X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 33 van de 47 EersteEerste ... 23313233343543 ... LaatsteLaatste
Resultaten 641 tot 660 van de 927
  1. #641

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Is de donderdag (in de Efteling) over het algemeen een goede dag om te gaan? Of is dit niet een van de rustigere dagen?
    Mn laatste bezoek aan Efteling dateert al van donderdag 7 september 2017. Het was er toen vrij rustig in het park: quasi overal direct instappen. De langste wachtrij (ong. 30 min.) hadden we toen bij Symbolica (omdat die in 2017 nieuw was).
    Als je kan gaan tijdens de week in september, denk ik dat het dan vrij goed zal meevallen van drukte.

  2. #642

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timaz Bekijk Berichten
    Is de donderdag (in de Efteling) over het algemeen een goede dag om te gaan? Of is dit niet een van de rustigere dagen?
    In september is het normaal gezien best kalm in de Efteling, want quasi alle zomervakanties zijn dan al gedaan (op uitzondering van enkele Duitsers en hogeschoolstudenten na). Ik ben eens geweest in de eerste week van september, en we hebben nergens langer dan 5 minuten moeten aanschuiven. Dit is wel enkele jaren geleden, maar ik vermoed dat dit nog steeds het geval zal zijn. We zijn zelfs niet tot sluitingstijd gebleven toen, omdat we alles meermaals hebben kunnen doen.

    Wat je vraag betreft van donderdag, denk ik dat je daar ook goed mee scoort. Een maandag of vrijdag plakt aan het weekend, dus denk ik dat je dan iets meer drukte kan verwachten dan een donderdag. Behalve dan in mei of juni met de schoolreisjes dan, maar die zul je nu ook niet hebben.

  3. #643

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    In september is het normaal gezien best kalm in de Efteling, want quasi alle zomervakanties zijn dan al gedaan (op uitzondering van enkele Duitsers en hogeschoolstudenten na). Ik ben eens geweest in de eerste week van september, en we hebben nergens langer dan 5 minuten moeten aanschuiven. Dit is wel enkele jaren geleden, maar ik vermoed dat dit nog steeds het geval zal zijn. We zijn zelfs niet tot sluitingstijd gebleven toen, omdat we alles meermaals hebben kunnen doen.

    Wat je vraag betreft van donderdag, denk ik dat je daar ook goed mee scoort. Een maandag of vrijdag plakt aan het weekend, dus denk ik dat je dan iets meer drukte kan verwachten dan een donderdag. Behalve dan in mei of juni met de schoolreisjes dan, maar die zul je nu ook niet hebben.
    Oja, en nog even aanvullend. Efteling heeft op hun site ook een handige drukte kalender staan met de openingstijden. Hierop staat ook vermeld dat de dinsdag en donderdagen in september rustig zijn, terwijl de andere weekdagen normaal zouden zijn. Je kan die raadplegen via https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden

  4. #644

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    @ Timaz:

    Ik ben ook eens naar de Efteling geweest op een maandag in september, die op de kalender op de site ook als rustig stond aangegeven, maar toch stonden er gemiddeld altijd rijen van een halfuur. Ik heb er een TR over geschreven toen. Ik weet tot op heden nog steeds niet hoe het kwam maar heel het park liep vol gezinnen met kinderen, 't zal ergens een of andere dag zonder school geweest zijn in Nederland zeker... Maar rustig was het toen helemaal niet. Dat was mijn enige bezoek tot nu toe dus het is de enige ervaring die ik kan delen.

    @ iedereen:

    Om die reden zelf ook een vraag: wij zouden komende zondag nog eens gaan met als hoofdreden eigenlijk omdat ik de Bob nog eens wil doen voordat hij tegen de vlakte gaat. Maar de nieuwe Python, Joris en de Draak hebben we ook nog niet gedaan, en PandaDroom wil ik ook nog wel eens zien voordat hij omgebouwd wordt dus redenen genoeg om te gaan, maar door de Bob dringt de tijd. We gaan zondag omdat we zaterdag maar ten vroegste 12u thuis zouden kunnen vertrekken. Maar nu zag ik dat er zaterdag nog de laatste dag Negen Pleinen Festijn is en het park dan open is tot 23u. Stel dat we er dan zijn van ongeveer 15u, zou het de moeite zijn om (ipv zondag) de zaterdag te gaan? De zondag is het open van 10 tot 20u en zouden we wel de hele dag kunnen gaan maar zal het waarschijnlijk druk zijn bij de Bob gezien dat de laatste openingsdag is ervan. Hoe zit het meestal met drukte bij attracties op het Negen Pleinen Festijn? Of specifiek op de laatste keer van het jaar, iemand daar ervaring mee?

    Alvast bedankt!

  5. #645

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    Om die reden zelf ook een vraag: wij zouden komende zondag nog eens gaan met als hoofdreden eigenlijk omdat ik de Bob nog eens wil doen voordat hij tegen de vlakte gaat. Maar de nieuwe Python, Joris en de Draak hebben we ook nog niet gedaan, en PandaDroom wil ik ook nog wel eens zien voordat hij omgebouwd wordt dus redenen genoeg om te gaan, maar door de Bob dringt de tijd. We gaan zondag omdat we zaterdag maar ten vroegste 12u thuis zouden kunnen vertrekken. Maar nu zag ik dat er zaterdag nog de laatste dag Negen Pleinen Festijn is en het park dan open is tot 23u. Stel dat we er dan zijn van ongeveer 15u, zou het de moeite zijn om (ipv zondag) de zaterdag te gaan? De zondag is het open van 10 tot 20u en zouden we wel de hele dag kunnen gaan maar zal het waarschijnlijk druk zijn bij de Bob gezien dat de laatste openingsdag is ervan. Hoe zit het meestal met drukte bij attracties op het Negen Pleinen Festijn? Of specifiek op de laatste keer van het jaar, iemand daar ervaring mee?
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens wat ik hoor is het laatste Negen Pleinen Festijn meestal heel erg druk. Mij persoonlijk lijkt het dat het weinig uitmaakt welke van de twee dagen je gaat, het gaat sowieso enorm druk worden.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  6. #646

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Zelf ook geen ervaring mee, maar ik denk dat je op zondag sowieso beter scoort dan op zaterdag... Zaterdag wordt het sowieso druk in het park met het NPF, en op zondag zitten we 1 dag voor de eerste schooldag in Belgi?. In Nederland zijn ze gisteren reeds begonnen met school.

    Omgekeerd heb je zondag dan wel d? laatste dag van de Bob, en volgens Looopings is het nu al extreem druk daar voor het afscheid van de Bob.

    Besluit: ik zou dan denk ik eerder deze week gaan, maar als je enkel komend weekend kan, lijkt me zondag misschien iets beter? En dan zou ik 's ochtends meteen naar de Bob lopen en niet wachten tot de late namiddag of avond.

  7. #647

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als je vanuit België over de E314 naar Phantasialand rijdt, dan kom je toch niet in zo'n Duitse milieuzone terecht he? Geen sticker nodig dan, hoop ik?

  8. #648

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De Duitse Umwelt-stickers zijn volgens mij enkel nodig in bepaalde stadscentra, en dat geldt zeker niet voor alle Duitse steden. Tussen de grens NL-Dui of Bel-Dui en PHL heb je die niet nodig, tenzij je Aachen of Köln centrum wil binnenrijden.

    Zo'n sticker zou je kunnen kopen in sommige grote Duitse tankstations, mits voorlegging van alle documenten van inschrijving e.d. Ik heb destijds - als Belg - zo'n sticker (een groene, voor benzinewagens van 2010) via de Nederlandse ANWB online besteld. Dan moet je ook de nodige auto-documenten scannen en doormailen. Via deze methode kost alles dan wel dubbel zo veel, ik dacht 12 Euro of zo. De sticker en een doc-bewijs krijg je dan netjes opgestuurd met de post.

    Ook online maar dan via een Franse instantie, heb ik nog een gele Crit'Air-sticker bekomen. Zo zie ik nog minder door m'n voorhuid (sic) en zou ik het gevoel moeten hebben het milieu te helpen.

    En dan nu die zonnepaneel-zeil-bemanning met het vliegtuig trans-Atlantisch laten terugkeren ... #hypocrisis!

  9. #649

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    nee, niet nodig. Klik hier voor de umweltzones en de afbakening op plan, ook voor de grote steden....
    https://milieustickervoorduitsland.b...ltzone-keulen/

    Verder zijn ook de snelwegen een uitzondering, je kunt deze gewoon passeren zonder autovignet. Alleen wanneer je de snelweg verlaat richting het centrum moet je een milieusticker hebben.

  10. #650

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Heeft iemand hier ervaring met de drukte in Phantasialand op 1 november? Ik vind het nogal moeilijk om in te schatten hoe druk het die dag zou kunnen worden aangezien dit een feestdag is.

  11. #651

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuzzz Bekijk Berichten
    Heeft iemand hier ervaring met de drukte in Phantasialand op 1 november? Ik vind het nogal moeilijk om in te schatten hoe druk het die dag zou kunnen worden aangezien dit een feestdag is.
    Ik vermoed dat dit best wel zal meevallen, gezien PHL niet meedoet met Halloween. De meeste parken zetten dan nog in op Halloween, en zijn daarna gesloten. Bij PHL is dat het einde van het zomerseizoen, en openen ze even later weer voor het winterseizoen.

    Geen persoonlijke ervaring, maar wel wat ik al gehoord heb via via.

  12. #652

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik ben de voorbije jaren een keertje op 01/11 (feestdag) en een keertje op 04/11 (laatste openingsdag) naar PHL geweest. Beide waren onverwacht druk... Geen garanties voor dit jaar natuurlijk, maar ik zou je niet aan een rustig dagje verwachten.

  13. #653

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    De 'provincie' waar phantasialand in ligt heeft uiteraard ook vrij voor die feestdag en doorgaans is het dan een pak drukker. Het seizoen is ook al ver genoeg gevorderd om niet gebruikte gratis terugkomtticketten in paniekmodus te beginnen inzetten voor de geldigheid verstrijkt.
    Dat zijn twee druktemakers.

  14. #654

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    De 'provincie' waar phantasialand in ligt heeft uiteraard ook vrij voor die feestdag en doorgaans is het dan een pak drukker.
    Zo natuurlijk is dat niet, feestdagen in het niet zo eengemaakte Duitsland. De 'Länder' waar 1 nov wel een feestdag is, zijn vooral in het zuiden te vinden. De meest noordelijke is (helaas) NRW. "Allerheiligen ist ein rein katholischer Feiertag, der entsprechend lediglich in Baden-Württemberg, Bayern, Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz sowie im Saarland gefeiert wird." Bron: https://www.ferienwiki.de/feiertage/allerheiligen

    De schoolvakanties in Dui lees je hier: https://www.schulferien.org/ Enkel die van Bay en Bad-W. vallen samen met de Belgische. Let op voor tripjes naar parken buiten deze deelstaten, die zijn misschien maar partieel geopend. 31 okt is dan weer wel een feestdag in veel deelstaten, volgens deze overzichtelijke kalender-bron. Dan wordt 1 nov. (vrijdag) vaak een brugdag.

  15. #655

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Nog steeds geen nieuws over de fandag in Walibi?
    Once you sit back, you never go back.

  16. #656

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Nog steeds geen nieuws over de fandag in Walibi?
    Walibi heeft de gewoonte om dat pas minimaal een weekend ervoor bekend te maken en de inschrijvingen te openen. In al die jaren is de fandag altijd gevallen op de eerste nocturne. Dit jaar dus 19 oktober. Bijna 95% kans dat dit dan ook de datum wordt.

    Waarom dat ze het altijd zo laat doen, geen idee. Walibi is altijd al wat last minute in dingen regelen, al maken ze elk jaar toch (kleine) positieve stappen hierin. Wat eventueel ook wel zou kunnen is dat zij dit zo doen om de hoeveelheid deelnemers wat in te perken. Enkel de 'fans' weten dat de eerste nocturne gelijk staat aan de fandag. De inschrijving voor de fandag is dan ook zo spotgoedkoop dat ze denk ik zoveel mogelijk general public uit de inschrijvingen willen houden. Dit is uiteraard enkel een hypothese natuurlijk. Geen idee of dit klopt.
    Laatst gewijzigd door Belgiumcoasterfreak; 06-10-19 om 18:32.

  17. #657

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    We zijn al eens aan het kijken voor een zomerreis en denken er aan om te vliegen van België naar Stockholm en dan met de trein naar Karlstadt en Oslo te bezoeken. En dan van Oslo naar Götenburg (Liseberg (we gaan een Plopsa abbo hebben, dus kunnen gratis binnen bij Liseberg)) naar Kopenhagen en dan nog naar Billund (Legoland). Dit allemaal met de trein (liefst openbaar vervoer).
    En dan vanuit Billund met het vliegtuig terug naar België.
    Ik weet niet of er al zijn die zoiets al hebben gedaan? We zouden graag de steden bezoeken en dan ook wat pretparken of andere leuke bezienswaardigheden. We hebben zo'n 2 à 3 weken tijd hiervoor.
    Hebben jullie verder nog tips, alles is welkom!!!

  18. #658

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K. V. Bekijk Berichten
    We zijn al eens aan het kijken voor een zomerreis en denken er aan om te vliegen van België naar Stockholm en dan met de trein naar Karlstadt en Oslo te bezoeken. En dan van Oslo naar Götenburg (Liseberg (we gaan een Plopsa abbo hebben, dus kunnen gratis binnen bij Liseberg)) naar Kopenhagen en dan nog naar Billund (Legoland). Dit allemaal met de trein (liefst openbaar vervoer).
    En dan vanuit Billund met het vliegtuig terug naar België.
    Ik weet niet of er al zijn die zoiets al hebben gedaan? We zouden graag de steden bezoeken en dan ook wat pretparken of andere leuke bezienswaardigheden. We hebben zo'n 2 à 3 weken tijd hiervoor.
    Hebben jullie verder nog tips, alles is welkom!!!
    Wij hebben zo'n rondtrip in Denemarken vorig jaar gedaan: begonnen met Aarhus, dan door naar Kopenhagen en teruggekeerd via Billund. Op terugweg nog geslapen in Hamburg en dan gestopt in MPG.

    Wij kozen om het toch met de auto te doen, omdat we het met trein en vliegtuig te duur vonden en te veel gedoe... Maar dat is elk voor zich natuurlijk.

    Als je wilt, kan ik je wel wat info bezorgen voor tips in die Deense steden?

  19. #659

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K. V. Bekijk Berichten
    We zijn al eens aan het kijken voor een zomerreis en denken er aan om te vliegen van België naar Stockholm en dan met de trein naar Karlstadt en Oslo te bezoeken. En dan van Oslo naar Götenburg (Liseberg (we gaan een Plopsa abbo hebben, dus kunnen gratis binnen bij Liseberg)) naar Kopenhagen en dan nog naar Billund (Legoland). Dit allemaal met de trein (liefst openbaar vervoer).
    En dan vanuit Billund met het vliegtuig terug naar België.
    Ik weet niet of er al zijn die zoiets al hebben gedaan? We zouden graag de steden bezoeken en dan ook wat pretparken of andere leuke bezienswaardigheden. We hebben zo'n 2 à 3 weken tijd hiervoor.
    Hebben jullie verder nog tips, alles is welkom!!!
    Met de treinverbinding Stockholm-Oslo en Stockholm-Göteborg heb ik ervaring. Het zijn best wat uurtjes reizen, maar de omgeving is wel vaak de moeite. Boek je tickets best zo ver mogelijk op voorhand of van het moment dat ze beschikbaar worden, dan vallen die prijzen doorgaans heel goed mee.

    Als je 2 à 3 weken de tijd hebt, kan je misschien ook overwegen om Kongeparken erbij te nemen. Het stuk Stavanger - Oslo met de trein/bus is het mooiste stukje Europa die ik al heb gezien. Ook de natuur in de buurt van Stavanger is fantastisch. Als je van Stockholm naar Göteborg reist, passeer je trouwens ook Skara Sommerland. Vanuit Stockholm sta je trouwens ook op 2 uur treinen vlak voor de ingang van Furuvik. Nu zijn die 2 laatste parken niet zo heel speciaal. Kongeparken is dat eigenlijk ook niet, maar Oslo geeft als stad voor mij niet weer hoe mooi Noorwegen is. Dat zie je pas als je verder richting het westen gaat.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 24-10-19 om 10:04.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  20. #660

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Als je wilt, kan ik je wel wat info bezorgen voor tips in die Deense steden?
    Ah dit is zeker meegenomen, hoe meer info hoe beter. Daarom dat we nu al beginnen te kijken.

    Tja, we zullen zien hoe we het gaan doen. Eventueel spreiden we het over twee jaar. Het is ook niet de bedoeling om holderdebolder van het ene naar het andere te trekken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •