eerste bezoek? Dan toch goed vooraf het plan bestuderen want klein is het park niet. Je zal best minstens één keer gebruik moeten maken van de grote monorail, wat natuurlijk ook een attractie op zich is. De app al installeren kan ook geen kwaad om eventueel enkele FP-rides te scoren. Op twee kalme decemberdagen in 2021 had ik daar toch veel baat bij.

    Ben je geen resort-verblijfgast? Handel dan tegengesteld aan de gemiddelde dag-bezoeker. Sla in het begin Voletarium, Can-Can en Silver Star over (hoewel ... wij begonnen laatst toch met Can-Can). Probeer minstens één van beide natte coasters en de rapid in de (voor-)middag te doen. Ook Wodan en / of BF in de voormiddag plannen. Bij koude doet de blauwe (ex-)energiecoaster het ironisch niet maar dat zal wel meevallen in september.

    Verborgen parel Snorri Touren loop je voorbij als je het niet weet. Zeer leuke high-tech darkride en op mijn drie laatste bezoekdagen nooit moeten aanschuiven. Ook Batavia had steeds een korte wachttijd in een zeer verbluffende wachtrij. Volatarium is doorgaans vanaf de namiddag ook instap-klaar en ligt handig dicht bij een monorail-station. Ook snelle zekerheden, ideaal kort voor sluitingstijd: de Italiaanse Small World en Geisterschloss.

    De twee oudere coasters in het Zwitserland-deel en en de powered in het Oostenrijk-deel hebben een relatief lage capaciteit voor een park van deze omvang. Bij enige ochtenddrukte kan het geen kwaad om in Zwitserland je dag te beginnen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 21-07-22 om 22:17.

  19. #879

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Is iemand recent met een BJL-abo in Slagharen geweest?

    Ik deed een eerste reservatie-poging enkele maanden geleden terug voor een bezoek eind juli. Alles liep vlot behalve dat ik ter bevestiging een blanco mail met blaco pdf en de link naar een blanco webpagina kreeg. Via Msg-chat werd me toen meegedeeld dat reservatie niet langer moet met parnter-abo's.

    Maar de Slagharen-website meldt nog steeds de mogelijkheid (het lijkt een verplichting) om toegang op datum te reserveren met de nummers van je partner-abo. Onze abo-nummers worden online aanvaard maar de reservatie faalt nu in de laatste stap (meling "Fout, probeer opnieuw"). Misschien omdat ik voor dezelfde bezoek-datum opteer als bij mijn eerdere poging of misschien omdat het systeem nog niet is geüpdatet. Ik lees hieronder graag het relaas van een geslaagde inkom.

    Ter info:
    Warner Madrid zoals vanouds: zonder reservatie, links bij de guest service voorbij de kassa's wordt je BJL-abo aan een onderzoekje onderworpen en krijg je vrijkaarten, zowel met Silver als Gold. Warner Beach hadden we door de stakingsdreiging van Brussels Airlines maar enkele dagen van tevoren online geboekt, wat toch wel € 5 p.p. meer kostte dan een online aankoop meer dan een week van tevoren.

    Toegang tot Parque de Atracciones de Madrid ging ook als vanouds. Ingang nabij metrohalte Batan (en nabij Nickland): abo's aan kassa laten zien en vrijkaarten gekregen. Enkele dagen later strategisch binnengekomen langs de hoofdingang (bij de parking en b.v. ook als je wandelt vanaf de Zoo of de Teleferico): gewoon abo laten zien bij de poortwachter. Het was toen wel al late namiddag, de kassa's waren (tijdelijk) onbevolkt.

  20. #880

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Sluit de horeca in Europa Park ook op de sluitingstijd van het park?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •