X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 40 van de 47 EersteEerste ... 303839404142 ... LaatsteLaatste
Resultaten 781 tot 800 van de 927
  1. #781

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Goeie vraag. Je zou naar de kalender van het park kunnen kijken en de dagen dat het park tot 22.00 open houdt, schrappen. Slecht nieuws: dan kan je heel de Halloween periode schrappen.

    Je zou een dagticket kunnen reserveren als BJL-abo. Ze vragen hier niet eens om je abo-nummer. Goed nieuws: dat lijkt voor de eerste de beste Halloweendag te lukken.

    Vermoedelijk ligt het juiste antwoord ergens tussenin. Buiten de weekends en buiten 31 okt en 1 nov schiet er niet veel over, met MPG dicht op 3 en 4 nov. Er is in die week normaal geen schoolvakantie in NRW, al is 1 nov wel een officiële feestdag.

    Ik zou gaan voor vrijdag 5 nov. en daags voordien best goedkoop naar een rustig PHL. Maar wat is nog zeker, drie maanden vooruit?

  2. #782

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Heeft iemand ervaring met pretpark bezoeken en een hond? zowel in bineland als buitenland.

    We hebben een live maar grote hond. Tot een paar weken geleden kon die op pension bij vrinden maar dit is nu niet langer mogelijk (ze gaan op een appartement wonen met dierenverbod). Ik ben zelf niet fan om het beestje me te nemen als het haar meer stres oplevert dan wat anders (te veel mensen). Zoeken jullie iets in de buurt of in eigen land?

    We zijn verwende en fervente cittytrippers die dan een of twee dagen een park in de buurt bezoeken.

  3. #783

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    In de meeste pretparken zijn honden niet toegelaten. Lijkt me ook niet praktisch, daar er dan telkens iemand van het gezelschap de attractie niet mee kan doen en moet achterblijven bij de hond.
    Onze hond gaat steeds op logé bij "oma en opa", ofwel mijn ouders, ofwel mijn schoonouders. Die zijn gelukkig dol op hem dus vinden het even leuk als wanneer ze de kinderen van mijn broer een weekendje te gast hebben.

    Wanneer we naar bv. zee gaan of op langere vakantie waar we niet als "hoofd"doel pretparken hebben maar wel een dagje plopsa ofzo meepikken, dan blijft hij die dag gewoon op het appartement. 's ochtends flinke wandeling voor we vertrekken, lekker kauwbeentje erbij, volle kom brokjes en water en genoeg speelgoedjes rondstrooien. 's avonds bij thuiskomst gelijk weer uitlaten en lange wandeling zodat hij zijn beweging nog wel heeft. Onze (gepensioneerde) onderburen houden dan ook een oogje in het zeil, zou hij plots heel luid blaffen of janken dan verwittigen zij ons.
    Dit doen wij wel enkel op de plekken waar hij het kent. We hebben zo o.a een 2e verblijf aan zee, en hebben dit bewust niet gedaan de eerste keren dat hij meeging zodat hij eerst kon wennen aan het appartement en hier ook wat "thuis"gevoel heeft. In bv. Een centerparcs huisje ofzo waar hij de eerste keer komt zou ik 'm nooit alleen laten, lijkt me voor hem vreselijk eng zo plots in een ongekende omgeving en dan baasjes een hele dag foetsjie. In zulke gevallen blijft hij dan ook gewoon bij oma en opa waar hij dan goed verwend wordt.

    Ik ben sowieso geen voorstander van huisdieren meenemen op buitenlandse vakantie waar ze niet fulltime bij ons kunnen zijn. Veel te bang dat één of andere gek hem zou stelen als je bv. even gaat zwemmen of stel dat hij toch maar eens losbreekt en gaat lopen... Het idee alleen al dat je dan op een gegeven moment terug naar huis moet zonder je hond, dat is het risico imo niet waard. Dan heb ik liever dat ik weet dat hij lekker veilig bij mijn of mijn vriend zijn ouders zit.

  4. #784

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Heeft iemand ervaring met pretpark bezoeken en een hond? zowel in bineland als buitenland.

    We hebben een live maar grote hond. Tot een paar weken geleden kon die op pension bij vrinden maar dit is nu niet langer mogelijk (ze gaan op een appartement wonen met dierenverbod). Ik ben zelf niet fan om het beestje me te nemen als het haar meer stres oplevert dan wat anders (te veel mensen). Zoeken jullie iets in de buurt of in eigen land?

    We zijn verwende en fervente cittytrippers die dan een of twee dagen een park in de buurt bezoeken.
    In Slagharen (Nederland) heb ik nog mensen met een hond gezien.
    https://www.slagharen.com/nl/voorzieningen/huisdieren

    In Duinrell (Nederland) mag het ook.
    https://www.duinrell.nl/huisregels
    Laatst gewijzigd door K. V.; 19-08-21 om 22:02.

  5. #785

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb een vraag m.b.t. drukte in de Efteling.

    De Efteling is op een doordeweekse dag in september van 10-18 geopend.
    Winter Efteling in de vakantieperiode meestal van 11-20

    Is het de moeite waard om in coronatijd naar de Winter Efteling te gaan en 1 uur extra de tijd te hebben? Of is het dan zo druk dat je alsnog minder attracties gedaan zult krijgen?
    Ben zelf nog nooit in de Winter Efteling geweest, dus hoor graag jullie ervaringen.

  6. #786

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Als het puur gaat om het aantal attracties dat je wil doen, zal je op een weekdag in september altijd meer gedaan krijgen dan op een vakantiedag met de winterefteling. Ik denk zelfs dat dat verschil vrij groot zal zijn. Het uurtje extra zal niet compenseren dat alle wachttijden wellicht minstens dubbel zo lang zijn.

    Als je echter nog nooit in de Winter Efteling geweest bent, kan dat zeker wel een leuke ervaring zijn. Persoonlijk vind ik de Efteling in de winter leuker dan in de zomer. Het is dan gewoon een stuk sfeervoller, al durf ik niet met zekerheid zeggen of Corona daar een invloed op heeft.

    Het hangt er dus van af wat voor jou het belangrijkste is: veel attracties doen of de sfeer van de winterefteling een keertje opsnuiven.

  7. #787

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb wel gehoord dat de wachttijden in coronatijd een stuk hoger zijn dan normaal in de Efteling.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    En wat kun je verwachten op een doordeweekse dag in September kwa wachttijden? Met de Corona maatregelen

  8. #788

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ik heb geen corona-ervaring met de Efteling. Ik was daar voor het laatst in januari 2020. Maar ik heb net een pretpark-vierdaagse in NL achter de rug en kan helaas wel meepraten over lange wachttijden. Vermoedelijk heeft dit met maatregelen op nationaal niveau te maken. Behalve bij sommige operators - niet bij alle attracties en in alle parken - zie je nergens mondmaskers. Dus al zeker niet bij bezoekers in een wachtrij, een resto, een toilet of een (binnen-)attractie. Keerzijde van deze versoepeling is volgens mij de tenenkrommende capaciteitsverlaging in heel wat attracties.

    Plopsa Coevorden werkt niet alleen op de grond maar ook op de attracties met rode en groene stippen. Op de rode mag je niet plaatsnemen. De achtbaan rijdt daardoor op max. 50%. Ook indien er zich een bubbel van 4 aandient, is er een lege rij temidden dit viertal. Nog absurder op de tugboat, waar afwisselend hele rijen rood of groen gestipt zijn. Wie hier niet één van beide top-banken kan bemachtigen, moet bijna middenin gaan plaatsnemen. Op de mini-frisbee werden de rode stippen niet strikt opgevolgd door de operator. Men zorgde wel steeds voor een lege plaats tussen twee bubbels.

    In Wildlands krijg je op Tweestryd een vaste plaats aangewezen, al kan je als eersteling wel steeds kiezen tussen front en back. Er wordt gezorgd voor een lege zitrij tussen elke bubbel. Op de jungleboten en de safaritreintjes was het één bubbel per rij, iets wat wellicht weinig verschilt met pre-corona. Op de treintjes zijn plexi-schermen geplaatst. De antarctische 4D cinema was gesloten wegens covid. Dat stond vooraf vermeld op de webstek en de attractie werd vakkundig van het parkplan verwijderd.

    In Slagharen viel vooral het wachten bij Goldrush en Wild West Adventure dik tegen. Op de lanceercoaster is het één bubbel per rij, dus soms zit maar één persoon waar plaats is voor vier. De gemiddelde capaciteit zal dagelijks niet ver boven de 50% liggen. Bij de ’binnenvaart’ is het één bubbel per ... twee vaartuigen. Dus tussen elke raft met volk laat men een lege raft. Het pyrotechnisch effect deed het niet, i.t.t. vorige zomer. Beide cinema’s (incl. het circustheater, waar Angry Birds zou worden vertoond) waren gesloten. Idem voor het betaal-klim-ding en de matjes-glijbaan. Die laatste was telkens gesloten sinds ik het park voor het eerst in 2013 bijna jaarlijks bezocht. Dat staat wellicht los van corona. Aqua Mexicana is net als vorig jaar enkel toegankelijk voor verblijfgasten. Nog een ergernis: de gemarkeerde en soms versperde looplijnen. Ontdubbeling waar kan zoals in winkelstraten: prima. Maar heel de zone achter de valtoren (mijntrein, flume, splashbattle, Apollo, rijschool, Enterprise, stieren, ... inclusief resto's) is hier 'enkel richting'. Niet handig als je na Expedition Nautilus wil droogzwieren op de Enterprise.

    In bovenstaande parken hebben we de gewenste attracties makkelijk meermaals kunnen doen. Dat was even anders in Fawlty Towers Park Hellendoorn. Bij de Dondersteen en de Riolrat is het een leeg karretje tussen elke bubbel, en vaste plaatsen te beginnen bij back. Daardoor komt het aantal wachtenden voor je ongeveer overeen met het aantal minuten wachten, no joke! Men heeft beide wachtrijen opgesmukt met Heras-hekken voorzien van zwarte, claustrofobische plastic zeilen. In combinatie met het tourniquet wint Riolrat met brio de horror-prijs van het jaar.



    Zo’n tourniquet vind je ook in de wachtrij voor de binnen-schiet-attractie. Bij onze eerste aanschuifbeurt dropen we na een kwartier onafgebroken rood licht en onder de brandende zon af. Op de oude-nieuwe Vekoma-coaster moesten we de wachtrij voor onze enige beurt verlaten omdat er een bout uit de rijdende trein gevallen was. Gevolg: Bala-dinges de rest van de dag dicht en geen technicus te bespeuren die dit aan het verhelpen was.



    Ook hier dwingen looplijnen en wegverdperringen je soms tot het doorlopen van het halve park wanneer je een nabije attractie wil doen. Het gaat hier om het gebied vanaf de dive-show tot en met de piratenzone, dus inclusief de flume, de disk'o en de achtbaan met uiteenvallende trein. Positief verrassend: de acrobatische show werd meerdere keren per dag opgevoerd.

    In eigen land heb ik deze zomer vooral ervaring in Bobbejaanland en Plopsaland. De capaciteit wordt hier in vergelijking met NL veel minder gereduceerd, ik denk dankzij de mondkapjesplicht. Dat singles nog niet worden samen gezet, heeft volgens mij een te verwaarlozen impact. Maar één bubbel per vaartuig heeft wel een nefaster gevolg in het Bos van Plop dan in b.v. El Rio. Op shows en sommige indoor-attracties wordt wel sterk bezuin ... eh, die sluit men natuurlijk enkel en alleen omwille van corona.

    Geen idee hoe het er deze zomer in de Efteling aan toe gaat. De capaciteit van de meeste attracties ligt er doorgaans hoger dan in bovenvermelde parken. Maar die is wel evenredig met het hoger aantal bezoekers. Als ze daar ook de capaciteit gaan halveren, zou ik bedanken voor een betalend dagje Kaatsheuvel. Al zal je hier niet in het ongewisse in een wachtrij staan, ze beschikken op het terrein over een geüniformeerde leger klantgerichte informanten. Pre-corona ging ik geregeld op woensdagnamiddgen buiten de schoolvakanties naar de Efteling. Dat volstond telkens voor alle wachtrij-gevoelige toppers (coasters + darkrides + piranha), inclusief re-rides en nog wat sfeersnuiverij (Laafjes of bos) erbovenop. Hou misschien op Looopings de wachttijden in de gaten na 5 september, dan is de schoolvakantie in Zuid-NL voorbij.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 25-08-21 om 12:03.

  9. #789

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Iemand een idee hoe je met je Plopsa abo de 40% korting bij Movie Park Germany kunt verzilveren? Is dit via een code in de webshop?
    Hoe werkt dit met het BJL abo?
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  10. #790

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    @earlyspencer

    De mondmaskerplicht vervalt in BJL misschien moet jij nu eens gaan? Ik weet niet ofdat andere parken hier met meedoen. Alleen op attracties en in wachtrijen is dit nog verplicht.

  11. #791

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    @Zeuske83,

    Ik heb niks tegen mondmaskerplicht, zeker niet als die de capaciteit ten goede komt. Wel liefst op z'n Duits: enkel in wachtrijen en attracties.

    BJL al 8 of 9 keer gedaan dit jaar. Dit is het Belgisch park bij uitstek dat het meeste last heeft van Oll... eh dat de meeste NL'ers over de vloer krijgt. Tering, wat hebben die het moeilijk met de plicht. Ik wijt dit niet aan onwil maar wel aan het ervaring-gestoeld feit dat in NL mondmaskers (en Corona) niet of nauwelijks bestaan.

    Mijn gesakker focust zich nu op de discriminatie van min twaalf jarigen. In Bel. zijn er geen pretpark- of horecabeperkingen (vax- of test-eisen) voor deze kinderen, tenzij misschien een voetbalstadion of zo.

    In Dui is er wel testplicht voor pretparken, baden en voor hotels, voor alle kinderen die niet in Dui naar school gaan. Nog meegemaakt afgelopen dinsdag.

    Meerdaagse reizen en vliegreizen met kinderen, bestaat hier al een actiegroep voor?

  12. #792

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Voor Movie Park Germany met BJL abo ga op de site van MPG naar - boek afspraak, dan boek datum met seizoensticket, vervolgens seizoenspas 20/21 partnerparken, kies dan je datum en dan kan je BJL kiezen.

  13. #793

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Weet er iemand hoe je met een Walibi Belgium abonnement een ticket met korting kan kopen bij Parc Asterix? Zelf vind ik dit nergens terug

  14. #794

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuzzz Bekijk Berichten
    Weet er iemand hoe je met een Walibi Belgium abonnement een ticket met korting kan kopen bij Parc Asterix? Zelf vind ik dit nergens terug
    Niet moeilijk gewoon bij de kassa's u Walibi abonnement laten zien, zij zoeken het even op want bij mij kende ze het niet zo goed. Maar na paar minuten had ze het gevonden hoeveel korting ze kon geven en kon ik betalen. Ik dacht ook dat het moeilijker ging zijn maar was prima geregeld.

  15. #795

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Vorig jaar ging de fandag in Walibi Belgium niet door wegens Corona. Dit jaar zijn er dan weer die overstromingen. Denken jullie dat de fandag dit jaar zou doorgaan? Is er al meer nieuws hierover?

  16. #796

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Iemand ervaring met de halloweenavonden in Plopsa De Panne?
    Tickets gekocht voor aanstaande zaterdag, met 2 volwassenen voornamelijk om gewoon de nieuwe Ride to happiness eindelijk eens te testen en het park nog eens in het donker mee te maken. Twijfelen nu tussen 's ochtends gewoon bij opening naar het park gaan en rekken tot late namiddag of omgekeerd doen en pas late middag tot sluit oprijden... Iemand advies wat qua drukte aangenamer zal zijn? Ik zou denken dat het 's avonds beter doenbaar is aangezien de meeste koters tegen dan al wel in dromenland vertoeven of op weg zijn naar maar is ook maar een gokje. Ook zeer belangrijk: is alles nog open tot effectieve sluit of gaan bepaalde attracties al vroeger dicht? Ik kan me namelijk vaag iets herinneren over Heidi die bij de zomeravonden ivm discussies met buren en "lawaai" al vroeger moest sluiten, maar kan ook mis zijn hierin.

  17. #797

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Met Plosa Halloween geen ervaring maar in 19 bij een avondopening viel het op dat het park veel kalmer werd rond 19 uur.

    Ik heb dit in andere parken verschillende keren mogen merken met Halloween dat het GP vertrekt een alleen de fans blijven (let wel op het was toen koud en bijna heel de dag regen)

  18. #798

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy2girlken Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met de halloweenavonden in Plopsa De Panne?
    Tickets gekocht voor aanstaande zaterdag, met 2 volwassenen voornamelijk om gewoon de nieuwe Ride to happiness eindelijk eens te testen en het park nog eens in het donker mee te maken. Twijfelen nu tussen 's ochtends gewoon bij opening naar het park gaan en rekken tot late namiddag of omgekeerd doen en pas late middag tot sluit oprijden... Iemand advies wat qua drukte aangenamer zal zijn? Ik zou denken dat het 's avonds beter doenbaar is aangezien de meeste koters tegen dan al wel in dromenland vertoeven of op weg zijn naar maar is ook maar een gokje. Ook zeer belangrijk: is alles nog open tot effectieve sluit of gaan bepaalde attracties al vroeger dicht? Ik kan me namelijk vaag iets herinneren over Heidi die bij de zomeravonden ivm discussies met buren en "lawaai" al vroeger moest sluiten, maar kan ook mis zijn hierin.
    Vorige week met de eerste halloween night stonden we een uur voor de opening van het eerste spookhuis aan te schuiven zodat we daar als eerste in konden, derna hebben we respectievelijk 1u45 & 1u gewacht voor de andere 2, hierna hadden we nog net tijd om 1 ritje op happiness te maken. Viktors race & Heidi sluiten vroeger, Heidi al om 17u, omdat ze die wachtrij voor the tunnel gebruiken.

  19. #799

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Vorige zaterdag aangekomen in PDP rond 16.00. Best druk dan. 40 min. Happiness, daarna 70 min Heidi (die sluit ook omwille van de omwonenden extra vroeg, dacht ik). De wachtrij ging dicht om 17:00, de laatste rit - kort na de onze - moet rond 18:20 geweest zijn. Beetje logisch dat er toen een gigantische rij voor Tunnel stond. Die was aangekondigd vanaf 18:00 maar ging dus pas ruim een kwartier later open. Tunnel gebruikt immers een stukje van de wachtrij van Heidi.

    We deden dan in het halfdonker Flyer (half uur) en Anubis (ca 20 min). Voor Golf moesten we maar 2 beurten wachten. Daarna de overige kant van het park bewandeld en de enorme wachtrijen bij de andere mazes vastgesteld. Broodje op het hoofdplein, gevolgd door Happiness bis (opnieuw ruim een half uur) en dan Dinosplash instapklaar. Draak leek toen ook weinig volk te hebben, maar die skipten we. Rond 21:00 schoof ik in m'n eentje aan voor Tunnel en dat quasi zonder wachtrij - al vond ik de attractie serieus tegenvallen omdat de groepjes bezoekers elkaar binnenin tegenkwamen en daardoor meerdere verrassingseffecten verdwenen. Gelijktijdig maar wel iets langer gingen mijn kinderen Hapiness trissen (ca. 30 min.).

    Happiness en Dino in het donker zijn een absolute meerwaarde. Maar Happiness verdient het om ook bij daglicht bereden te worden. Als je 's namiddags aankomt, zal je niet veel attracties instapklaar treffen. Maar je kan zonder de mazes te bezoeken, daar toch van profiteren. Deze nemen 's avonds namelijk volk weg van de wildere attracties. Wil je Happiness kwanten, dan raad ik je een aanwezigheid aan voor 10:00 's ochtends. Ik heb 'em al meermaals bereden rond 09:45, al was het toen wel telkens zomer.

    Een hele nocturne-dag in dat park is idd lang, gelet op de soms krappe capaciteit. Met een abo zijn we dan al eens in de namiddag wezen zwemmen, IJzertoren bezoeken, duinwandelen of McDo'en in Oostduinkerke. Ik speel met de idee om bij een volgende gelegenheid het park even te verlaten voor een cinema of een abdijbezoek in Oostduinkerke. Zonder abo is dat natuurlijk niet vanzelfsprekend (entree & parking).
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 20-10-21 om 15:43.

  20. #800

    Re: Het grote kleine-vragen-topic

    Ben ik weer!
    Bij een tripje Phantasialand; hotel Matamba of Ling Bao (Charles Lindbergh spreekt ons niet speciaal aan), welke is aan te raden? Ik ga uit dat we met 2 dagen (regulier weekendje zaterdag/zondag in april/mei) wel voldoende tijd hebben?
    Inmiddels al weer van +/- 2014 geleden voor ons dat we er geweest zijn voor een dagje dus ik kan moeilijk inschatten hoeveel tijd we nodig gaan hebben met alle uitbreidingen die er sindsdien geweest zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •